Den där är du ingalunda först i världen med att göra.
Jag har själv gjort den en gång. Tursamt nog stod jag på gräsmattan vid sommarstugan. Annars hade jag säkerligen fått byta bromsskivan.
Och det var nästan exakt lika som för dig.
Jag skulle in till stan och handla lite och snackade med brorsan istället för att ta bort skivbromslåset. Sen satte jag mig på hojen och brummade iväg och kom som väntat nästan ett hjulvarv dvs ca en meter innan framhjulet låste sig och försvann iväg åt höger och jag fick hålla hojen själv. Jag lyckades dock hålla upp den med bara någon cm tillgodo från gräsmattan men jag trodde jag skulle spräcka ett blodkärl i huvet. Hojar är tunga när dom vill lägga sig ned.
Jag kollade och kunde inte se något på min bromsskiva och testbromsning sade mig att den klarat sig utan skador. Troligtvis för att det var så halt på gräset (morgondagg) att hjulet gled.
Lätt hänt! Men man känner sig rätt kass =)
Va uppe på Biltema för att inhandla senilbandet, men det var givetvis slut..(mitt vanliga flyt!!)
Nu har jag iallafall kört mer med den, och konstaterat att bromsarna funkar hur bra som helst.. märker inget fel där alls.
Däremot, så hörs ett ljud som jag inte
tror hördes innan. Nåt som dallrar... det är väldigt svagt.. låter lite som en nyckel ligger och dallrar mot metall.. (det är inte någon nyckel i detta fallet!). När jag kopplar så låter det inget.. och det låter vad jag kunde höra endast när jag kör rätt sakta.. typ <50 km/h. Kan va så att det inte hörs sen, pga motorljudet..
Nån som har nån idé om vad det kan va?