NICE skrev:Undrar lite ...
zx-10:an stals i oktober förra året då va den bara 5 månader gammal, borde jag inte fått full ersättning då???
funderar starkt på att ringa till Folksam, vad tycker ni???
Vad har du fått för ersättning då?Men givet ny hoj full ersättning....elleNICE skrev:Undrar lite ...
zx-10:an stals i oktober förra året då va den bara 5 månader gammal, borde jag inte fått full ersättning då???
funderar starkt på att ringa till Folksam, vad tycker ni???
tänkte inte på detGixxerJensa skrev:om du skulle köpa en hoj som var 5 mån gammal, skulle du betala ny pris för den då?
Hehe Ja det är klart.GixxerJensa skrev:om du skulle köpa en hoj som var 5 mån gammal, skulle du betala ny pris för den då?
Isåfall ska väl försäkringsbolaget fixa fram en fem månader gammal hoj som gått på milen lika??GixxerJensa skrev:om du skulle köpa en hoj som var 5 mån gammal, skulle du betala ny pris för den då?
jag ringer på måndag och kollar....Fürstenhoff skrev:Låter helfel i mina ögon då den i försäkringsbolagens ögon skall klassas som "NY".
Ring Fbolaget och om dom vägrar höja ersättnings beloppet så nämner du för dem att du vill anlita en opartisk värderingsman i från SVENSKA HANDELSHUSET (tror det heter så) som gör en värdeiring på ditt förlorade fordon!!
/Fürstenhoff.
Svar nej till 99% då bolaget med all rätt hänvisar till att du ersatt en befintlig del på fordonet, tex om du bytt bakstötdämpare, styrdämpare eller monterat ett effektsystem - dock skall dom självklart ersätta saker som xtra packväskor mm!!
/Fürstenhoff.
Tänk på att om värderingsmannen oxå kommer fram till samma bud som fb så får du pröjsa arvodet till honom. Kommer han fram till en högre summa står fb för arvodetNICE skrev:jag ringer på måndag och kollar....
Vissa bolag ersätter även utbytt utrustning, men med åldersavdrag+ alla andra avdrag de kan hitta på.repan skrev:Lånar tråden lite. Får man ersättning för den extra utr som man påkostat hojen. Naturligtvis om man kan uppvisa kvitton.
Hitecfrollo skrev:Vissa bolag ersätter även utbytt utrustning, men med åldersavdrag+ alla andra avdrag de kan hitta på.
Dessutom så måste även orginaldelarna lämnas in, annars gör de avdrag för orginaldelarna.
Tex om du har ett akra helsystem men inte har orginal kvar så tror jag org va dyrare än ett akra mao ingen extra ersättning i det fallet.
Fan det är nog bara vid besiktning och i det här fallet som orginalsystemet värderas så högt.
Här är det frågan om jag hade rätt till full ersättning eller inte?Rasorblade skrev:Tänk på att om värderingsmannen oxå kommer fram till samma bud som fb så får du pröjsa arvodet till honom. Kommer han fram till en högre summa står fb för arvodet
NICE skrev:Här är det frågan om jag hade rätt till full ersättning eller inte?
Ringer på måndag och kollarRasorblade skrev:Ja om du tänker ta i en tredje part som värderar hojen!
Lycka till!NICE skrev:Ringer på måndag och kollar
Bra bra men det har endel börjat med nu iallafall.Rasorblade skrev:Det där med att originaldelar har jag aldrig varit med om??
Hitecfrollo skrev:Bra bra men det har endel börjat med nu iallafall.
De skär väl där det minst syns när man tecknar försäkringen...
Eller så var det en nitisk jävel i det här fallet
Ha det, nu ska jag kolla på film fastnade vid SH när jag skulle hämta en kall
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha