Funderar på en Triumph Daytona 675!!!

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
....... MEN here comes the kicker, Jag är ju bara en SKITUNGE på 21 år som just fått A utan begränsning.

Och nu undrar jag, HUR I HEEEEELVETE kör ni alla med R1or och ZXor och era förbannade GSXRor o inte lever på bara nudlar!!!

Kollade just på försäkringar och seriöst... Helförsäkring till 675an på MIG skulle gå lös på 50 TUSEN PAPP!!! och på farsan 40000!!!!

Kan NÅN snälla förklara hur NI gör eller hur man kringår och säg snälla inte kör oförsäkrat för har inte lust o bli snodd på den :( Min drömhoj liksom...

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
jag kör halvförsäkring och crashpuckar, då halverar du den kostnaden du fått...men 40000kr på din far? Har du ringt till mer än två bolag??

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
jag kör halvförsäkring och crashpuckar, då halverar du den kostnaden du fått...men 40000kr på din far? Har du ringt till mer än två bolag??

Jag har inte ringt utan kollat lite snabbt på Trygghansas hemsida...

Men farsan är fan 55 och har inte körkort...
55 är ju ett plus men att han inte har bågekort kanske gör en del.

MÅSTE verkligen ha Daytonan men vet inte hur jag ska ha råd :S
Några mer tips?

Furis

Gick med
26 Feb 2007
Hoj

Några mer tips?

ring folksam jag försäkrade där förut dom verkade inte bry sig om att jag inte hade kort då:yoparty

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Fireblade -07
Kör med trafikförsäkring och inhandla kraschkåpor. Helförsäkring på sporthoj är få som har. De lär ha fått extremt med tur när försäkringsbolaget tryckt in roulette knappen.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo

Några mer tips?

Kan väll inte stämma. Fick inte han körkortet i flingpaketet?

0771950950 (Folksam) fråga vad försäkringen kostar om du har gått en sporthojskurs. Så gjorde jag för att ha råd att försäkra en r6a när jag var 18.

Furis

Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Borde kosta dig 14 kakor/år helförsäkrat med If Triumph märkesförsäkring.

sen kostar självrisken vid stöld 15000kr
och självrisken för vagnskada är 25000kr:tummenner
detta gäller R-hojar

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
RSV4 R
sen kostar självrisken vid stöld 15000kr
och självrisken för vagnskada är 25000kr:tummenner
detta gäller R-hojar

Jag har hört att 675:an inte räknas som sport+ om man väljer märkesförsäkring. Utan går under sport i tabellen. Så då slipper man dom sjukt höga självriskerna. Brosan funderade på en 675:a mycket pga detta. Sen är det nog en ganska rolig hoj också :tummenupp

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Jag har hört att 675:an inte räknas som sport+ om man väljer märkesförsäkring. Utan går under sport i tabellen. Så då slipper man dom sjukt höga självriskerna. Brosan funderade på en 675:a mycket pga detta. Sen är det nog en ganska rolig hoj också :tummenupp

Aj fan..läste precis lite mer om försäkringen...är man under 24 så gäller dubbel premie (trafikzon 1 & 2) dvs runt 30 lakan för en 21-åring :pannkyss

Dennis the Dude

Dennis the Dude
Gick med
25 Oct 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 600 Corona Replica
Hej hej!

Underbart val av hoj, funderar också byta till en 675:a när kulorna börjar rulla in igen.
Som Henk2055 sa så ska du ha den på IF märkesförsäkring, fast en sak som slog mig är att man måste vara minst 25år och sätter du den på din pappa är självrisken dubbel.

På vagnskada blir det ändå bara 12.000:- vilken jag inte tycker är mycket egentligen.

Gå in och kolla på http://www.if.se/web/se/private.nsf/noframes/1F939B78170BAF9FC12571730038B796 och kolla på Specialvilkor.

MVH Dennis the Dude

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Aj fan..läste precis lite mer om försäkringen...är man under 24 så gäller dubbel premie (trafikzon 1 & 2) dvs runt 30 lakan för en 21-åring :pannkyss
"För ägarålder t.o.m. 24 år gäller dubbel premie jämfört med ägarålder 35-49 år." Så det blir väl 22960:- för trafikzon 1-2 och 18760:- för zon 3-7 om man haft mc-kort i 0-3 år.

Stora problemet är väl om de helt plötsligt skulle komma på att 675an passar bättre i Sport+ och byta klass på den när man har hojen i garaget.

Furis

Gick med
26 Feb 2007
Hoj
"För ägarålder t.o.m. 24 år gäller dubbel premie jämfört med ägarålder 35-49 år." Så det blir väl 22960:- för trafikzon 1-2 och 18760:- för zon 3-7 om man haft mc-kort i 0-3 år.

Stora problemet är väl om de helt plötsligt skulle komma på att 675an passar bättre i Sport+ och byta klass på den när man har hojen i garaget.

det låter lite konstigt att den inte skulle klassas som sport+ jag menar den spöar ju cbr600rr och den e klassad som sport+....

Skall dock höja ett finger när jag ringde if ang min cbr1000rr så fick jag en bra premie och han sa att självrisken va typ 5000kr kommer inte ihåg vad han sa...Jag frågade då om det inte va så att sporthojar har 15000 resp 25000kr i självrisk
Nej sa han det har jag aldrig hört ngt om, kan du kolla det lite närmare bad jag honom han kom tillbaka efter ett par minuter och sa ja det stämmer 15 och 25000kr:huvet

Dennis the Dude

Dennis the Dude
Gick med
25 Oct 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 600 Corona Replica
Hej hej hallå!!!

Det är så vitt jag vet bara Triumph Daytona 955 som går under klassen Sport+.

Dennis the Dude

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
vad gäller flingpaketet så måste man vart 10 år förnya körkortet och då fylla i om man vill ha kvar A. åtminstone var det så förr....mina föräldrar valde bort det...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024