Funderar på motard ??

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Krille-666 skrev:
2202274 Lättstartade? :hihi 50 första milen var en ren plåga för mig. Kunde inte tekniken hur man kunde kicka :D Och det gäller väl alla andra 660 förare också antar jag
De är lättstartade, det gäller bara att kunna tekniken. De är inte som den gamla DR350n jag körde som bara startade när den ville, hur man än gjorde.
 

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
bo$ken skrev:
2202717 Eller varför inte Ducces nya hybridmotard, 695cc...
Hybdridmotard? Jag skulle snarare säga gheymotard...fast det är jag bara jag de... :hihi
 
Last edited:

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
trasher84 skrev:
2202196 har också funderat på att byta till motard. har kört motocross i hela mitt liv o det verkar vara en mycket roligare hoj att köra. dessutom flyttar jag snart in till stan o då vill jag ha en lite busigare hoj. men kicka igång den vill jag ju inte, och serva jä,t vill jag ju inte heller. har funderat på 625/660. då är det alltså 625 som gäller? sen undrar jag också om nån vet några större skillnader mellan 625 och 640? eller några nackdelar med 640´n? finns ju även en som heter 640 LC-4 Supermoto Prestige.. e det bara utsseendet som skiljer? tacksam för svar :tummenupp

tjena Robert, det är du antar jag?

alex från hamnen här med Gixxern..

ha det!!
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Har kollat lite på Hondas Xr650.. Är detta en bra hoj ?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Ser inte någon nämna Husaberg, men min Husaberg FS450 -06 har funkat absolut perfekt o är snygg som attan. :)
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
KTM 660 smc är de som gäller. det kommer att bli det bästa & roligaste köpet du gjort..lovar dig

kitta med endurofälgar så har du dubbelt så roligt oxå..=)
 

Bifogat

  • sh1.JPG
    sh1.JPG
    79.4 KB · Visningar: 106
  • sh4.jpg
    sh4.jpg
    105.1 KB · Visningar: 120
Last edited:

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hypermotard
Alex 6R skrev:
2203575 tjena Robert, det är du antar jag?

alex från hamnen här med Gixxern..

ha det!!


hallå du jajemän det e robert här!
du får komma ner o visa upp hojen snart. :tummenupp fler o fler börjar plaocka fram hojarna nu men det e mycket custom o lite sport tyvärr. ha det bra!
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag kan bara instämma i föregående talare. KTM 660 är en perfekt mix om man vill köra gata, stor bana, gokartbana osv. Bra med effekt, långa serviceintervaller (för att vara motard, och då snackar vi inte bussen XR650 Redan...)) Jag är själv toknöjd med min. Köote en förra våren och köpte en ny nu för ett tag sedan. Av en händelse är min gamla till salu, sugen kanske? :)
 

andersson_81

När olyckan är framme är jag redan förbi
Gick med
12 Jun 2004
Ort
växjö
Hoj
Blade
någon som vet service intervallen på husqvarnas 510?? har hört att dom ska gå ruggigt bra annars.
 

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
andersson_81 skrev:
2205125 någon som vet service intervallen på husqvarnas 510?? har hört att dom ska gå ruggigt bra annars.

Servat min vid 100, nästa är 500/1000/1500 osv. detta enligt servicebok och utförs av aukt. återförsäljare för att erhålla garantin.
 

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Kattskallen
Hoj
CBR 929 rr
BYAKIN skrev:
2202670 Sålde min 954 till förmån för en Husqvarna 510 06'a, har haft oändligt sköjj hittils, den är ganska jämförbar med husaberg 650 å ktm 525 fast med längre intervall mellan service, billigare inköp. Personligen är jag lite svag för nya husqvarna 610 som är jämförbar med 660/625, även den är billigare än ktm och mindre vibrationer :lol

Köper man crossen eller enduron? och gör om då för dom har väl ingen renodlad motard?Enduron väger ju lite mer men då får man elstart,tändsystem,tamare motor,annan fjädring etc men det stora pluset är väl att dom är landvägsreggade.Om man vill ha den snabbaste motarden så väljer man crossen men nackdelen är att den inte är reggad men det går kanske att fixa.Jag har haft några qvarner och måste säga att dom gör fina cyklar och dom senaste verkar grymmt fina.Har även kollat in Aprillias värsting SXV 550 som verkar tiptopp. :va :3freak
 

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
Reodor Felgen skrev:
2206013 Köper man crossen eller enduron? och gör om då för dom har väl ingen renodlad motard?Enduron väger ju lite mer men då får man elstart,tändsystem,tamare motor,annan fjädring etc men det stora pluset är väl att dom är landvägsreggade.Om man vill ha den snabbaste motarden så väljer man crossen men nackdelen är att den inte är reggad men det går kanske att fixa.Jag har haft några qvarner och måste säga att dom gör fina cyklar och dom senaste verkar grymmt fina.Har även kollat in Aprillias värsting SXV 550 som verkar tiptopp. :va :3freak

Varför inte köpa SMR'en direkt :confused: Jag har en sån iaf, motarden har samma effektuttag som crossen fast med annan ljuddämpare, 6vxl istället för 5 petad, radialmont. brembo fram. Med tanke på att qvarnan var 20kkr billigare än aprilia så blev valet enkelt. (men SXV 450/550 är nog det läckraste som finns i motardväg)
 

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Kattskallen
Hoj
CBR 929 rr
BYAKIN skrev:
2206088 Varför inte köpa SMR'en direkt :confused: Jag har en sån iaf, motarden har samma effektuttag som crossen fast med annan ljuddämpare, 6vxl istället för 5 petad, radialmont. brembo fram. Med tanke på att qvarnan var 20kkr billigare än aprilia så blev valet enkelt. (men SXV 450/550 är nog det läckraste som finns i motardväg)[/QUOT

Håller helt med.Visste inte att dom fortfarande gjorde rena motardcyklar.Tagit reda på fakta nu men fortfarnde så finns det lite jag funderar över.Om man jämför SMR 610 mot en 510 så undrar jag vilken man ska köpa.Jag hade en 570cc cross förrut och det verkar vara den motorn i 610:an men 510:an verkar vara vassare på det mesta ändå trots mindre kubik,stämmer det?Det sitter ju helt uppdaterade grejer på 510:an men som sagt så har jag inte kört nån sån än.Jag var förbi powerbike vid arlandastad och spanade in hojarna,dom hade visserligen bara crossar och enduro inne men kunde ta hem motarden på ett par dagar sa dom,jag blev förälskad i dom nya qvarnorna. :Bugar
 

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
[/QUOTE]
Håller helt med.Visste inte att dom fortfarande gjorde rena motardcyklar.Tagit reda på fakta nu men fortfarnde så finns det lite jag funderar över.Om man jämför SMR 610 mot en 510 så undrar jag vilken man ska köpa.Jag hade en 570cc cross förrut och det verkar vara den motorn i 610:an men 510:an verkar vara vassare på det mesta ändå trots mindre kubik,stämmer det?Det sitter ju helt uppdaterade grejer på 510:an men som sagt så har jag inte kört nån sån än.Jag var förbi powerbike vid arlandastad och spanade in hojarna,dom hade visserligen bara crossar och enduro inne men kunde ta hem motarden på ett par dagar sa dom,jag blev förälskad i dom nya qvarnorna. :Bugar[/QUOTE]

Stämmer nog ganska bra att det är 570 spisen som används i 610 fortfarande, 510 från 06 är väldigt uppdaterad från tidigare år. mer info på www.husqvarnausa.com.
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Lånar tråden men håller mig till ämnet.

Vad är det som är negativt med KTM 640 LC4 Supermoto? Är enna sugen på en sån och köpa till en uppsättning endurohjul och ha 2 hojar i en.

Dom flesta här verkar förespråka 660:n. Vad kommer det sig?
 
Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
ec2bme skrev:
2209279 Lånar tråden men håller mig till ämnet.

Vad är det som är negativt med KTM 640 LC4 Supermoto? Är enna sugen på en sån och köpa till en uppsättning endurohjul och ha 2 hojar i en.

Dom flesta här verkar förespråka 660:n. Vad kommer det sig?

Anledningen till att vi (jag!?) förespråkar 660:n är för att det är mer bang for the buck! Du får mer effekt och en lättare hoj för samma eller mindre pengar. KTM:s LC4-modeller är inte speciellt lätta så lekfaktorn ökar i kvadrat för varje kilo du tar bort :banana
Visst, gillar du långturer och att skjussa så är väl 640 ett bättre alternativ än 660 men det är fortfarande inte bra.
 

Snowman89

Guest
A© skrev:
2204105 Va tror ni om denna ???

Husaberg 650 -02
rätt fin cykel men köp inte den specifika cykeln, jag och far var in där och kollade vad man kunde få för en FE470 och då står karlström själv och smutskastar husaberg och säger att han inte vill sälja dom för det är för mycker problem med dom! den där cykeln har dom haft inne i ca 2-3månader eftersom den fanns där när vi var in och det var ett bra tag sen
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top