Frontalkollision mellan två bågar - tankcam

Status
Ej öppen för fler svar.

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Skulle kunna ske på Bogesundsvägen eller Slingerbulten. Har slutat att åka där. Många som försöker komma i kapp sina polare.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tänk om alla som kör speciellt Bogesund och även Slingerbulten kunde titta ett par 100 gånger på denna filmsnutt så kanske dom som genar i kurvorna inser att just detta är vad som KAN hända dem i framtiden och slutar med detta.

/Fürstenhoff.

Word!

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
aj aj, ambulansen set inte ut att ha mycket att göra... så någon av dom lär ju ha trillat av pinn.

en liten annan sak man kan belysa, nämligen motorcyklars synlighet i trafiken:
Börjar förstå varför det ofta sker olyckor mellan mc och bil vid vänstersväng, jäkligt svårt att se mcn i fjärran, så man hinner nog reagera väldigt sent, kanske något man skall ha i tanken när man kör... sen så kör ju killen i motsatt körfält vilket är jävligt dumt, och vilket är den mest grundläggande orsaken till kollison i det här fallet

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Tydligt att det är kamerahojjschaffören (finns det ordet?)
som inte kan hantera hojjen och får panik när han ser mötande hoj
och reser upp hojjen istället för att lägga ner ännu mer.

Köra över sin förmåga suger pung.
Hel-draget som regel har jag väll inte så mycket för vanligtvis i mc
sammanhang men i detta fall med dåld kurva så är han ju inte så smart.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Förbannat löjligt sagt!!

Hoppas iaf att dom klarade sig.

nejdå absolut inte, tycker det var äckligt med tanke på att det var landsmän till mig:näsblod inte kul att förlora en landsman om det nu gick så illa, det vet man inte

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Har ingen...
Bra anledning till att plastraketerna ska bort från vägarna.

Vad har det med saken att göra? "plastraket" eller "titta jag sitter på en motard och ser ut som att jag skiter" cykel så har man inget på motsatt fil att göra.

PS. Har absolut inget mot motardcyklar men det är löjligt att säga så när det inte handlar om vilken cykel man sitter på.

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Vad har det med saken att göra? "plastraket" eller "titta jag sitter på en motard och ser ut som att jag skiter" cykel så har man inget på motsatt fil att göra.

PS. Har absolut inget mot motardcyklar men det är löjligt att säga så när det inte handlar om vilken cykel man sitter på.

Bra att du lade till ditt "PS" där. Tankarna började virra runt för att skriva ett otrevligt inlägg :D

Men precis som du sa: Custom, plastraket, goldwing eller motard spelar ingen som helst roll när det väl smäller (om omständigheterna är desamma)

Jag kör ofta som en jävla idiot men att köra om i skymda kurvor eller överhuvudtaget gå ut i mötande fil vid sådana tillfällen GÖR JAG INTE AV JUST DEN HÄR ANLEDNINGEN. Speciellt försiktig är jag när jag kör om på kända hojslingor Tex bulten.

För att återgår till filmen :gnissla
Så ser det ut som han först bromsar när han ser den första hojen. Sen börjar han lägga ner lite men ser sen den andra. Jag tittade bara några ggr på just det ögonblicket men det ser ut som han försöker väja höger först men sen ändrar sig och väjer vänster innan det smäller :va

tommi

Guest
vilken jävla idiot !!!! :mad:

kör fort där du kan annars lägg ner ditt körande, jäkla träskalle hoppas att han som han körde ihop sig med klarade sig om han själv fick skador så är det lika gott åt honom en dyrköpt läxa!

WykZ

Snyggast
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Yamaha R6 -03
ser det inte ut som hojen han smäller med har passagerare bak på? försökt kolla sakta i klippet men kan inte riktigt se.. usch va tragiskt..

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Skiter fullständigt i han som hade kameran...han visste vad han gav sig in på. Men den oskyldiga grabben som blev påkörd i sin fil...jaaa..bara att hoppas på att det var han som överlevde.

