Fridykning

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Vasa/Gbg
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
stensjön skärsjön och helsjön i kungsbacka
 

LeDaRn.

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
GBG
Hoj
Yamaha Fz6-S
Bergsjön i kållered är fin att bada i men inget jag skulle rekommendera att fridyka i.(inte enligt dina önskemål)
Minst 1m dy botten i 90% av sjön. 15m djup kanske.
 

Monster tjejen

Monster tjejen No:1
Gick med
30 May 2005
Ort
Djävuls ön
Hoj
Crescent
Annars så har vi Lundbybadet, Frölunda kulturhus, Lerumvattenpalats m.m m.m

Där har jag hört att det e klart vatten och "stenbotten" :tungan

Det va iaf på Frölunda kulturhus som jag gick min första fridukningskurs, jag va väl ca 9-10 år, Det blir så när man har en pappa som e dykare.

Jag vet att jag älskade när vi låg med båten vid Väderöarna när jag va liten, där e det så klart vatten att man kan se en gaffel på botten 6m ner, hopp i vattnet och samla saker, fick upp diverse skräp i båten.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Litet trådlyft.

Börjar ju bli lite varmare nu så skulle vara skoj att planera ett litet förstårsdyk snart. :) Jag har bara våtdräkt så de får väl vänta nån månad till kanske men vill kolla intresset nu iaf :)

Vilka är sugna?
 

hjulben_74

beep beep
Gick med
9 Mar 2007
Ort
mölnlycke
Hoj
vtr1000/ktm450exc
så lygnen skall gå att dyka i? kanske skall ta fram sakerna under sängen och hoppa i pluret igen då. var ju typ 3 år sedan trotts att jag har all utrustning:confused: blir inte så mycket då jag inte har någon att dyka med. ingen annan själ här på sporthoj som behöver en kamrat att dyka med?

dyker gärna:tummenupp
 

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Låter kanon, vi får ta och styra upp något fram över:tummenupp




Jag är!:yoparty

Gutt! Är de bara insjöar som duger för herrarna? :) Även om de e rätt klart i vissa sjöar så är det nog mer liv och sevärt i havet :) (sjöjungfruar lever inte i sötvatten har jag hört :mattias )
 

hjulben_74

beep beep
Gick med
9 Mar 2007
Ort
mölnlycke
Hoj
vtr1000/ktm450exc
Gutt! Är de bara insjöar som duger för herrarna? :) Även om de e rätt klart i vissa sjöar så är det nog mer liv och sevärt i havet :) (sjöjungfruar lever inte i sötvatten har jag hört :mattias )

jag har dykt sen 88(f*n va gammal man börjar bli) så jag e väl lite kräsen....men jag dyker bara i havet annars får det va:gnissla
e det ngn som har båt annars så vet jag några ställen man kan nå från bil:D
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
jag har dykt sen 88(f*n va gammal man börjar bli) så jag e väl lite kräsen....men jag dyker bara i havet annars får det va:gnissla
e det ngn som har båt annars så vet jag några ställen man kan nå från bil:D

Dykt sen -95 så e me lite kräsen. Plaska runt i en insjö vet ja inte om jag är så sugen på eg.. Men kan ju va kul att prova kanske. Bara dykt i havet :)

Har en liten båt på Bohus-Malmön men det är ju en bit dit :tungan (och ej sjösatt än)
Annars anordnar väl Oxygene, Kontiki m.fl båtutfärder.

Och och, man är inte äldre än vad man gör sig! Och man blir inte äldre, man blir bättre.. För jag är inte gammal :3freak *komma med massa undanflykter*
 
Last edited:

hjulben_74

beep beep
Gick med
9 Mar 2007
Ort
mölnlycke
Hoj
vtr1000/ktm450exc
Dykt sen -95 så e me lite kräsen. Plaska runt i en insjö vet ja inte om jag är så sugen på eg.. Men kan ju va kul att prova kanske. Bara dykt i havet :)

Har en liten båt på Bohus-Malmön men det är ju en bit dit :tungan (och ej sjösatt än)
Annars anordnar väl Oxygene, Kontiki m.fl båtutfärder.

Och och, man är inte äldre än vad man gör sig! Och man blir inte äldre, man blir bättre.. För jag är inte gammal :3freak *komma med massa undanflykter*

he he he...det va inga undanflykter bara att jag gort mina meningslösa dyk i insjöar på jurp botten.... skall bara trycka mina tuber så e jag på och har allt igång...jobbar som brandman med så jag har ju en viss vana med utrustningen ;-)
torrdräkt roules:yoparty
säg bara till när ni vill så åker jag med än gång:yoparty
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
he he he...det va inga undanflykter bara att jag gort mina meningslösa dyk i insjöar på jurp botten.... skall bara trycka mina tuber så e jag på och har allt igång...jobbar som brandman med så jag har ju en viss vana med utrustningen ;-)
torrdräkt roules:yoparty
säg bara till när ni vill så åker jag med än gång:yoparty

Torrdräkt är för mesar som inte står ut med lite kyla.. :tungan
;)
 

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
Torrdräkt är för mesar som inte står ut med lite kyla.. :tungan
;)


hehe, håller med men är sjukt gött. har nog gjort alla mina dyk med torrdräkt men äger dess värre ingen själv. och har inte dykt sedan jag tog mitt advance i slutet på 2003. men tror jag kommer komma in i de snabbt. Havet är det som gäller!!!!!!!:yoparty
 

hjulben_74

beep beep
Gick med
9 Mar 2007
Ort
mölnlycke
Hoj
vtr1000/ktm450exc
hehe, håller med men är sjukt gött. har nog gjort alla mina dyk med torrdräkt men äger dess värre ingen själv. och har inte dykt sedan jag tog mitt advance i slutet på 2003. men tror jag kommer komma in i de snabbt. Havet är det som gäller!!!!!!!:yoparty

du kommer komma in i det grymt snabt:yoparty
men torrdräkt e det som gäller i sverige...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top