Fulshoppad CB

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Som ett led i den nya eran, startar jag en ny tråd...för att skapa lite mer action

Fulshoppade ihop en bild på en cb jag hittade någonstans på internet, tar bort bilden om någon blir stött såklart!!!

:tummenupp

Så vad tycker ni, inte om själva photoshoppningen(den är ju lite si o så) utan vad gillar ni stuket?!är mer tänkt som ett café/muscle stuk

Bifogat

• cb900f-3 copy.jpg
    cb900f-3 copy.jpg
    63.1 KB · Visningar: 559
Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Superbee skrev:
Som ett led i den nya eran, startar jag en ny tråd...för att skapa lite mer action

Fulshoppade ihop en bild på en cb jag hittade någonstans på internet, tar bort bilden om någon blir stött såklart!!!

Så vad tycker ni, inte om själva photoshoppningen(den är ju lite si o så) utan vad gillar ni stuket?!är mer tänkt som ett café/muscle stuk
Kan nog bli ett rätt snyggt cafëstuk på den, men då får det inte vara någon ful strap-on-Acerbis-framlykta i vit plast á la svensk "streetfighter" för det skulle paja hela utseendet.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Vad är det egentligen för nåt där framme där lyktan ska sitta?

Jag tycker personligen att alla platta lyktor går bort, det ska vara en lykta som står ut en bit, och som sitter nog långt ner, inte för långt ner men absolut inte för långt upp!

Vore ballare med en riktigt fet framgaffel på den där också, tycker den ser lite vek ut i framändan

*Edit, det vita skulle kunna gå igen på stripes över tanken å kutsen också, iaf så behövs det lite mer vitt längre upp, lyktan tycker jag ska vara svart eller krom dock.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Hmm ja ni har nog rätt där, kan bli riktigt snyggt med en chromad lykta och mätare som t.ex. GSF Bandit har, iallafall på den här sortens hoj :tummenupp

Gaffeln är också ganska klen på cb900, tror den var krin 37mm på -79an men växte väl lite mer sen...
Kanske vore ballt med en usd gaffel, fast kanske tar bort lite av oldschool stuket?

Jag har en vild tanke med typ "gaffelbensskydd" som man har sett på en del crossar och enduros... men det kanske blir lite helgerån då...

Barbone

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
yamaha -06
Jag ändrade lite på din CB900:a

cb900f3_copy_kopiera.jpg

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Skall man ha platt framlyse så skall hojen i sig vara kort och kompakt.
Är hojen lite längre som denna så bör man anpassa resten av utseendet till det hela.

Baken skulle ju kunna moddas lite också. Då menar jag att man gör den lite rundare och kortare.

saddox

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Honda Fireblade
Superbee skrev:

Men men.. snyggt!
"Photoshoppa" gärna till nånting med en CB 500 -76 om du hittar nån bild.. inte så bra på photoshop själv.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Gillar gammel CB:en på något sätt.

Talade för övrigt med en kille för ett par veckors sen som kört en CB på bara 3 cyllindrar hela sommaren,utan att märka det :3freak

Saddox :hej
Hur mår hynda ?

saddox

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Honda Fireblade
Långa farbron skrev:
Gillar gammel CB:en på något sätt.

Talade för övrigt med en kille för ett par veckors sen som kört en CB på bara 3 cyllindrar hela sommaren,utan att märka det :3freak

Saddox :hej
Hur mår hynda ?

Hyndan mår utmärkt. Just nu är det ju is/snö så den körs inte men så fort det blir fint väder kommer den ut igen.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
PULKA skrev:
går det o få dit andra ljuddämpare ?

klart de gör men de tar lite mer tid..
det sitter ju igentligen under baken på ri ändan men jag var trött o skulle upp tidigt så jag orka inte ta bort orginalsystemet :rolleyes:

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring