Jag tyckte denna såg lite intressant ut då jag ögnade igenom månadens Buffétidning
http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=621799
fyfan va sugen jag blev på det, gick ner och gjorde mig en bunkeKöp baguetter, rör ihop en tonfiskröra i en hink så det räcker gott o väl. Tjacka lite gurka, tomater, nån brie kanske. Klart. Enkelt o skitgott.
fyfan va sugen jag blev på det, gick ner och gjorde mig en bunke
kladdkaka! garanterat val! om inte det funkar kan du ju göra snittar av falukorv med olika pepparkaksformar... lovar cheyerna kommer gå crazy när du frågar om de vill ha korv!
Anställ mig....
Mitt jefla kneg stoltserar med "fredagsöl", vilket nbrukar innebära att alla sitter på sina kontor med en folkis bar för att "hinna klart det där lilla till", och sen blir det inget så har man torskat minst en timme på att vänta på att få bira loite när man kunnat åka hem och redan varit halvpackad!
Ge ut receptet!
200g smör
3dl vetemjöl
1dl socker
1tsk bakpulver
Dumlekolor
Noblesse
Blanda ihop smör, mjöl, socker och bakpulver till en deg. Rulla en längd och dela i ca 24bitar, rulla till kulor och lägg i en folieform. Tryck ner en Dumlekola i degkulan. Grädda i mitten av ugnen i ca 10min tills de fått en gyllene färg. Lägg en Noblesse på varje kaka å låt smälta ner.
Detta slår allt kan jag lova. Lycka till.
Låter perfekt!
Några frågor bara,
Är en folieform samma sak som man har till muffins, fast till muffins är det i papper?
Hur transporterar man detta lättast utan att dom kladdar i varann under transporten?
Eller så kanske Noblessen blir så stel att den inte kladdar...
Alternativt kör du på runkbullen!
Vill man vara lite avant-garde kan man
prova den japanska bukakan.
Vit kladdkaka är grymt!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |