Notaro
Angel Racing
Hej!
Behöver lite hjälp med tips och ideer ang dämpare.
Jag har nu haft min K7:a 400mil.
Den funkar som bara den och jag hade liksom tänkt att köpa efter att behov och fart uppstår.
Är inte speciellt snabb men 93kg muskler gör sitt.
Naturligtvis har jag stålomspunna slangar med ISR broms. Funkar fett!
Efter Rookie1000 - tävlingen förra helgen (26-27/4-08 ) märkte jag att framgaffeln slog i botten efter rakan.
Tänkte det var lika bra att börja på slutet och spände dem till det hårdaste läget.
Framgaffel dämparna fungerade bättre och utan att jag märkte något fysiskt, eller maskinellt, under tävlingens gång.
Däremot var ju buntbandet 0,5mm från botten......
Så vad gör jag?
Vad finns det för alternativ mot helt nya dämpare från Öhlins?
Hörde något om att man kunde sätta i hårdare fjädrar för en tusen lapp eller två och så byta ut de orginala. Lite jobb blir det ju men är det inte skruva 20minuter och köra en minut ungefär?
Så sparar jag ju lite pengar till annat krims krams utmed säsongen.
Tacksam för svar, linkar, priser, vart köpa grejjer osv.
PS!
Var på EICMA mässan i Italien förra hösten och naturligtvis var Öhlins där.
Passade på att fråga om stötdämpare nu när jag ändå var face to face med dämpar kungarna själva.
Citat:
Hej! Jag heter Andreas och jag har precis börjat köra RR. Har en K7:a och undrar varför jag ska köpa Öhlins.
Svar: -Svårt att förklara, du får bara prova.
Tackar för den kommentaren och köper nog WP bara för att de (4-5 säljare ) inte kunde svara på en så, för dem, "enkel" fråga.
DS!
Behöver lite hjälp med tips och ideer ang dämpare.
Jag har nu haft min K7:a 400mil.
Den funkar som bara den och jag hade liksom tänkt att köpa efter att behov och fart uppstår.
Är inte speciellt snabb men 93kg muskler gör sitt.
Naturligtvis har jag stålomspunna slangar med ISR broms. Funkar fett!
Efter Rookie1000 - tävlingen förra helgen (26-27/4-08 ) märkte jag att framgaffeln slog i botten efter rakan.
Tänkte det var lika bra att börja på slutet och spände dem till det hårdaste läget.
Framgaffel dämparna fungerade bättre och utan att jag märkte något fysiskt, eller maskinellt, under tävlingens gång.
Däremot var ju buntbandet 0,5mm från botten......
Så vad gör jag?
Vad finns det för alternativ mot helt nya dämpare från Öhlins?
Hörde något om att man kunde sätta i hårdare fjädrar för en tusen lapp eller två och så byta ut de orginala. Lite jobb blir det ju men är det inte skruva 20minuter och köra en minut ungefär?
Så sparar jag ju lite pengar till annat krims krams utmed säsongen.
Tacksam för svar, linkar, priser, vart köpa grejjer osv.
PS!
Var på EICMA mässan i Italien förra hösten och naturligtvis var Öhlins där.
Passade på att fråga om stötdämpare nu när jag ändå var face to face med dämpar kungarna själva.
Citat:
Hej! Jag heter Andreas och jag har precis börjat köra RR. Har en K7:a och undrar varför jag ska köpa Öhlins.
Svar: -Svårt att förklara, du får bara prova.
Tackar för den kommentaren och köper nog WP bara för att de (4-5 säljare ) inte kunde svara på en så, för dem, "enkel" fråga.
DS!