Funderar starkt på motard

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
Funderar starkt på att skaffa en supermotard.

KAn ni rekomendera vad för sorts hoj man ska köpa, kan typ inget alls om supermotardhojar. VIll ha en relativt ny motard, minst en 01a.

Tipps tas gärna emot av en som börjar bli mer o mer intresserad av denna kategori av hojar.

Vet ni några bra hemsidor man kan kolla in?


Tolf
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
XR 650 är ju det enda rätta! Jag kan inte så mycket om motards överhuvudtaget men med den tror jag att det blir relativt mycket körtid i proportion till mekande jämfört med andra tex husaberg? Blir jag lynchad av husamaffian nu tro?
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
japp =)

vi är hemska, som hela tiden ljuger om våra kassa hojjar, som bara går sönder, konstant!

*La Maffia*
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
HusaBusa skrev:
japp =)

vi är hemska, som hela tiden ljuger om våra kassa hojjar, som bara går sönder, konstant!

*La Maffia*

Hehe, jag sa ju att jag inte vet hur det ligger till...... Det är bara nåt jag har fått för mig och det är inte så att jag vill tala illa om husaberg! Var sugen på en sån först men priserna avskräckte mig. Men med såna priser så måste de ju självklart vara bra men frågan är bara om man vill köra mycket och slippa mekandet men kanske förlora på andra saker som tex husaberg kan erbjuda? Återigen, jag svamlar kanske mest, men klargör gärna för oss som inte vet :)
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
tack för era svar grabbar :tummenupp

blir onekligen svårt att välja modell.
'
Men det lutar väl åt KTM 625.

Tolf
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Hehe, jag sa ju att jag inte vet hur det ligger till...... Det är bara nåt jag har fått för mig och det är inte så att jag vill tala illa om husaberg!

bättre då att inte säga något än att sprida lögner
 

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
:(
Husaberg

Dee_cati skrev:
XR 650 är ju det enda rätta! Jag kan inte så mycket om motards överhuvudtaget men med den tror jag att det blir relativt mycket körtid i proportion till mekande jämfört med andra tex husaberg? Blir jag lynchad av husamaffian nu tro?

MYCKET skruva men fy villken gggrrryyymmmm åkning man får när den går :D
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Inte spred jag väl lögner!? Jag sa ju att jag inte visste och att ni gärna får klargöra hur det ligger till. BTW så är jag ingen märkesbög heller så allt som går att köra på ett eller två hjul ligger mig varmt om hjärtat......
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Byter du olja var 5:e h (tar 15 min) och ställer ventilerna var 20:e (tar 45 min) så får du ju faan meka nästa en hel timme var 10:e körtimma! Det förstår jag att folk inte har tid med (men de har tid att putsa ekrar, putsa upp plasten, bygga om de på alla möjliga och omöjliga sätt). Konstigt att det alltid finns så mycket tid till att göra hojen snyggare och häftiga men så lite tid till att meka och sköta om motorn....

Dee_cati skrev:
XR 650 är ju det enda rätta! Jag kan inte så mycket om motards överhuvudtaget men med den tror jag att det blir relativt mycket körtid i proportion till mekande jämfört med andra tex husaberg? Blir jag lynchad av husamaffian nu tro?
 

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
:(
Håller med!!

mr_rockster skrev:
Byter du olja var 5:e h (tar 15 min) och ställer ventilerna var 20:e (tar 45 min) så får du ju faan meka nästa en hel timme var 10:e körtimma! Det förstår jag att folk inte har tid med (men de har tid att putsa ekrar, putsa upp plasten, bygga om de på alla möjliga och omöjliga sätt). Konstigt att det alltid finns så mycket tid till att göra hojen snyggare och häftiga men så lite tid till att meka och sköta om motorn....

Det e ju så med husan att vi behöver ju inte hålla på att bygga om. Den e grymmt snygg redan från grund, så då kan vi ta vår tid att skruva istället ! :tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Re: Håller med!!

jonas47 skrev:
Det e ju så med husan att vi behöver ju inte hålla på att bygga om. Den e grymmt snygg redan från grund, så då kan vi ta vår tid att skruva istället ! :tummenupp

Du slog huvudet på spiken!

Fortfarande vill jag påpeka att jag inte baktalar husaberg och det kommer jag inte göra heller för en vacker dag ska jag äga en sådan, men först en xr650 :)
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Re: Håller med!!

jonas47 skrev:
Det e ju så med husan att vi behöver ju inte hålla på att bygga om. Den e grymmt snygg redan från grund, så då kan vi ta vår tid att skruva istället ! :tummenupp

bra killen! du har fattat det här. Husapatriot från första stund!

Dee_cati ;)
//m
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Tolf skrev:
Funderar starkt på att skaffa en supermotard.

KAn ni rekomendera vad för sorts hoj man ska köpa, kan typ inget alls om supermotardhojar. VIll ha en relativt ny motard, minst en 01a.

Tipps tas gärna emot av en som börjar bli mer o mer intresserad av denna kategori av hojar.

Vet ni några bra hemsidor man kan kolla in?


Tolf

köp en honda crf 450 och ett par motardfälgar så är du ju med i matchen!! släng på ett par endurolysen och ett batteri under sadeln och e-regga den så har du den potentaste motarden!!!
 

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Jag tycker det verkar som om du greppat det här... en massa bra tips och ett inlägg om en KTM så väljer du en KTM. Så ska det låta :D :D

Köp en KTM 640 SM den är det mer åka på och mindre skruva sen kan man skratt hur mycket som helst. Det kommer att finnas en massa som kan åka ifrån dig men sådana kommer det alltid att finnas.

Jag är hel nöjd med min.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top