Funbike - sega eller sega?

pb_1980

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR Firestorm
Hallå där!

Någon som har några erfarenheter från verkstadsjobb utförda av Funbike i Västerås? Jag var hörde nämligen av mig till dom i början av sommaren för hjälp med ett försäkringsärende, mycket pga av att jag vill ha G & G pipor och de verkar vara de enda som importerar såna. Nu har det dock gått över 8 veckor, och jag har fortfarande inte fått en servicetid?! Hur trögt ska det behöva vara? :confused:
 

Nicotin

Guest
Man får ibland ringa och kolla..:tummenupp

som dom flesta verkstäder..tyvärr..

jag har haft med dom att göra och varit supernöjd men dom har problemet att dom inte har så mycket lager vilket innebär att dom får för det mesta beställa hem grejer och då kan jag lika gärna åka till stockholm och hämta själv..
 

The_Other

Köra Bana..
Gick med
22 Sep 2006
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha R1
Jag servade en gång hos dem när jag fortfrande hade hoj. Tyckte det fungerade bra. Som alla andra verkstäder jag varit på.
 

Robban_84

FOPPA
Gick med
15 Mar 2006
Ort
KÖPING
Hoj
2008 HONDA Firedblade
Jag har handlat mycket där o tycker att de är riktigt bra service där men de kan ta lång tid när dom har mkt att göra.
 

pb_1980

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR Firestorm
Jo, dom verkar ju seriösa och duktiga - dels därför det känns så trist att det ska ta sån jäkla tid, snart dags å ställa av plastraketen ju. Och tro mig, jag har ringt och tjatat... men dom skyller bara på sega italienare. :D
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Jag tycker inte om funbike för fem öre. Grymma kö tider även om det står max 3 personer i kön,dem har aldrig saker hemma och när man väll fått beställa så fattas det något när man ska hämta ut grejerna. Sen gjorde dem inte allt på "servicen" en kompis lämnade in sin maskin på.
 

kojen

What if this is as good as it gets ??
Gick med
13 Dec 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Ducce 750 / KTM LC4
Sämsta jag varit med om...

Köpte hoj på funbike.
Nyservad enligt boken. Visst! Visade sig inte sant när man granskade...
Visade sig ha ett problem = garantifix. De försöker va hala som ålar. Hänvisar att de inte har tid, ska återkomma. E på lunch o ringer sen. Avtalat tid o åker dit. Då har man dragit ut på ett ärende... Hör aldrig av sig tillbaka. Dragit ut på tiden 2 månader nu. Försöker de hala ut garantitiden eller va fan e de frågan om... Sista gången jag vill ha något som helst att göra med dem...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top