frambromsproblem igen =(

norrkswe

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
-85 suzuki gsx550ef
Blir visst aldrig av med mina problem att få iordning på frambromsen...förut visste jag inte hur man fick tryck i systemet men det e jag en fena på nu hehe,,,efter första försöket så låg bromsen på så jag tänkte att de nya beläggen måste väl slita in sig på skivan så jag körde lite lugnt en stund me den,,, men det hjälpte inte,, bromsen låg på så pass att hojen va slö...tänkte om kolvarna gick kärvt så jag skuvade isär oken o renoverade upp dem i toppskick,,,plockade ihop det igen o tryckte i oljan nerifrån tills luften i slangarna va borta osv, men lika fan så ligger bromsarna på,,, va e de för fel?? varför vill de inte gå tillbaka, kan det ha och göra med tillvägagångsättet att fylla systemet?,,nerifrån alltså?...

tacksam för erfarna svar...

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
menar du att bromsarna ligger på såpass att hojen inte går framåt??

Att de ligger på litegrann är fullt normalt men man ska ju kunna snurra på hjulet för hand iallafall.

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
kolla att du har rätt klossar så inte dessa e av samma fäste fast tjockare belägg.

annars viktigt att det är rent,kanske ska klossarna monteras på ett vist sätt mot tryck kolven,typ spår,pigg mm som ska hamna rätt.

eller fortfarande kärvande ok, när man har tryckt på bromsen ska kolven liksom dra sig till baka lite.

die dulci fruere

no guts, no glory.
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
Honda NC750XD -14 , CB1000RA-12
bromsproblem

i botten på bromsvätskebehållaren finns det två hål ner till bromscylindern. se till att de inte är tilltäppta. maybe the issue.

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
har du för mycket vätska i behållaren så får du samma fenomen och det ökar ju varmare det blir

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
i botten på bromsvätskebehållaren finns det två hål ner till bromscylindern. se till att de inte är tilltäppta. maybe the issue.
Så var det på en bromspump jag köpte förrut. Det minsta hålet var igensatt och då kunde bromsen bara bygga upp tryck men inte ventilera tillbaka. Tog ett spröt från en stålborste och gjorde rent med. Sen funkade allt kanon. :yoparty

norrkswe

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
-85 suzuki gsx550ef
mm men det tråkiga e att ja inte finner nåt fel,,de e originalbelägg och alla förbindelser fungerar,,har blåst ur alla slangar nipplar o "hål"...kan tänka mig att ca 30% av bromsen ligger på...kanske borde försöka plocka isär bromshandtaget ändå.....

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...