Fundering över motardval 2012: KTM 690 SMC R 2012 eller HUSABERG FS 570 2011?

Backus

Rowdyfamily
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
KTM
F-n vad du skriver Ricken min vän :) Du är ju partisk. Jag gillar båda cyklarna men valde en 690 pgr av just serviceintervallen. Tycker det funkar perfekt för just allt det jag vill, bana, gata etc. Och så sakta åker ju inte jag på bana med min, eller vad säger du Rick ;)

Backus

Rowdyfamily
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
KTM
Jag har iofs bara haft Husor av den "äldre" modellen innan den nya generationen som jag i princip bara hört mycket gott om. Det jobbiga med att ha en Husa, eller vad det nu är för cykel med timintervall är timnojan tycker jag som dyker upp. Gör inget om man ex bara åker bana, crossbana/enduro eller asfaltsbana då effektiv körtid egentligen då bara blir själva banan. Åker man mycket/merparten gata snurrar timmarna iväg rätt snabbt.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
F-n vad du skriver Ricken min vän :) Du är ju partisk. Jag gillar båda cyklarna men valde en 690 pgr av just serviceintervallen. Tycker det funkar perfekt för just allt det jag vill, bana, gata etc. Och så sakta åker ju inte jag på bana med min, eller vad säger du Rick ;)

:) Klart som fan jag är partisk. Jag vill ju se en husa i var mans garage. :p

Nädå, inte går det sakta med 690:n inte, det är ju trots allt sällan maskinen som är avgörande om man är snabb när det svänger. Man eller mus. :)

Men det är klart alla vill ha en husa. :tummenupp

Backus

Rowdyfamily
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
KTM
Allt detta snack får mig att längta till våren ännu lite mer. Molanda får det bli fler gånger, har ju bara kört där en gång. Ska se hur brett ställ man kan köra med egentligen, kanske kan få det på film nästa gång med ;)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Allt detta snack får mig att längta till våren ännu lite mer. Molanda får det bli fler gånger, har ju bara kört där en gång. Ska se hur brett ställ man kan köra med egentligen, kanske kan få det på film nästa gång med ;)

Dit ska vi, drypsäkert som det är sagt. :)

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
vad blev det för hoj

eDw

Guest
Nej det är det tyvärr inte, glömde skriva det.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...