Fraktkostnader

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Jag är i tagen att försöka köpa mej ett slipon från utlandet till min Firestorm. Orsaken till att jag letar utomlands är att det verkar finnas ganska många kronor att spara på priset och att utbudet är större.

MEN det tillkommer ju bla. en transportkostnad som man inte får glömma och som jag har lite svårt att få grepp om. Det verkar inte vara några jätte belopp, men det skulle vara kul att veta mellan tummen och pekfingret.

Jag misstänker att det finns många här som har tagit hem grejor från Tyskland, England, USA osv.

Hur mycket har det kostat i frakt ? För ett slipon eller motsv.

Bye the way, det blir nog en liten sväng med hojen i morgon om vädret är så här :D

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
heggeli skrev:
Jag är i tagen att försöka köpa mej ett slipon från utlandet till min Firestorm. Orsaken till att jag letar utomlands är att det verkar finnas ganska många kronor att spara på priset och att utbudet är större.

MEN det tillkommer ju bla. en transportkostnad som man inte får glömma och som jag har lite svårt att få grepp om. Det verkar inte vara några jätte belopp, men det skulle vara kul att veta mellan tummen och pekfingret.

Jag misstänker att det finns många här som har tagit hem grejor från Tyskland, England, USA osv.

Hur mycket har det kostat i frakt ? För ett slipon eller motsv.

Bye the way, det blir nog en liten sväng med hojen i morgon om vädret är så här :D

Ett slip on kostar 36,20$ att ta hem från USA + 4,6% Tull + 25% moms. Du kan undvika detta genom att handla via Ebay.com och be personen att inte skriva in ngt värde i Tull handlingarna, utan skriva att det är en gåva. Problemet uppstår dock om paketet kommer bort, då finns det inget värde att gå efter.

Mvh//ZS

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...