FUBAR: Öppkörningstid --> 2003-07-02

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Fick min uppkörningstid idag. Körskolan beställde den i förra veckan.
Glatt svarar vägverket 2003-07-02.

Alltså - är dom komplett rubbade, eller tycker dom det är roligt? Det är svårt att känna respekt för så efterblivna människor.

Gick raka vägen till körskolan. Dom hade också gått i taket, och ringt och pratat med chefen för vägverket här i stan. Denne hade bett om en lista, som körskolan skall faxa imorrn. VV skall göra vad dom kan (verkar inte vara mycket).

Mao hyser jag hopp om livet... men fy fan vilka arroganta pappersvändare... REMF:ar (rear echelon motherfucker för den som inte visste vad det betydde)

/P

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
det kallas för att det är KÖ..

man får glatt ställa sig sist i kön och vänta på sin tur..

Sen att det e förjävligt med så långa väntetider

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Instämmer helt me Jonne i det här. Du kan väl inte förvänta dig en tid en vecka senare?

Jag bokade i mars och fick en tid i Juni. Bara att tacka och sätta sig och vänta.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det roliga är att VV behagar stänga och ta semester under en lång tid av sommaren..

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Fast det är lite konstigt att Bandit600 fick så pass relativt lång väntetid då han bokade via körskola, dom brukar ju ha ett visst antal platser reserverade varje vecka om jag inte har förstått allt fel.

När jag tog körkortet så tog det två veckor från det att min lärare sa att "nu är du färdigutbildad, nu bokar vi tid åt dig" tills dess att jag fick köra upp. Det var i mitten av juni och i slutet av juni körde jag upp.

Kanske varierar det från stad till stad, hur mycket platser det finns tillgängligt?

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
oFFkeFF skrev:
Det roliga är att VV behagar stänga och ta semester under en lång tid av sommaren..
Ja, det är ju en statlig instans. Dom behöver inte tänka på andra människor.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Till saken hör att jag sa till körskolan att boka i god tid, eftersom det brukar bli kö....
Jag har inget emot att stå i kö, men eftersom jag är 1; intelligent och 2; föruseende, så jag ställer mig där i god tid, dvs gärna i februari, eftersom jag vet att jag ska ta körkort i maj.

Körskolan sa att det inte skulle vara problem.... sen blir det såhär. Nåväl, det reder sig nog.

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Bandit600 skrev:
Till saken hör att jag sa till körskolan att boka i god tid, eftersom det brukar bli kö....
Jag har inget emot att stå i kö, men eftersom jag är 1; intelligent och 2; föruseende, så jag ställer mig där i god tid, dvs gärna i februari, eftersom jag vet att jag ska ta körkort i maj.

Körskolan sa att det inte skulle vara problem.... sen blir det såhär. Nåväl, det reder sig nog.

Om du prompt vill kunna köra upp som privatist med kortast möjliga väntetid finns det bara ett alternativ: ring och tjata, minst två ggr. om dagen. Se heller inte negativt på alternativet att köra upp var som helst i landet, allt som behövs är en bil med släp och en polare eller två som kan hålla dig sällskap (samt köra hem bilelendät när du väl fått lappen i handen).

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Eller att ringa runt till alla uppkörningställen som finns i landet, ibland kan det räcka med att åka 10 mil för att hitta en uppkörningstid tidigare.. Så fixade jag det 92 iaf..

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
japp, bara ligga på... när jag skulle boka teori så fick jag en tid typ 1,5 månader efter.. men efter en massa tjat o jagande hitta dom en avbokning så det kortades ner till 2 veckor.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
John Holmes skrev:
Ja, det är ju en statlig instans. Dom behöver inte tänka på andra människor.

De tänker kanske på sina anställda??
Och enligt lagen så har alla rätt att ta ut 3 veckors semester under sommaren.

