Funderare

raZorsharp

sharper than your razors
Gick med
24 Nov 2005
Hoj
Söker 125a, pma
Wsm är 100 gånger snyggare än DT. :arsele
Jävligt synd bara att den inte har lite mer att ge i de högre hastigheterna. :/

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
ok men ska jag venta till bil istället kanske är bäst och köpa en mini cross eller nåt så länge och sälja hojjen . :confused:

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
Slipbert skrev:
ok men ska jag venta till bil istället kanske är bäst och köpa en mini cross eller nåt så länge och sälja hojjen . :confused:

jag hade köpt en wsm , dem är så fina och låter så sköööönt =)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
RyXze skrev:
Du själv kanske, som har en dt själv?
Dom som föredrar dt har väll en dt själv och aldrig kört en wsm, tror jag iaf..

Har aldrig kört dt och inte wsm men har kört xl crm och det ärju typ samma sak. Jag kan uppriktigt sagt säga att jag helre har min crm -91 än en split ny xl.
Så förbannat SÄMST! Motorn har sama karaktär som en åsna. Den låter grymt men gör det bara pinsamare när den inte gör mer än 90-100. Fatta en 70 cc moppe är och sniffar dig i hälarna, annars är den som trimmat moppen kass, så slö är den.

Nu vet jag inte hur mycket piggare en wsm är men det kan va värt att tänka på.
Jag hade grymt gärna velat ha wsm/4 taktare om den gjorde 130-140 ärliga så att man kan ligga i vettig fart utan att plåga den. Vad jag vet finns det väll inget trimm till dom heller eller? Va ju någon som la ner 6 papp på trimm till en cbr och den gick fortfarande skit.

Nu är ju inte efet allt men det är ju en stor del. Sen tycker jag personligen wsm ser ut som en moppe med annan motor..

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
prulle skrev:
Har aldrig kört dt och inte wsm men har kört xl crm och det ärju typ samma sak. Jag kan uppriktigt sagt säga att jag helre har min crm -91 än en split ny xl.
Så förbannat SÄMST! Motorn har sama karaktär som en åsna. Den låter grymt men gör det bara pinsamare när den inte gör mer än 90-100. Fatta en 70 cc moppe är och sniffar dig i hälarna, annars är den som trimmat moppen kass, så slö är den.

Nu vet jag inte hur mycket piggare en wsm är men det kan va värt att tänka på.
Jag hade grymt gärna velat ha wsm/4 taktare om den gjorde 130-140 ärliga så att man kan ligga i vettig fart utan att plåga den. Vad jag vet finns det väll inget trimm till dom heller eller? Va ju någon som la ner 6 papp på trimm till en cbr och den gick fortfarande skit.

Nu är ju inte efet allt men det är ju en stor del. Sen tycker jag personligen wsm ser ut som en moppe med annan motor..

Snubben du snackar om hette gondala eller nåt sånt.. Och den gick fortfarande inte skit utan den gick mycket bättre, vad jag har hört på han iaf.

Vad jag har hört så har WSMen yamahas ttr motor och den finns det mycket trimm till har jag hört...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
RyXze skrev:
Snubben du snackar om hette gondala eller nåt sånt.. Och den gick fortfarande inte skit utan den gick mycket bättre, vad jag har hört på han iaf.

Vad jag har hört så har WSMen yamahas ttr motor och den finns det mycket trimm till har jag hört...

Har för mig han vann typ 3 häst..

Japp det är ttr motor. Har inte hittat mycket trim till denmen det kanske finns. Vore Ruggit rolligt med en killer till 125 4 taktare med typ 25+ hp men det kan man ju bara drömma om. Man lär ju gå 30 000 bak på att bygga en sån. Inte direkt värt det för 1½ år.

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
jag har bara provat cbr125 och xr125 som är 4-takt, och sen en suzuki ts125 och min dtr som är 2-takt men kan bara säga att 2-taktarna är mycket roligare. 4-.taktare är ju så slöa att det tar en halv fömidda att komma upp i 70, och när man väl e där tar det lika lång tid till 80 osv.
Så har man hoj för att köra (inte pendla för då är 4-takt bra) inte stunta så är en 2-takt mycket roligare.

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
prulle skrev:
Har för mig han vann typ 3 häst..

Japp det är ttr motor. Har inte hittat mycket trim till denmen det kanske finns. Vore Ruggit rolligt med en killer till 125 4 taktare med typ 25+ hp men det kan man ju bara drömma om. Man lär ju gå 30 000 bak på att bygga en sån. Inte direkt värt det för 1½ år.

Hehe ja de skulle va kul, men som sagt kostar ju för mycket pengar för att ha en hoj i lite mer än 1 år..
Men men, får se vad som händer när det är dags för hojval..

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
han sitter 1 meter ifrån mig. Och ja den gick bättre än orginal men är inte värt pengarna. :kocko
RyXze skrev:

Hojjen

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
ktm125exc sixdays sm kittad, doma effekt
Padde skrev:
1943912 Öhh? Jag vet också att det går bra att köra på bakhjulet med 2-taktare, har kört cross och lekt en del på bana också :tummenupp , inget jag påstod heller, MEN du har en helt annan stabilitet i en 4-taktare oftast än i en 2 taktare, effekten kommer pang på 2-taktare. Varför tror du större delen av dom som stuntar på 125cc i tex. amerika använder sig av TTR osv? :)

jao :) klart ja vet skillnaden me 4 och 2 takt , men på 125cc funkar 2 takt bättre enligt mig , e så lite krut i 4-taktarna , sen e de ju klart att de e bättre när man kommer upp lite i kubik me en 4-taktare ...

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Hojjen skrev:
2135894 jao :) klart ja vet skillnaden me 4 och 2 takt , men på 125cc funkar 2 takt bättre enligt mig , e så lite krut i 4-taktarna , sen e de ju klart att de e bättre när man kommer upp lite i kubik me en 4-taktare ...

Heftigt trådlyft.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
En strypt dt e lika slö tro mig... körde en idag toppa knappt 110 på motorvägen. cyrpans mz gör iaf 120...

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
nee. Men dtn är såld har nog en ktm 125 exc på gång men vet inte redigt men men. Wsm var skitfina varigt och tittat på en.

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
prulle skrev:
2135993 En strypt dt e lika slö tro mig... körde en idag toppa knappt 110 på motorvägen. cyrpans mz gör iaf 120...

Vem fan kör strypt? :fakta

Jag fattar inte varför man köper t. ex en cbr ny för 30k när min tokgamla tzr för 7k förnedrar den totalt.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...