Tror eliten startar på 2:an då 1:an är på tok för låg.
Hur funkar en sån egentligen?Beror på hoj. Och förare.
Jag som kör med 644cc startar alltid på tvåan medans jag tror de flesta 450cc startar på ettan. VET inte hur andra gör såklart men det är högst kvalificerade gissningar.
"Startknapp" är att rekomendera (se t.ex www.startshot.se), finns mängder med varianter i aolika utförande och prisklasser.
Hur funkar en sån egentligen?
(inte tänkt köpa, bara nyfiken...)
Jag förstår! Svårt
När man kör mx är det ju bara med på med gasen rejält och släppa kopplingen snabbt och låta hjulet spinna iväg från plattan, grovt förenklat
men på asfalt låter man nån gång hjulet spinna ? eller försöker man undvika spinn?
vad jag mest tänker på är, hur man hindrar framhjulet att sticka för högt.
Får man fäste på ett spinnande hjul på asfalt kanske framhjulet sticker iväg för mycket???eller????
På crossbanan så brukade ja börja på 2an med 250n då 1an var på tok för lågt växlad. Med 525an så började ja på 4an, då va det fullgas å slira på kopplingen. Sen nästan sitter jag på tanken så man trycker ihop dämparna då ja gör starter.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |