Frias efter vansinnesfärd på MC

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Jag hade tamigfan också gjort något drastiskt om jag blev prejjad av en helt random motorcyklist med vare sig blåljus, polismärkning eller en uniformerad snut i sadeln. Om man nu stannar i en sådan situation, så är det tamigfan inte för att fråga vad herren vill ivf...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Utan närmare vetskap om händelsen än artikeln ovan får man väl säga att det var rätt att fria. Sedan kan man fråga sig om personen i fråga verkligen var så ovetandes om vem det var som försökte stoppa honom. Hur var körningen fram t om han blev stoppad? Knappast laglig om polisen nu försökte stoppa honom…

Föraren är nog inte så oskyldig som artikeln gör gällande. Känns lite som en rövare. Men det ska ju bevisas också vilket uppenbarligen var svårt givet omständigheterna runt händelsen.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Utan närmare vetskap om händelsen än artikeln ovan får man väl säga att det var rätt att fria. Sedan kan man fråga sig om personen i fråga verkligen var så ovetandes om vem det var som försökte stoppa honom. Hur var körningen fram t om han blev stoppad? Knappast laglig om polisen nu försökte stoppa honom…

Föraren är nog inte så oskyldig som artikeln gör gällande. Känns lite som en rövare. Men det ska ju bevisas också vilket uppenbarligen var svårt givet omständigheterna runt händelsen.

Du har säkert rätt, men då har du och jag en fördom mot motorcyklister om att de flesta kör för fort, den bild som media gärna speglar och endast stämmer på relativt få;)
Av vad som framgår i länken så hade den civila polisen varken blåljus eller uniformerad polis eller någon form av märkning. De flesta hade säkert inte stannat och vissa hade säkert fått panik och gasat hej-vilt.
Tycker inte heller att domen från hovrätten egentligen är så konstig.

Är det däremot en civilpolis med blåljus så är det ju en annan sak.

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Du har säkert rätt, men då har du och jag en fördom mot motorcyklister om att de flesta kör för fort, den bild som media gärna speglar och endast stämmer på relativt få;)
Av vad som framgår i länken så hade den civila polisen varken blåljus eller uniformerad polis eller någon form av märkning. De flesta hade säkert inte stannat och vissa hade säkert fått panik och gasat hej-vilt.
Tycker inte heller att domen från hovrätten egentligen är så konstig.

Är det däremot en civilpolis med blåljus så är det ju en annan sak.

Hur media speglar artiklar och vad de använder för bilder är för mig ibland helt otroligt. De tycker tydligen i denna artikeln att en race-putte på bana med slicks ger en rättvis bild över hur 24-åringen troligen såg ut när brottet skedde.. Tråkigt.

Last edited:

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Eftersom han åkte fast så måste han ju stannat till slut, varför gjorde han det eller fick dem tag i honom?

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Det är därför det är så viktigt att polisen identifierar sig korrekt vid ett ingripande.
Samtidigt bör samhället vara ''stenhårda'' mot folk som åker omkring i polismålade (märkta) bilar utan blåljus. Detta för att skydda ''blåljusmyndigheternas'' särskilda status.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
När bågar fått stöldspärrar så förekommer preja och stjäla försök både för mc och bil - gasa om dom inte ser pålitliga ut:tummenupp.

För 20 år sen så körde jag om en civil Bmw sån där K75 eller vad de va civil utan blåljus och skit.
Typ 180 på 70 väg och gubben drog efter - jag såg ju samma sekund att jag passerade han att det var snewten.
Jag fortsatte dock och körde ifrån han men jag sakta in när jag kom in bland folk för och undvika typ vårdslöshet och hela den grejen och blev stannad.

Fan va sur han var...haha men han pratade med mig lite sådär och höll i lappen:hihi - "vill du ha kvar det här så kör man inte så" - nu var det ju ingen fara på den där vägen men asså men du lever farligt.

Han ansåg la att bomba på leden var ok men när jag kom in bland folk så körde jag sakta.
Han fick ju bomba satan efter en 50 väg och fann mig där sitta o ruva på mcen i 45km/t helt lungt som om det regna:D

Han hade triptrap och mätutrustning men sa att han inte hunnit slå på den,distansen på den vägen hann jag inte få till innan du gick in tätbebyggt med annan hastighetsgräns och så vidare - han visade sin setup på instrumentpanelen:)

Psykologisk krigsförning

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...