Funderar på en miniDV kamera!

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Lg skrev:
skoja inte,jag har meckat hela kvällen och får inte till det, de enda jag kan komma fram till är att jag måste ha en firewire kabel, jag får inte ens datorn att "känna igen" kameran, den hittar inte nånting annat än minneskortet via USBn. Den hittar ingen DV-enhet, fattar fan inte vad som är fel.

Nu har ju inte hag en HC42a, men dock en DCR-TRV14. Saknar ju dock en hel del fina finesser. Jag skulle ha den till att filma barnen med från början. Så den är ju inte ultimat för MC-filmning.
Jag har uppdaterat alla drivrutiner, försökt med S-video. Men jag tror jag måste använda iLink för att ljudet skall följa med.
Eller vet någon annan varför inte ljudet funkar med USB? :confused:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Thunder skrev:
Nu har ju inte hag en HC42a, men dock en DCR-TRV14. Saknar ju dock en hel del fina finesser. Jag skulle ha den till att filma barnen med från början. Så den är ju inte ultimat för MC-filmning.
Jag har uppdaterat alla drivrutiner, försökt med S-video. Men jag tror jag måste använda iLink för att ljudet skall följa med.
Eller vet någon annan varför inte ljudet funkar med USB? :confused:

Funkar bilden men inte ljudet så kan det bero på att datorn saknar codec för ljudet.

försökt med s-video? då måste du även föra över ljudet via ljudkortet med en separat kabel.

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
UltraMarine skrev:
Funkar bilden men inte ljudet så kan det bero på att datorn saknar codec för ljudet.

försökt med s-video? då måste du även föra över ljudet via ljudkortet med en separat kabel.

Sedär! :)
Men hur får jag tag i rätt codec? Borde det inte vara med i den programvaran man installerar från medskickad skiva?
När det gäller S-video så hittade jag nu ljudutgången, men programmet som följer med kameran hittar inte kameran. Det gjorde den inte innan heller.

MoYa

Made In Chile
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
CBR 954 -02 :)

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
MoYa skrev:

Tack för länken.
Beklagar dock, jag har besökt den hundra gånger och det har inte hjälpt. Har skickat mail men inte fått svar. Jag ringde supporten men det var 19 personer i kö. :gnissla
Jag får väl åka till närmsta Sony-kontor och sitta ner i receptionen och vänta antar jag. För att åka till någon återförsäljare är ju ingen idé, där finns ju bara finniga, okunniga säljare utan intresse. :fatta!

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kör med en son pc53e har funkat kanon smidig å bra..

Lg

Yes its an STI....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR, YZ 450F 10, 133 Lucky, CRF450R 09, Subari WRX STI 07
Okej. Jag får panik, jag kan inte få av filmen från DV bandet i kameran till datorn, installerat alla drivers,kameran finns i enhetshanteraren men ingen annanstans, inte ens med original mjukvara funkar det. vad är det för fel? :confused:

Thunder

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Lg skrev:
Okej. Jag får panik, jag kan inte få av filmen från DV bandet i kameran till datorn, installerat alla drivers,kameran finns i enhetshanteraren men ingen annanstans, inte ens med original mjukvara funkar det. vad är det för fel? :confused:

Jag antar att du redan testat följande saker, men ändå:
Ha laddaren i kameran så den har kontinuerlig ström.
Att du installerat USB och mjukvara i rätt ordning.
Testat att byta USB-port. (Det felade för mig, fick testa tre olika innan det funkade).
Koppla ur alla andra USB-saker.
Starta om skiten totalt. (Jag gjorde det fem gånger innan det funkade).

Sedan kan man ju testa att dansa vilt till AC/DC framför datorn och svära hejdlöst. Kasta lite vigvatten. Funkar inte det så öppna fönstret och kasta ut hela paketet. :argpådato

Denkan

f.d. Dennis_DJ
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
suzuki rm 250 -01
hjälp

har problem nu igen jag med att få över den till datorn från sony hc42....har filmen på minneskortet och har fått överfört förr film med firewire men nu kommer endast fel meddelanden när jag skall använda pinnacle studio 10...skickar en bild med fel meddelandet. har kameran i play/edit läget och i kopplat i-link kabeln... :va :confused:

Bifogat

• fel1.GIF
    fel1.GIF
    17 KB · Visningar: 52
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand