Matterunken
Billackerare
Våga stå på dig....
BigPhil skrev:2126293Så, hade fixat en ny CBR1000RR, svart/röd, bra rabatt och ännu bättre finansiering!
SKulle skriva på idag... (Annars utgår rabatten och den låga räntan)
Min älskade fru kommer hem från en resa och blir helt ställd när hon inser att mitt hojköp skulle bli en verklighet.
Vi sitter och snacka och hon blir ledsen (vi har råd, jag in inte 25 längre och skulle INTE heller köra som en 25 åring) men nej, hon vill inte.
Vad fan ska man göra? Inga svar som innehåller ordet "skillsmässa" tack.
Phil
BigPhil skrev:2126293Så, hade fixat en ny CBR1000RR, svart/röd, bra rabatt och ännu bättre finansiering!
Min älskade fru kommer hem från en resa och blir helt ställd när hon inser att mitt hojköp skulle bli en verklighet.
Vi sitter och snacka och hon blir ledsen (vi har råd, jag in inte 25 längre och skulle INTE heller köra som en 25 åring) men nej, hon vill inte.
Phil
Phil
foobar skrev:2129941Om min flickvän skulle skaffa sig ett stall och en häst (hennes största dröm är just det), skulle jag fråga henne om hon ansåg sig ha råd med detta.
Skulle svaret bli ja, hade jag accepterat hennes val och t.o.m. uppmuntrat henne. Av samma anledning hade jag förväntat mig detsamma av min flickvän om jag hade köpt en ny hoj.
rallyfisken skrev:2130603tycker du ska säga till din älskade att det är vad du vill och att hon får finna sig i det. kanske lite hårt med det är vad jag tror krävs om du ska få köpa din hoj.
BigPhil skrev:2126535Så sant, jag borde ha köpt hojen och levt med skiten från min fru. Jag minns hur glad var jag när jag hade hoj. Jag åkte mycket och ofta, och året runt, jag bodde i London då.
Jag borde ha frågat här om detta INNAN jag tog med henne, fan va många bra argument jag har fått i alla svar. Problemet är nu är att JAG är SKIT sur och hon har fått, som vanligt som HON vill. Någon annan som svarade skrev att tjejer bestämma hur det ser ut hemma, hur man klär sig, hur mycket man jobbar etc etc FAN...
P
Werzion skrev:2130166
fråga snällt och lugnt hur hon skulle känna sig om du beordare henne att aldrig få rida (igen?) - utan endast se hästar när hon kör förbi en ridskola och/eller på TV...
sen måste hon få prata ut sina åsikter och argument också, och det måste nog få ta lite tid, och du måste inte svara eller motbevisa något - hennes kommentarer/argument kan stämma, t.ex. riskerna man utsätter sig för, men det är ju något du redan har bestämt dig om, att fördelarna väger mer en nackdelarna.
fungerar inte något så kan du ju tjura och grina som satan i några månader kanske hon inser att du skulle må bättre och därmed få din omgivning att må bättre.
BigPhil skrev:2131703Bra tipps/råd!
Phil
Phil
Mona skrev:2132497Men vafaaaan! Jag skulle bli överlycklig om min man bestämde sig för att köpa ny hoj - så kanske vi kunde åka lite tillsammans... Nu får jag bara köra ensam hela tiden...
Jag tycker iaf att du ska tala om för henne att HON blir lycklig (!) om DU är lycklig, och du är lycklig när du får köra hoj!
Det är helt enkelt inte rättvist att den ena i ett förhållande ska tala om vad den andra ska ha för intressen!
/Mona
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |