Mr_Eddie skrev:
Vänta nu... ska vi se här... Ja just det vi hade laggt ut pengarna själv och dom har sponsorer och säljer filmen över hela världen och tjänar mycket pengar.... För oss är inte det här nått projekt för att bli rika... För mig känns det självklart att sponsra lokala gäng som har laggt ut pengar själv för att kunna göra en kul rulle, köpte WCX rulle förra året skulle garanterat köpa Potatoes rulle om dom släppte nån... Så snälla jämnför inte oss med dom stora grabbarna!
men fan vad du gnäller din mes, vi sålde vår för 100kr, självkostnadspris +lite nya band att filma med
och sen la vi upp den på vår hemsida för nertankning. Vi gör det inte för att tjäna pengar och har inte den ruttna dubbelmoral som ni har. Vi gjorde vår för att vi ville att folk skulle ha nåt kul att titta på under vintern. Vi la ner massvis med tid på film o redigering.
Fast ni sa att ni skulle ge den till era närmsta 100 och sen att den skulle komma ut på nätet. Om vi skall tjäna på vår nästa film så kommer vi inte att förneka det iaf.
Det är ju inte det saken gäller egentligen. Det tråkiga är att ni säger att ni inte tjänar pengar på den, det är tråkigt då ni tar 170kr för den och en +Rskiva kostar 15-20kr av bra kvalle i 100pack. Säger att ni lätt tjänar mionst 100kr på den efter utgifter.
Jag skall iaf ha en skiva pga att jag sponsrar er gärna med 170kr för fortsatt inspelning. Men samtidigt tycker jag att dom som inte har råd lika gärna kan tanka hem den på nätet utan att ni skall gnälla på dom då ni gör samma sak, vare sig dom är sponsrade eller inte. Musiken ni har i filmen , har ni betalt för att få använda den???? Dom som gjort den kanske oxo har suttit i massa timmar o gjort den.......tänk på det.
Fördelar med att köpa: 170kr kan man sponsra med, då får man fint fodral, nice skiva och bra film med proffsig redigering.
Nackdelar: att ni ska grina om nån atnkar hem er film, vilket betyder att ni tjänar pengar på den vilket ni hävdar att ni inte gör mer än en tia eller så, vilket självklart är falskt. Ni sitter med hackade redigeringsprogram, musik utan att ha betalt royalties, samtidigt som ni tankar hem massa andra filmer själva.
Skillnad om ni direkt hade sagt att ja vi tjänar pengar på den för att kunna få tillgång till bättre o mer hårdvara för nästkommande film etc.
Pöss i ljumsken från Rejvis