framdämaren slår igenom :(

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
Jag har nyss bytat packningarna i framgaffeln på min suzuki rg125f . men nu efter så när jag trycker ner frammgaffeln när jag står stilla så slår den igenom. Vad är det som är fel ? jag har fyllt på 1.49 dl olja i varje gaffelben . De sa att det skulle va 1.49 dl på gert's mc i Ängelholm. Men ska det vara 1.49 eller mer? oljan var 15w . de sa de också men stämmer det med 1.49 dl och 15w (oljan) .tack på förhand!!

(Marcus) :)

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
1,49 dl låter vääldigt lite, jag har 500ml i mina styck :) (ska vara 475 men jag vill ha lite stummare)

Hör efter med någon annan för 1.49dl låter lite som sagt!

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
Cyren skrev:
2244818 1,49 dl låter vääldigt lite, jag har 500ml i mina styck :) (ska vara 475 men jag vill ha lite stummare)

Hör efter med någon annan för 1.49dl låter lite som sagt!

okej tack men det är ingen rg.f som du hade ? det är väll olika från olika framgafflar ju:p men jag tyckte också det lät lite när han sa det "

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Mr_haak skrev:
2244934 va fullgas ?? vad har det med detta att göra ?? :va skit samma åter till frågan nu :)
Du sa att om du har i för mycket var du rädd för att hojen skulle bli instabil och grejer. Du behöver ju inte ge fullgas direkt och gör du inte det så gör det ju inget om den blir instabil. Då är det ju bara at ta isär och hälla ut lite olja.

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
Lundgren skrev:
2245017 Du sa att om du har i för mycket var du rädd för att hojen skulle bli instabil och grejer. Du behöver ju inte ge fullgas direkt och gör du inte det så gör det ju inget om den blir instabil. Då är det ju bara at ta isär och hälla ut lite olja.

men asså det är oljan i framgaffeln !! vad har det med att ge full gas att göra? ? :huvet men vet nån hur mkt olja där ska vara i frammgafflen????????

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Mr_haak skrev:
2245105 men asså det är oljan i framgaffeln !! vad har det med att ge full gas att göra? ? :huvet men vet nån hur mkt olja där ska vara i frammgafflen????????

Du förstår ju mer man gasar desto fortare går det :tummenupp

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
Doktor.S skrev:
2245118 Du förstår ju mer man gasar desto fortare går det :tummenupp

jaha men aa :p haha :tungan men finns det kanske inte en liten snäll person på SH som vet hur mkt olja de ska vara ? har försökt med att googla men hittar inget :va

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Cyren skrev:
2245260 Ring till nån suzuki verkstad. klart.

På en söndag..? Inte alla som har öppet då och han kanske ville fixa det idag. Men om du söker och söker och söker så bör du ju finna på internet. Annars så är det ju måndag imorrn :tummenupp

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
Doktor.S skrev:
2245402 På en söndag..? Inte alla som har öppet då och han kanske ville fixa det idag. Men om du söker och söker och söker så bör du ju finna på internet. Annars så är det ju måndag imorrn :tummenupp

jap det blir att ringa idag när de öppnat. Men får ringa till någon annan än de som jag snackade med för de sa ju antagligen fel . vet bara 1 återförsäljare så får hoppas att han vet då :banana

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
nu har jag äntligen fått reda på hur mkt olja som det ska vara i varje ben . 372ml ringde till en suzuki återförsäljare :D så nu är det bara att fylla på :banana

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Härligt!
Jag har bytt packboxen i ena gaffelbenet och nu när jag ska fylla på fräsch olja får jag inte upp locket på det andra :confused: :4skrika

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
Doktor.S skrev:
2246529 Härligt!
Jag har bytt packboxen i ena gaffelbenet och nu när jag ska fylla på fräsch olja får jag inte upp locket på det andra :confused: :4skrika

okej kan du visa med en bild så förstår jag kanske bättre :) ?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy