PutteLiten
Twins have more fun
Nu handlar ju inte trycket på ytterkurvspinnen om att styra cykeln mer eller mindre när du redan ligger i en kurva. (tror du verkligen att någon trodde det?)
Jag trodde inte det innan jag började läsa denna tråden, men blev lite oroligt.
Jag har förstått att trycktrampet är en bra hjälp att precist utföra styrkommando före svängen.
Sedan ska man behålla trycket på ytterfotspinnen för att få en låg och bra förankring i cykeln genom svängen.
Från boken:
Tackar för förtydligandet av vad de menar.
Jag använder redan den tekniken sedan länge. (Fast jag har kört så mkt supermotard de senaste åren att min sporthojs_köra_teknik blivigt lite lidande... iallafall enlig en god vän... hehe)
Ungefär som Sensei säger, jag tryker mot pinnen för att förankra benet/knät mot tanken. Annars trillar jag ju av hojen
Fattade dock inte innan att det var det de avsåg med "tramptryck"...