raZorsharp
sharper than your razors
Wsm är 100 gånger snyggare än DT.
Jävligt synd bara att den inte har lite mer att ge i de högre hastigheterna. :/
Jävligt synd bara att den inte har lite mer att ge i de högre hastigheterna. :/
Slipbert skrev:ok men ska jag venta till bil istället kanske är bäst och köpa en mini cross eller nåt så länge och sälja hojjen .
Slipbert skrev:ok men ska jag venta till bil istället kanske är bäst och köpa en mini cross eller nåt så länge och sälja hojjen .
RyXze skrev:Du själv kanske, som har en dt själv?
Dom som föredrar dt har väll en dt själv och aldrig kört en wsm, tror jag iaf..
prulle skrev:Har aldrig kört dt och inte wsm men har kört xl crm och det ärju typ samma sak. Jag kan uppriktigt sagt säga att jag helre har min crm -91 än en split ny xl.
Så förbannat SÄMST! Motorn har sama karaktär som en åsna. Den låter grymt men gör det bara pinsamare när den inte gör mer än 90-100. Fatta en 70 cc moppe är och sniffar dig i hälarna, annars är den som trimmat moppen kass, så slö är den.
Nu vet jag inte hur mycket piggare en wsm är men det kan va värt att tänka på.
Jag hade grymt gärna velat ha wsm/4 taktare om den gjorde 130-140 ärliga så att man kan ligga i vettig fart utan att plåga den. Vad jag vet finns det väll inget trimm till dom heller eller? Va ju någon som la ner 6 papp på trimm till en cbr och den gick fortfarande skit.
Nu är ju inte efet allt men det är ju en stor del. Sen tycker jag personligen wsm ser ut som en moppe med annan motor..
RyXze skrev:Snubben du snackar om hette gondala eller nåt sånt.. Och den gick fortfarande inte skit utan den gick mycket bättre, vad jag har hört på han iaf.
Vad jag har hört så har WSMen yamahas ttr motor och den finns det mycket trimm till har jag hört...
prulle skrev:Har för mig han vann typ 3 häst..
Japp det är ttr motor. Har inte hittat mycket trim till denmen det kanske finns. Vore Ruggit rolligt med en killer till 125 4 taktare med typ 25+ hp men det kan man ju bara drömma om. Man lär ju gå 30 000 bak på att bygga en sån. Inte direkt värt det för 1½ år.
RyXze skrev:Snubben du snackar om hette gondala eller nåt sånt.. Och den gick fortfarande inte skit utan den gick mycket bättre, vad jag har hört på han iaf.
Vad jag har hört så har WSMen yamahas ttr motor och den finns det mycket trimm till har jag hört...
Padde skrev:1943912Öhh? Jag vet också att det går bra att köra på bakhjulet med 2-taktare, har kört cross och lekt en del på bana också , inget jag påstod heller, MEN du har en helt annan stabilitet i en 4-taktare oftast än i en 2 taktare, effekten kommer pang på 2-taktare. Varför tror du större delen av dom som stuntar på 125cc i tex. amerika använder sig av TTR osv?
Hojjen skrev:2135894jao klart ja vet skillnaden me 4 och 2 takt , men på 125cc funkar 2 takt bättre enligt mig , e så lite krut i 4-taktarna , sen e de ju klart att de e bättre när man kommer upp lite i kubik me en 4-taktare ...
Slipbert skrev:1945889han sitter 1 meter ifrån mig. Och ja den gick bättre än orginal men är inte värt pengarna. :kocko
prulle skrev:2135993En strypt dt e lika slö tro mig... körde en idag toppa knappt 110 på motorvägen. cyrpans mz gör iaf 120...
http://www.fjollhoj.se/showthread.php?t=90Tobbe_89 skrev:2138570ingen som har bild på en wsm?
Självklar annars heter den husqvarna.Tobbe_89 skrev:2138587åhh den va nice 4-t??
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari