Freppa v. 2.0 - snart utan glasögon

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Well, man börjar ju bli gammal och ful (okej, fulare). Glasögon har funnits i bilden sedan man var 12 och linser sedan man var 14. Nu blir man 30 om två månader och då är det fanimig dags att ge sig själv en present. Så, jag har beslutat mig för att operera ögonen med laser. Någon som har erfarenheter ifrån LASIK-operationer? Skall göra den på Ögonlasern på Sibyllegatan 28 nästa onsdag. Lite nervigt är det allt. Var där igår och testade om det var möjligt. Gissa hur flummigt det är när de kör in mätare rätt i ögat och rotar omkring. Hurr......

Nåja, förhoppningsvis så kan jag till sommaren inte skylle på att jag ser dåligt om jag klotar.

/Freppa - snart ännu bättre.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
En polare på jobbet körde någon liknande grej för ett par år sen och var jublande glad efteråt. Jag trodde att briller/linser blev en del av en efter så lång tid men med tanke på hans glädje i sammanhanget så verkar det vara väl spenderade pengar.

Har du hittat en metod som du vill använda så låter det som en jävligt bra trettioårspresent.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Laser i ögonen? Det kan jag ordna, mycket billigare, med ungefär samma garantier.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Nämn ditt pris! Och om du tänker göra det med en vanlig laserpekare så är det inte intressant.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vad har du för synfel? Jag är närsynt och har 0.50 på höger o -1 på vänster. Enligt körkortet behöver jag varken brillor eller linser när jag är ute o kör. Men jag använder det ändå jämt, ser på tok för suddigt utan dem. Vad har du för styrka?

Hoppas ingreppet går bra, kalasbra 30års present iallafall!

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Själv lite intresserad av detta men, har varit lite skeptisk(rädd, feg, dyrt). Min kusin fixade ögonen med laser nu och är väldigt nöjd. Med tanke på hur mycket man lägger ner på linser så är det nog ingen dum ide. Slippa vakna upp framför tv'n med torkade linser i ögonen :3freak
Kör hårt och skyll allt du gör fel i trafiken på lasern.
/Anders

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Freppa skrev:
Nämn ditt pris! Och om du tänker göra det med en vanlig laserpekare så är det inte intressant.

Nä, ingen vanlig laserpekare. Högeffektslaser. Du kan få en behandlig till det facila priset av en mosbricka och en pucko. STOR pucko.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
vad sägs om ett näsjobb och en rejäl fettsugning när du ändå e igång ;)

nemen de låter faktiskt som en grej som klart kan vara värt att göra, linser är väl inte gratis dom hellår?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Är det inte riskabelt att göra hornhinnan tunnare? Tänkte på hur det blir sen på äldre dagar när elasticiteten försvinner.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
En kompis fixade ögonen på en laserklinik någonstans i stan.
Vet dock inte hur mkt synfel han hade men rätt så kass syn hade han. Han betalade nånstans mellan 20k - 25k .
De närmaste dagarna efter så såg han inget och det rann o sved som fan från ögonen. Men sen någon vecka efter så började allt klarna.

Lycka Till Freppsie

/Nitrous

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jag hade aldrig vågat leka med ögonen sådär, dessutom är Freppa så söt i glasögon. Men en bra 30-årspresent är han väl värd! Vad det här inlägget hjälpte tråden ska jag fundera på när jag har tryckt på Skicka svar-knappen.... :brinnerup

Therudeboy

Guest
Jag har oxå haft funderingar på att fixa till ögonen, efter 16 år med glasögon så märks dom inte med dom är i vägen för mycket ändå. Men frågan är om det är värt det, kostar väl ca 12k per öga?

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Om det skiter sig och du blir tokblind på bägge ögonen så kan jag ta hand om gixxern åt dig, Freppis.

Relapse - Din kompis i cyberrymden. :angel

s9d8as0vjk

Guest
Det där ska nog vara lugnt nuförtiden ! En polare gjorde det -97 och fick kanonsyn efteråt ... var inte gratis men väl värt kosingen. :)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Om du redan har bestämt dig gör en sån här tråd mer skada än nytta. Jag skulle aldrig göra det. Jag har testat linser och det var skit det med. Ich bin ein BRILLO!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Du är söt med eller utan brillor freppsingen :kär en sån där operation är väl endast tillfällig, efter några år så är det cykel på näsan igen.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag har en kompis som gjorde en sån operation i höstas. Hon är SUPERNÖJD..
ser kanonbra.

Det gjorde förstås rätt ont under läketiden. Man måste ha mörkt o så. Men hon tycker det är värt varenda krona.

Lycka till

//Mad

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Den nya lasern är säker och jäkligt bra. Farsan jobbar extra i stan med att bränna ögon, men har inte koll på vilken klinik han håller till på. Nya Ögon eller något liknande.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det är bara 19% av alla opererade som blir totalt blinda. Det är ju inte ens en på fem. Lycka till!

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...