Om du nu förstod poängen i mitt inlägg, vilket du påstår, så bör du också inse att du är ute på djupt vatten nu. För vad skrev du strax innan? Läs igenom det en gång till, innan du börjar gapa om "idiotkommentarer".
JAG kan däremot ha missförstått DIG, men man KAN tolka ditt inlägg ovan som om du anser att bristen på bana är ett giltigt skäl att "leka" på allmän väg. Och jag anser inte att dåliga förutsättningar automatiskt ger någon rätt att bryta mot regler och lagar.
1. Lagar är till för att tillämpas. Inom rimliga gränser är den konstitutionella tanken att var och en efter egen förmåga, såvida 2:apart aldrig tar skada, ska leva och fungera kollektivt efter de förutsättningar var och en är försedd med. Att rida paragrafer och säga "det är faktiskt 70 här", när (den konstruerade) begränsningen är anpassad till de sämsta förutsättningar vi har på våra vägar, tant Agda 67, rädda Rickard med nytorkat kort etc..
2. Vad jag vände mig emot var någons kommentar om att vi utnyttjade vägen som bana, med hänvisning till de banor som finns. I det avseendet så finns det de facto inga banor i sthlm. Att ha RR som hobby här är som att men att elitserieslutspel är en hobby, rätt glest intresse!
3. Givetvis är det lek på allmän väg. Ingen jävel lägger 120.000:- på en motorcykel som transportmedel när man för samma pengar får AC, stereo, sällskap, komfort och pengar över till en årlig Italienresa.
4. Ingen gnäller på extremskidåkare, fallskärmshoppare och skatare (som också är dyra att försäkra). Så fort "leken" däremot sker på väg så blir det ramaskri. Jag är först i kön att strypa de fuckon som blåser 230 mellan filerna på E4 eller på annat sätt utamanar ödet med alltför höga odds. Att däremot döma en missad lågfartsstoppie som det görs idag blir skevt, ingen hade tyckt annat än synd om den som gjort samma sak på BMX. Hojåkning är ett intresse som alla andra. Att banor saknas flyttar bara olyckorna, och i just det fallet förvärrar dem, men så länge inte 2aperson skadas ska det inte jämföras med annat än ridsport, hockey, bergsklättrning eller annan högrisksport.
Kort sagt, argumentet "gör det, men inte på allmän väg" är inte ideologiskt hållbart!
(ber om ursäkt för eventuella stavfel, grammatiska missar eller rena tankevurpor. Jag är larvigt trött och har skrivit av gamla tankar utan att egentligen ha reflekterat. Rättning sker förhoppningsvis imorrn.. "