Men visst är det surt att man ska behöva vänta så f-bannat länge.
Jag visste om det så jag bokade tid på vintern... :rolleyes:
Så jag fick tid i Maj. :)
Blev lite stressigt bara att hinna lära sig att köra bara... Men det gick ju bra! :)

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Jag ringde VV idag och ville flytta fram min uppkörningstid eftersom jag inte har hunnit övningsköra tillräckligt... Damen i andra änden missförstod och sa "Det finns en tid IMORGON!" :skrämd

Neeeej... jag vill flyta FRAM min tid.. Jaha sa hon, det finns den 30/5 (det var INTE en avbokning utan kön slutar där). Så nu är det bokat. :squid

PS. Detta är uppkörning i Norrköping, hett tips! DS.

Edlund

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
K1300R
Va inne hos körskolan o snackade med dom, jag fick en tid inom 3 veckor.
Dom mumlade något om att VV hade reserverade platser för just MC, kanske bara är här i Gävle...

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Man kan ringa och beställa tid för uppkörning inann fyllt 18 och få tiden efter man fyllt 18?

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Bandit600 skrev:
Fick min uppkörningstid idag. Körskolan beställde den i förra veckan.
Glatt svarar vägverket 2003-07-02.

Alltså - är dom komplett rubbade, eller tycker dom det är roligt? Det är svårt att känna respekt för så efterblivna människor.

Gick raka vägen till körskolan. Dom hade också gått i taket, och ringt och pratat med chefen för vägverket här i stan. Denne hade bett om en lista, som körskolan skall faxa imorrn. VV skall göra vad dom kan (verkar inte vara mycket).

Mao hyser jag hopp om livet... men fy fan vilka arroganta pappersvändare... REMF:ar (rear echelon motherfucker för den som inte visste vad det betydde)

/P

Tur man fick en uppkörningstid den 12:e maj :D

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
sgtpepper skrev:
Fast det är lite konstigt att Bandit600 fick så pass relativt lång väntetid då han bokade via körskola, dom brukar ju ha ett visst antal platser reserverade varje vecka om jag inte har förstått allt fel.

När jag tog körkortet så tog det två veckor från det att min lärare sa att "nu är du färdigutbildad, nu bokar vi tid åt dig" tills dess att jag fick köra upp. Det var i mitten av juni och i slutet av juni körde jag upp.

Kanske varierar det från stad till stad, hur mycket platser det finns tillgängligt?

Varför skulle dom reservera platser åt körskolorna :confused:

Själv fick jag vänta till året därpå :( eftersom jag inte hann med att få en tid innan säsongen tog slut, men slutet gott allting gott :D :rock :squid

Edit: Stavfel

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Mr. Fraghappy skrev:
Varför skulle dom reservera platser åt körskolorna :confused:

Själv fick jag vänta till året därpå :( eftersom jag inte hann med att få en tid innan säsongen tog slut, men slutet gott allting gott :D :rock :squid

Edit: Stavfel

För att körskolorna kommer ett helt gäng. Dvs. dom tar alla platser på en tid. Om det då är 2 st till att börja med som tar en tid genom en körskola och det får va 3 (vet inte, tog ett tal ur luften) så är det ju en plats kvar.
Så kan körskolor hålla tider för sina elever. Så det är inte så att VV har x antal tider som är för bara körskolor. Om jag har förstått allt rätt. Annars kan nog pro ;-) här på forumet förklara allt bättre. ;)

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
sgtpepper skrev:
Inte vet jag, varför har tomten skägg?

För att det är coolt på nordpolen.... hahaha

:D :D :D :D :D :D :D

Gå och lägg er nu :whip

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Putteliten: Om jag var privatist skulle jag nog också bokat mitt i vintern. Men om ingen gjorde så, utan bokade två veckor innan man behövde tiden, hur lång skulle kön vara då?

IO: Tack för tipset!! Kanske VV i västerås kan låna upp en snubbe från er ? :)

Mr. Fraghappy: Varför? Därför att Körskolorna kanske har en överenskommelese med VV att inte boka upp tider långt i förväg utan när eleven verkligen är klar.

Öhhh - gomorron allihopa föressten.

/P

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha