Framdämparen på VTR1000F VS SV650

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Suomalainen skrev:
Vill inte verka spydig lr så mot dig, du är säkert en toksnäll kille.

Men när du började leta så sa du att du inte skulle göra samma misstag som du gjorde förra året Dvs att köpa hoj efter plånbok och göra hela köpet till en kompromiss? Nu är du där igen...

Fast egentligen, tycker man att en speed four är så tråkig att man säljer efter en tur så känns det som att du inte gillar hojåka alls egentligen? Du sa det ju själv "det här var inte min grej" (om jag minns rätt ordagrant). Även om du har en hoj med mer effekt så blir det inte automatiskt en annan grej. Jag halverade effekten från förra säsongen och har minst lika kul nu (om inte lite roligare tom).

Hobbypsykolog mode on:
Nu kanske jag är ute och cyklar totalt men det känns som att du bara letar efter en hobby. Du har provat hoj o det sög, gå vidare! Testa dykning lr nåt du som bor i göteborg med bra dykvatten och allt, det hade jag gjort på stört iaf.
//Off

Svart till Hobbypsket:)
Jag har hållit på med dykning men blev allergisk mot neoprene:( Så det kan jag inte greja med mer.

Vad jag menade med att plånboken styrde förra våren var att jag ville ha en snabb hoj, det var triumphen,men med en billig försäkring. Det hade den oxå. Dock var det inte en sporthoj, det var ju det som jag ville ha och som jag fortfarande vill ha. Men det får fortfarande inte kosta hur mycket som helst. Jag känner att efter att ha kalkylerat och grunnat har jag kommit fram till att 1550kr/halv/mån är mycket pengar:(
Mer pengar än jag känner att jag har råd med, visst jag har råd men då får man suga på ramarna bra sedan och det varken vill eller kan jag. Jag är en mästare i konsumption...
Så nu blir det en sporthoj men inte en av de allra mest extrema, men dock en sporthoj.

//M
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
flugan skrev:
Om handlaren ger sin handlargaranti spelar det väl ingen roll att det är importhoj.

Gissar att "någon" har sneglat på nya Hondaförsäkringen... :D Om man vill teckna en väldigt prisvärd IF-Honda-försäkring, typ 6.200 kr/år för en helförsäkring för en VTR1000F, så kräver dom att Hondan är såld av en auktoriserad Honda-handlare, och inte privatimporterad, eller såld av en sidoimportör som tex Actionsports eller MC-Kompaniet. MEN... det kostar bara mellan 300-1.200 kr att låta besiktiga den sidoimporterade Hondan hos en Honda-verkstad, så får man ändå teckna Honda märkesförsäkringen, hoppas jag, ska besiktiga min på fredag... :gnissla

/B
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
benkar skrev:
Gissar att "någon" har sneglat på nya Hondaförsäkringen... :D Om man vill teckna en väldigt prisvärd IF-Honda-försäkring, typ 6.200 kr/år för en helförsäkring för en VTR1000F, så kräver dom att Hondan är såld av en auktoriserad Honda-handlare, och inte privatimporterad, eller såld av en sidoimportör som tex Actionsports eller MC-Kompaniet. MEN... det kostar bara mellan 300-1.200 kr att låta besiktiga den sidoimporterade Hondan hos en Honda-verkstad, så får man ändå teckna Honda märkesförsäkringen, hoppas jag, ska besiktiga min på fredag... :gnissla

/B
du det där vill jag höra mer om.. kan du inte starta en tråd om dte (med alla detaljer man ska tänka på) när du besiktigat din hoj? hade varit toppen :)
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Suomalainen skrev:
Jomenvisst, om man verkligen HAR tänkt att köpa hoj så är det skitbra. :7peta

Vad är det du säger, att man bara får skriva något här om man är i köpartagen? Jag förstår verkligen inte problemet, låt honom fråga vafan han vill istället för att sitta o va spydig. Det är inte upp till dig o avgöra vad andra har här att göra.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Mingves skrev:
Vad jag menade med att plånboken styrde förra våren var att jag ville ha en snabb hoj, det var triumphen,men med en billig försäkring. Det hade den oxå. Dock var det inte en sporthoj, det var ju det som jag ville ha och som jag fortfarande vill ha.


Nu förstår jag inte alls.
Speed Four är INTE en sporthoj men VTR1000F ÄR en sporthoj?
Var och hur drar du egentligen gränsen? :va
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
xyx skrev:
Nu förstår jag inte alls.
Speed Four är INTE en sporthoj men VTR1000F ÄR en sporthoj?
Var och hur drar du egentligen gränsen? :va

Ja, håller med. SV650 är du ju tydligen intresserad av, den är ju slöare än S4an och har ju bara halvkåpa...
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
xyx skrev:
Nu förstår jag inte alls.
Speed Four är INTE en sporthoj men VTR1000F ÄR en sporthoj?
Var och hur drar du egentligen gränsen? :va
Speed four klassar jag inte som en ren sporthoj då den saknar kåpa, skulle kalla det en cafe-racer.
Dock är skillnaden inte så stor mot VTRen, men den ser åtminstone ut som lite av sporthoj.
SVn kollar jag inte på, använde den bara för att jämföra hur dämparen känns på VTRen. Om den känns lika svampig, men troligen hade jag testat ett kass exemplar av SVn..

Märkväl, detta är hur jag kategoriserar hojar, jag säger inte att jag har rätt eller att det är så annat än för mig....

/M
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
benkar skrev:
Gissar att "någon" har sneglat på nya Hondaförsäkringen... :D Om man vill teckna en väldigt prisvärd IF-Honda-försäkring, typ 6.200 kr/år för en helförsäkring för en VTR1000F, så kräver dom att Hondan är såld av en auktoriserad Honda-handlare, och inte privatimporterad, eller såld av en sidoimportör som tex Actionsports eller MC-Kompaniet. MEN... det kostar bara mellan 300-1.200 kr att låta besiktiga den sidoimporterade Hondan hos en Honda-verkstad, så får man ändå teckna Honda märkesförsäkringen, hoppas jag, ska besiktiga min på fredag... :gnissla

/B
Hondaförsäkringen är bra men det är inte därför som jag kollar på Hondan. Jag gillar twinljudet, och VTRen verkar ha bättre kvalle än TLSen men tyvärr lite mindre effekt(kanske inte märks?) och inte lika cool utrustning såsom USD mm. Sedan ser VTRen snygg ut med highpipes:)

//m
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
eisbaer skrev:
Vad är det du säger, att man bara får skriva något här om man är i köpartagen? Jag förstår verkligen inte problemet, låt honom fråga vafan han vill istället för att sitta o va spydig. Det är inte upp till dig o avgöra vad andra har här att göra.

Det var som fan vad grinig du är då. Vet inte hur pass du har hängt med alla mingves svängar hit o dit, för det var inte spydigt menat.. mer en pik. Det tror jag han själv förstog om du läser hans svar.

Seså, ut på krogen nu och skaffa ett skjut så du lugnar dig några hekto..
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Suomalainen skrev:
Det var som fan vad grinig du är då. Vet inte hur pass du har hängt med alla mingves svängar hit o dit, för det var inte spydigt menat.. mer en pik. Det tror jag han själv förstog om du läser hans svar.

Seså, ut på krogen nu och skaffa ett skjut så du lugnar dig några hekto..
Seså, inte bråka nu:)
Jag är van vid påhopp här på sporthoj, det får man tyvärr va van att ta om man hänger här.

//M
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Suomalainen skrev:
Det var som fan vad grinig du är då. Vet inte hur pass du har hängt med alla mingves svängar hit o dit, för det var inte spydigt menat.. mer en pik. Det tror jag han själv förstog om du läser hans svar.

Seså, ut på krogen nu och skaffa ett skjut så du lugnar dig några hekto..

Jag har tröttnat på detta eviga jävla tjat i varje tråd som Mingves skriver något i. Känns det relevant om jag skulle påtala att du luktar fisk i varenda tråd du startar? Näe.

Jag är Mingves mamma tror jag. Slutta mobba Mingves, han får en skev sexualbild.
 
Last edited:

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Suomalainen skrev:
Jomenvisst, om man verkligen HAR tänkt att köpa hoj så är det skitbra. :7peta
Jag sitter med all utrustning men inte med hoj. Har köpt ett Spyke 4race, en Shoei XR1000diabolic, SMX-plus alpinestars boot och halvarsson handske och ryggskydd...så det är faktiskt bara bågen som fattas...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top