Fredagkvällskörning?

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Satt och funderade lite varför det aldrig finns någon körning på Fredagskvällar och tänkte härmed se om någon skulle vara intresserad?

Körning på Fredag 24 Augusti.
Start: 18-18:15
Plats: Skogskyrkogården
Resväg: Norr, Öst, Syd eller Väst, spelar ingen roll för mig, öppen för förslag.
Tempo: Ett slags lagom tempo, det vill säga 20-30 plus. Har du precis börjat köra och ändå vill hänga med eller vill hålla hastighetsgränserna? inga problem, bara ligga lite längre bak så väntar vi där vi svänger av. Vi lämnar ingen utefter vägen.

Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Ungefär som att svara nej på frågan om man ska haka på till sjön för att ta ett dopp med motiveringen: -Nej, min mormor och morfar fikar varje dag.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Ingen större koll på EM-sändningarna men om någon inte kollar och vill ut och köra, häng på :tummenupp

yber

yeah
Gick med
29 Oct 2007
Hoj
gsxr 600
Va ute och åkte i måndags när Sverige spelade första matchen, väldigt lugnt på vägarna. Så ev. hakar jag på. :tungan

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Hoj
BMW S1000XR -17
Låter trevligt. Jag skulle absolut kunna tänka mig att köra en runda imorgon om det blir så fint väder som utlovats.

Jag gillar också din välkomnande attityd till oss som håller hastighetsbegränsningen. Förra gången jag skulle köra med några från Sporthoj.com och frågade om hastighetsbegränsningen så blev jag anklagad för att vara ett troll. När vi sedan skulle köra så försvann de andra snabbt i fjärran, och när jag slutligen kom fram till den överenskomna uppsamlingsplatsen så fick jag veta att det nog skulle vara bättre om jag körde själv, eftersom de andra ville köra betydligt fortare. Och så blev det också.

Är det någon som har funderat på rutt? Jag har en XT600, och eftersom den inte har kåpor så gillar jag inte motorväg, det blir alldeles för blåsigt. Krokig landsväg i 70-80 är dock perfekt. Därför försöker jag undvika sådana under min ruttplanering.

I och med att utgångspunkten är söder om stan skulle man kunna köra söderut mot Haninge, Nynäshamn och sedan vidare mot Vårsta och sedan hem. Naturligtvis med stopp på Café Rosenhill strax före Vårsta. Eventuellt skulle man kunna ta en avstickare från Ösmo till Muskö, som bl.a. innefattar en tunnel på 2900m.

Här är ett förslag till rutt:

http://goo.gl/maps/cihO

Naturligtvis måste man inte köra hela sträckan. T.ex. skulle man kunna klippa av den vid Sorunda om man tycker att det är för långt att köra alla 138 km.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Låter trevligt. Jag skulle absolut kunna tänka mig att köra en runda imorgon om det blir så fint väder som utlovats.

Jag gillar också din välkomnande attityd till oss som håller hastighetsbegränsningen. Förra gången jag skulle köra med några från Sporthoj.com och frågade om hastighetsbegränsningen så blev jag anklagad för att vara ett troll. När vi sedan skulle köra så försvann de andra snabbt i fjärran, och när jag slutligen kom fram till den överenskomna uppsamlingsplatsen så fick jag veta att det nog skulle vara bättre om jag körde själv, eftersom de andra ville köra betydligt fortare. Och så blev det också.

Är det någon som har funderat på rutt? Jag har en XT600, och eftersom den inte har kåpor så gillar jag inte motorväg, det blir alldeles för blåsigt. Krokig landsväg i 70-80 är dock perfekt. Därför försöker jag undvika sådana under min ruttplanering.

I och med att utgångspunkten är söder om stan skulle man kunna köra söderut mot Haninge, Nynäshamn och sedan vidare mot Vårsta och sedan hem. Naturligtvis med stopp på Café Rosenhill strax före Vårsta. Eventuellt skulle man kunna ta en avstickare från Ösmo till Muskö, som bl.a. innefattar en tunnel på 2900m.

Här är ett förslag till rutt:

http://goo.gl/maps/cihO

Naturligtvis måste man inte köra hela sträckan. T.ex. skulle man kunna klippa av den vid Sorunda om man tycker att det är för långt att köra alla 138 km.

Bara hänga på :tummenupp Jo jag vet hur det är, vissa har en bild av att det är rejs som gäller på gruppkörningar och andra vill ut och glida.

Min hoj är av samma stuk som din hoj så hade också tänkt försöka undvika motorvägarna så mycket det går.

Låter som en runda vi kanske kan ta, vi kan besluta det imorgon på plats :tummenupp

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Hoj
BMW S1000XR -17
Låter utmärkt. Då ses vi där vid 18 (givet att väderprognosen fortsätter att hålla sig bra).

Jag antar för övrigt att det är parkeringen vid Bogårdsvägen 11 som är samlingsplatsen? Skogskyrkogården är ju annars rätt stor...

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
zx750r
Jag följer med! Slutar jobbet 2130 e klar 2145!
Jag vill köra lugnt o respektera hastighets begränsningerna!:banana
har ni lust hämta upp mig från ängsudsvägen 10 i bro ? där coop lager ligger? '
please?:tuttar

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Låter utmärkt. Då ses vi där vid 18 (givet att väderprognosen fortsätter att hålla sig bra).

Jag antar för övrigt att det är parkeringen vid Bogårdsvägen 11 som är samlingsplatsen? Skogskyrkogården är ju annars rätt stor...

Det stämmer utmärkt, parkeringsplatsen med blomsterhandel närmast Nynäsvägen.
Norska väderleksrapporten har nu sänk temperaturen till 16 grader men fortfarande solsken, vi kör :tummenupp

Jag följer med! Slutar jobbet 2130 e klar 2145!
Jag vill köra lugnt o respektera hastighets begränsningerna!:banana
har ni lust hämta upp mig från ängsudsvägen 10 i bro ? där coop lager ligger? '
please?:tuttar

Där har jag svängt förbi många gånger men jag är osäker om vi verkligen kommer svänga förbi Bro denna gång.

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Kul med körningar i mer sansat tempo. Blir fotboll för mig ikväll, men hänger gärna på vid nästa tillfälle.

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Om ni ska åka Norrort se upp för olja på Bergshamravägen mellan Svensbodavägen och Bergshamramacken annars ha så kul mvh fotbollsnörden :hej

Gick med
2 Jul 2009
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Inget åkande ikväll? :tungan
Jag har inte åkt med förrut tyverr, har heller ingen direkt "sport"-hoj, men det spelar väl mindre roll...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln