Funderingar angående slipon

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Har tänkt skaffa mig ett litet annorlundare ljud till nästa säsong. Är trött på original sången från pipan därbak. Tänkte höra ifall ni därute har tips på vad jag ska skaffa. Begagnat som nytt går bra. Helsystem är inte aktuellt Mavve! :)

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
OLJEKYLD GSXR skrev:
Yoshimura RS-3 passar fint på din hoj. Kvalitet.

Ja jag har haft ett sådant i tankarna. Vet du var man lättast får tag i ett sånt slipon? Återförsäljare etc

Epa

Superbike #16
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Wr 450, Gsxr 1000k5
Hade en -98ans zx 9a Hade Quill kolfiber slipon på den och de gjorde 9 hkr i broms bänken.och den lät underbart! :tummenupp

Last edited:

David sthlm

Det som inte dödar härdar...
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Zx9-01 och snart en Zx9-99 streetfighter
helsystem?

Jag kan nog kränga ett akrapovic (eller va de nu heter) helsystem om du pröjsar bra. knappt inkört...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Slipon har jag aldrig förstått mig på, de förändrar ju inte motorkaraktären ett jota. Nä, slå till på ett helsystem istället.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Du har fel, det som främst händer är att cykeln andas lättare när man varvar, speciellt efter injustering. Du får ju inte direkt några jätteökningar av effekten med helsystem heller. Främst är det ju utseendet och ljudet man vill åt, 5 eller 10 hk skillnad lär ingen människa känna skillnad på.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
OLJEKYLD GSXR skrev:
Du har fel, det som främst händer är att cykeln andas lättare när man varvar, speciellt efter injustering. Du får ju inte direkt några jätteökningar av effekten med helsystem heller. Främst är det ju utseendet och ljudet man vill åt, 5 eller 10 hk skillnad lär ingen människa känna skillnad på.
Hmm... jovisst, gasarna kan ju behöva ses över och så efter att man plockat på slipon. Men motorkaraktärsmässigt måste det väl va ytterst marginell skillnad i jämförelse med helsystem? Helsystem tycker jag iaf gör en liten, men märkbar skillnad.

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
berggren_martin skrev:
Slipon har jag aldrig förstått mig på, de förändrar ju inte motorkaraktären ett jota. Nä, slå till på ett helsystem istället.

Jag bryr mig bara om ljudet o inte effekten

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Slip on/helsystem

Finns ju endel o välja på.
MIG har ett ganska skönt ljud.
Sen har du ju Jardine som oxå var rätt bra i test om man vill ha lite effekt oxå.
Sen är där ju Akrapovic slip on,ger väl ganska skönt ljud skulle jag tror o effekt där oxå.
Annars är det o satsa på ett Akrapovic helsystem,kräver lite justeringar i förgasare o KN luft filter o så klart en bänk körning är att rekomendera.
Jag fick ut 11 hästar extra på Akra helsystem,KN filter o moddad luftburk.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
OLJEKYLD GSXR skrev:

10HK känner alla skillnad på.
Även du.

Ett slipon ger kanske 3HK på sin höjd....

Köpa ljud? :va
HELSYSTEM!!!

750r Mange

Asfaltkungen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki GSX750 R 96 mini grejer
Nova skrev:
Har tänkt skaffa mig ett litet annorlundare ljud till nästa säsong. Är trött på original sången från pipan därbak. Tänkte höra ifall ni därute har tips på vad jag ska skaffa. Begagnat som nytt går bra. Helsystem är inte aktuellt Mavve! :)
Har ett ART på min låter bra och super billigt tror jag bet under 2000 papp för det.
Tycker det är jävligt prisvärt...... MVh Magnus

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...