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Har ingen...
Bra att du lade till ditt "PS" där. Tankarna började virra runt för att skriva ett otrevligt inlägg :D

Men precis som du sa: Custom, plastraket, goldwing eller motard spelar ingen som helst roll när det väl smäller (om omständigheterna är desamma)

Hehe, det var ju inget illa menat för jag tycker väldigt mycket om motarder, ja motorcyklar allmänt men ville mer göra en dum kommentar tillbaka. Det handlar som sagt inte om vilken typ av cykel man sitter på, man ska INTE vara på motsatt sida, enkelt.

Jag tycker mest synd om han som blev påkörd...helt oskyldig o så kommer den idioten o blåser rätt in, förbannat osmakligt och idiotiskt kört!!

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Hehe, det var ju inget illa menat för jag tycker väldigt mycket om motarder, ja motorcyklar allmänt men ville mer göra en dum kommentar tillbaka. Det handlar som sagt inte om vilken typ av cykel man sitter på, man ska INTE vara på motsatt sida, enkelt.

Jag tycker mest synd om han som blev påkörd...helt oskyldig o så kommer den idioten o blåser rätt in, förbannat osmakligt och idiotiskt kört!!

Förstod det.

Förstå vilken panikkänsla i kroppen om det kommer en hoj-jävel rak emot en och man hinner inte göra ett smack!

Håller er i eran fil, skär bara kurvor när ni ser att det inte är någon fara! Dock spelar det ingen roll om vilt kutar ut på vägen (talar av erfarenhet). Så kör fort, visst, men använd huvudet också!

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Tänk om alla som kör speciellt Bogesund och även Slingerbulten kunde titta ett par 100 gånger på denna filmsnutt så kanske dom som genar i kurvorna inser att just detta är vad som KAN hända dem i framtiden och slutar med detta.

/Fürstenhoff.

Håller med till 1000%

Skulle kunna ske på Bogesundsvägen eller Slingerbulten. Har slutat att åka där. Många som försöker komma i kapp sina polare.

Samma här. Kör Waxholmsvägen om jag ska dit.

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
zx10r
O va fan har det o göra med krocken att dom är :censored Ungrare din :censored Idiot:va

Håller med Sture här VAFAN HAR DET MED NÅGOT ATT GÖRA! Håll såna här uttalanden till dig själv!!

Om jag har förstått det rätt så kör dom på samma ställe jag har kört på lite (där blev nylagd asfalt i slutet på förra sommaren om jag minns rätt).
Och ibland genar även jag, fast snävt så man i värsta fall skall kunna dra sig tillbaka. Detta gick nog bortom hans kontroll tyvärr (23år och allt, man minns som man körde när man var 23).
Killen som orsakade crashen överlevde men hölls nedsövd, killen som var oskyldig dog tyvärr (hade hellre sett det omvända).
Detta är vad jag fick reda på under gårdagen.

Och för inte många veckor sedan dog Feri Potzner (stuntrider, vann VM osv. RIP, i bilolycka, kände honom personligen, tragiskt när sådana här händelser inträffar) och det enda jag kan se är att oavsett vad hur eller var så kommer detta att förekomma pga hög hastighet osv. Det gäller bara att försöka bättra på oddsen.
I skära kurvor osv. Köra LITE med huvudet åtminstonde osv osv(vill inte leka ängel, kör inte så försiktigt alltid jag heller ,men kanske har haft tur).
Jag tänker efter en gång extra efter att ha sett denna filmen och alla andra som florerar på nätet. det är en farlig hobby vi har, flörtar ibland med farbrorn därnere. Men man måste trots allt leva. Och alla gör vi det annorlunda sätt, vissa med fallskärm vissa mc bil osv....så till alla därute försök hålla er undan från mannen därnere.

highside

Guest
Du har helt rätt, typ av hoj har inget med saken att göra. Förutom att det är nästan uteslutande bara sporthojar som är inblandade i den här typen av olyckor. Det beror förmodligen på att det oftast sitter en viss typ av förare på sporthojen (vi).
Jag skriver vi, eftersom argument av typen "händer inte mig" eller "jag är inte sån" inte håller i praktiken.

M.a.o. Sporthojsförare är bäst i världen på att krascha...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept