Jag körde ca 1 km sedan låste sig frambromsen. När jag försökte snurra på framhjulet så gick inte det, det var helt låst. Hojen fick stå en timme sen så gick det att snurra på framhjulet. Vad kan detta bero på? Hur fixar man felet?
Har du bytt något det sista ?
Bromshandtag,klossar eller dylikt ?
Då är det troligen returledningen i pumpen som spökar. Rengör och åtgärda...
Om det värmenyper så kommer det sakta och man märker att det bromsar mer och mer. Då hinner man stanna (om man inte märkt det och dundrar ut på grusväg kan det bli spännande!). Har vart med om det på en moppe en gång, då väntade jag en stund så det svalnade sen körde jag vidare.. Vet inte vad kompisen gjorde med den sen.
Boris jag lyssnade på dig och bytte pump (istället för att göra rent den gamla). Är hojen säker att åka på nu? Vill ogärna ha framhjulslåsning i 110 km/h. Är det något mer jag måste kolla?
Uppdatering: Nu har jag varit ute och testat hojen, Den byggde ingen värme i skivan i 30-40 km/h vid 1,2 och 3 km som jag körde utan att bromsa. Provade att bromsa upp lite värme i skivan och köra i 70 km/h kanske 3km, då svalnade skivan av. Totalt blev testet på 2mil och det uppkom ingen oönskad bromsning under den sträckan. Tror ni hojen är säker att åka på nu? Finns det någon mer koll man borde göra?
Uppdatering: Nu har jag varit ute och testat hojen, Den byggde ingen värme i skivan i 30-40 km/h vid 1,2 och 3 km som jag körde utan att bromsa. Provade att bromsa upp lite värme i skivan och köra i 70 km/h kanske 3km, då svalnade skivan av. Totalt blev testet på 2mil och det uppkom ingen oönskad bromsning under den sträckan. Tror ni hojen är säker att åka på nu? Finns det någon mer koll man borde göra?
Jag är ganska säker på att det var något bromsrelaterat. Hjulet snurrar bra och är utan glapp.Säker på att det var bromsen? Kassa hjullager kan låsa...
Hur ska någon här kunna garantera din säkerhet utan att ha sett varken hoj eller reparation. Eget förnuft och försiktighet gäller.
...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |