Hej alla underbara motorcyklister,
Jag har hängt på forumet i många och läst, men blev relativt nyligen medlem
Till ämnet där jag behöver hjälp. Jag har en Kawasaki zx6r, årsmodell 2019 och är i behov av ny kedja och vill även då passa på
att köpa nytt fram och bakdrev. Jag kan villigt säga att jag är extremt novis när det kommer till just kedjor och drev och skulle behöva lite hjälp.
Det jag vet är att jag har följande spec orginal:
Fram: 15T
Bak: 43T
Kedja: 112 länkar/520
Det verkar svårt att få tag på orginaldelar så kollar efter andra varumärken som JT, Driven, RK etc.
Jag har hittat ett bakdrev från JT i stål och ett framdrev från Driven i stål, vet ni om man kan "blanda" tillverkare av fram och bakdrev så länge
det är samma material eller måste det helst vara av samma tillverkare?
Tack tacksamt emot förslag och tips från er experter där ute
Tack på förhand!
Mvh
Joacim
Jag har hängt på forumet i många och läst, men blev relativt nyligen medlem
Till ämnet där jag behöver hjälp. Jag har en Kawasaki zx6r, årsmodell 2019 och är i behov av ny kedja och vill även då passa på
att köpa nytt fram och bakdrev. Jag kan villigt säga att jag är extremt novis när det kommer till just kedjor och drev och skulle behöva lite hjälp.
Det jag vet är att jag har följande spec orginal:
Fram: 15T
Bak: 43T
Kedja: 112 länkar/520
Det verkar svårt att få tag på orginaldelar så kollar efter andra varumärken som JT, Driven, RK etc.
Jag har hittat ett bakdrev från JT i stål och ett framdrev från Driven i stål, vet ni om man kan "blanda" tillverkare av fram och bakdrev så länge
det är samma material eller måste det helst vara av samma tillverkare?
Tack tacksamt emot förslag och tips från er experter där ute
Tack på förhand!
Mvh
Joacim