Frysa kott?

Varfor envisas folk med att kommentera saker dom inte vet nagonting om?
Notkott som ar nyslaktat smakar inget och ar SEEEGT. Allt kott moras i alla fall 3-5 dagar (det du koper pa ica/konsum). Men det ar ju knappast anvandbart till annat an grytor. Jag undviker det over huvud taget.
Gott kott har hangmorats i alla fall 3 veckor, 35 dagar eller mer ar inte ovanligt

Och vissa envisas med att upprepa vad andra sager :rolleyes:

SJALVKLART gar det att frysa kott, det gar att frysa jordgubbar ocksa men kan garnerar knappast brollopstartan med dom efterat!
Fragan var hur frysningen paverkar smak och konsistens.

Nasta vecka testar jag!

Jag lite besserwisser och jag fattar att du menar att det ska va bra efter frysningen också!!men ändå..för mig är det en konstig fråga..jag vågar sätta många kr på att en normal människa inte skulle klara ett blind test på om köttet varit fryst eller inte när det kommer på tallriken,kanske en hardcore kött provare ala vinprovare.
Men å andra sidan så vet man inte så har man rätt att fråga.

Har inte allt kött man köper varit fryst nån gång? Tvivlar ju på att dom skjuter några kossor, tvärslaktar dom och kör ut köttet till matbutiker/matställen samma dag. Behöver inte gå många dagar innan det bara är att kasta bort det.

Jo det är precis så det går till tyvärr. Slaktas på och styckas under ett dygn, oftast redan i produktionsled samma dygn.

Du har med andra rosa stekt och serverad inom någon dag om du har otur.

Fick nyligen en bit innanlår som legat 12v +, fantastiskt god.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick