2308438 Jag är i samma sits, har haft körkort sedan våren och har också precis kört bana första gången och vill bara ha mer! Det krävs bara EN bankörning för att inse att vanlig väg inte erbjuder det man vill ha. Men:
Varför skulle det bli dyrare att köra med sin gathoj även på bana? Till att börja med kan du ju göra den klar för rr, vilket är lite pill men inte alltför mycket. Naja lite prylar (oljeplugg, oljefilter, bromsar mm), fixa lite uppsamlingskärl osv, sedan får man pilla av blinkers och regplåtar varje gång du kör, samt tejpa lysen. En R1 är ju nästan en banhoj original! Ta licensen och vips så kan du köra både bandagar och licensträningar. Och det fina är ju att du fortfarande kan ta en repa en sommarkväll på allmän väg om du vill. Eller åka på semester för den delen. Det fina är ju också att du initialt slipper köpa nån form av buss eller bil med släp (om du bor nära en bana förstås).
Om du sedan märker att du vill satsa så kan du ju antingen återställa hojen och skaffa en ren racehoj, eller fortsätta bygga om din R1:a och köpa en billigare hoj att ha privat. Det är min plan iaf. Är det något jag missar som "knäcker" min plan?