Friåkare (taxi)

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag skulle just starta en tråd om detta och det är så man mår illa att polisen låter dem göra så här sedan 12 timmar. Inte ett skit har de feta jävla svinen gjort, medan Abudlla och de andra svartarbetarna förstör för hederligt folk. Jag skall författa ett brev som jag skall skicka till varenda jävla kamel-taxifirma ikväll om vad jag tycker om dem, jävla parasiter, inte en krona har de betalat i skatt heller. :mad:

Det stog en hel poliskonvoj och stoppade taxibilar utanför nordbygg (älvsjömässan) idag.

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Annars borde ju Transportstyrelsen se över lite trafiktillstånd kan man tycka :gnissla

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Skulle tro att det var många fultaxi som ville lura onyktra byggare som ville vidare på stan eller nått. Ska själv på den mässan i morn. Ska slå ett extra öga på taxisystemet där...

Exakt, på mässor kryper fultaxisarna fram ur sina hålor. De stoppade allihop som verkade misstänkta. Såg ut att bli en hel del som får pynta och inte köra "taxi" på ett tag.

Tyvärr är vår käre cyniker så inställd på att se ner på polisväseendet, så allt som inte kommer upp på svt play eller aftonbladet förklarat för en treåring och söndertolkat, smyger förbi utan att han lämnar det en tanke.

Öppna käften är lätt. Tänka efter är svårare.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vilka bolag ska man hålla sig till när man är i Stockholm då?

Jag är en typisk "turist" som kliver in i första bästa väntande taxi, på alla orter, och tror att det är så väl reglerat att dom riktigt fula fiskarna sorteras bort med hjälp av taxi-tillstånden.

Man kanske ska sluta göra så?

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Vilka bolag ska man hålla sig till när man är i Stockholm då?

Jag är en typisk "turist" som kliver in i första bästa väntande taxi, på alla orter, och tror att det är så väl reglerat att dom riktigt fula fiskarna sorteras bort med hjälp av taxi-tillstånden.

Man kanske ska sluta göra så?

Taxi stockholm och Taxi kurir. Jag åker mestadels taxi kurir. Taxi 020 är ganska stora=trygga oxå

Edit: Tänk på att många fultaxi försöker likna dom stora så kolla deras loggor extra noga... på dom stora bolagens hemsidor kan du säkert se loggan så du vet vad du ska kolla efter.

http://www.taxistockholm.se/

http://www.taxikurir.se/

http://www.taxi020.se/

Last edited:

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
S1000RR -11
Också blivit "lurad" några gånger hem från krogen. Aldrig att jag åker med annat än de etablerade bolagen. Oftast nära på dubbel taxa med bolagen som försöker efterlikna de etablerade kedjorna.

Sist hoppa jag ur bilen så fort han stannade efter att jag kollade lite närmare på vilket bolag det verkligen var.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Tydligen så är taxi card dom billigaste i stan. Men dom tror jag knappt har sett. Priserna grundar sig på 10 km i 15 min.

Bifogat

• tabell%20sthlm.jpg
    tabell%20sthlm.jpg
    57.2 KB · Visningar: 42

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
:vajag har kört radio-taxi (typ topcab) ett halvår intensivt och sen sporadiskt sen dess.

jag sätter mig ALDRIG i en friåkar bil, då går jag hellre hem.

EDIT:

Tydligen så är taxi card dom billigaste i stan. Men dom tror jag knappt har sett. Priserna grundar sig på 10 km i 15 min.

dom körde jag för, går på samma system och central som topcab. Dom hade 16 bilar när jag slutade köra. Nu är jag garanterat sjukt partisk men jag ringer alltid dom, kan tillägga att ja inte får personalrabatt om inte föraren råkar känna igen mig.

Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
:vajag har kört radio-taxi (typ topcab) ett halvår intensivt och sen sporadiskt sen dess.

jag sätter mig ALDRIG i en friåkar bil, då går jag hellre hem.

EDIT:

dom körde jag för, går på samma system och central som topcab. Dom hade 16 bilar när jag slutade köra. Nu är jag garanterat sjukt partisk men jag ringer alltid dom, kan tillägga att ja inte får personalrabatt om inte föraren råkar känna igen mig.

Då ska jag prova dom. Problemet är väl tiden för framkörning när dom e så få... Dessutom har jag en taxistolpe precis utanför där det oftast står kurir eller stockholm.

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Då ska jag prova dom. Problemet är väl tiden för framkörning när dom e så få... Dessutom har jag en taxistolpe precis utanför där det oftast står kurir eller stockholm.

Det är radio taxi, skiljer sig från sthlm, kurir mm genom att dom ropar ut till bilarna din körning medans du väntar i luren. Om en förare tar körning lämnar han en tid på den.
Kan däremot ingen ta den så kan ingen

systemet är bra på det sättet att det kräver lokalkännedom i området för att överhuvudtaget kunna ta en körning, du hinner INTE knappa in på gps. utropen går fort

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring