Funderingar på att köpa nya hojar....

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Freppa skrev:
Är ju ute efter en R1:a eller en Gixxer1000 av -03's modell, men börjar nu fundera på att lägga om min strategi.

Kanske köpa en redan klar banhoj och en bättre beggad R1:a, gixxer1000, gixxer750 som gathoj för några futtiga tusenlappar (säg att totalbudgeten är 100'). Någon som har några förslag på vad man skall köpa? Kanske en 600 eller 750 till bana?

Låt tankarna flöda fritt! Skamliga "Köp min hoj" är välkomna :D
Köp min racer! Kolla under säljes för mer info :tummenupp
Kan tom ordna transporten till tokholm om du är snäll :D

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Är det inte bättre att köpa en bra hoj för 100 000 istället för två skithojar?

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Apapap! Vem sålde sin gammelgixxer (ve och fasa) för att han inte ville skruva? :p
Banhoj + Gixxer 750 för futtiga tusenlappar = skruva som fan... :hej

pro :)

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
betald
funkabrava!

freppa pojken, du kan kanshe söpa ut min tjänste hoj, går som klockan, precis inkörd med 14.000 lugna mil på mätarn :tummenupp orginal skick :rolleyes:
billig banhoj låter kul! vill åsså ha de :tummenupp

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Re: funkabrava!

pro ;-) skrev:
freppa pojken, du kan kanshe söpa ut min tjänste hoj, går som klockan, precis inkörd med 14.000 lugna mil på mätarn :tummenupp orginal skick :rolleyes:

Vad är det för hoj? Diversion 900? Hur mycket brukar de gå för? (Och hur många brukar säljas/år? Årsmodeller? Har alla gått över 10k?) Ska inte ha, men kul att veta...

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Re: funkabrava!

pro ;-) skrev:

Ola, jag har sett dig köra in skolhojar. Vette faan om jag skulle kalla det "lugna mil" :bow :bow :bow :rock

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Veckans lyxbekymmer!
Men såhär, Om jag varit dig så skulle jag nog (förutom att sabba alla relationer men x-flickvänner och tjejkompisar du har) hittat en billig banhoj för en 25-35papp och sen en gathoj för 60-65. För 65 tusen finns det hur mycket som helst att välja på, R1, 954, Tl1000 osv. Stora gixxern finns kanske inte i det priset och om jag fattat det rätt så är du Susukifrälst?
Om du tjackar en gathoj från 98-00 så ska det inte vara mycket mekande.

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Woooosh!!!

(sitter naken på micron med fiskspö i ena handen o ett drivpaket i d andra)
Tjjoohooo!!! :p TA BORT SPINDLARNA!!! hJÄÄLLLPP!!
Fan!! va dom fäster dom här pillrerna!!! WWwooo!!!
Va fan e morfin fär nått!!?? Buhuu,, burken e slut!! fann!!

Freppa min vän!! Om vi möts i nangliania så har ja en r1 -01 röd/vit o sälja till dig,,1500 mil,, fin,, tysk import,, Skulle köra på bana med den,,men ja skiter i d nu,,siktar på vw 1:a i putsbög,, ligger nog rätt bra till faktiskt.. fråga Sweedooo,,,

65 lax får DU ge,, ni andra vet ja inte ännu,,
hojta till om du e intersserad. ( hojen är riktig)

För övrigt, Lycka till med alla trasiga ben
Mvh Hans Majonäs Honingen

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Enkelt. Du har 100' och vill både köra bana och gata. Köra bana kostar (mycket). Därför att även om du börjar smått så kommer du snart inse att det är detta du ska lägga pengarna på. Räkna att ditt banåkande kommer att kosta dig 15' för en säsong. Då räknar med några däck, licenskostnad, avgifter för bandagar, bromsbelägg, soppa och lite annat. Sen köper du Flummer 18's hoj för..öhh låt säga 45'. Då har du 40' kvar att köpa en gathoj och betala försäkring. För en gathoj värd 35' kan du tänka dig att betala en försäkringspremie på 5'. Vips så var pengarna slut.

Du ska alltså leta efter en gathoj som inte kostar mer än 35' och som inte kostar mer än 5' att försäkra. Vänta med att köpa gathojen till efter att du kört banhojen. När du väl fått köra en sporthoj som den ska köras och kört den på det ställe där den hör hemma, d v s hårt och på banan, kommer du att förstå två saker. Att körra sporthoj på gatan är ren frustration och det är förbannant obekvämt. Du kommer, motsatt till vad du tidigare trott, välja en praktisk gathoj. Den ska vara bekväm, pålitlig, lättkörd och billig i dirft. Men eftersom du i hjärtat är en sporthojsåkare kommer du antingen förnedra dig totalt och köpa den Suzuki RGV 250SP-97'a som är till salu här på foumet, eller så gör du det enda rätta genom att sälja din själ till djävulen och skaffar en glidare, men det gör inget för den kommer ändå att stå mesta delen av tiden i garaget.

Obs, detta är inte menat som ett skämt. Detta är SANNINGEN. Alla som påbörjar resan slutar på samma ställe.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Teddy: 100' är totalt för hoj. Allt annat läggs i "övrigt kategorin" och belastar inte de 100'. Säg att jag köper Sur-18's hoj (;)) så har jag 55 att lägga på en hoj.

Jag vill inte sluta åka gata. Men jag vill få köra MYCKET mer bana, och lära mig bli en bättre förare

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag håller med Teddy.
Köp Åsas racer OM hon ska sälja Lilltösen (ex Chrille)
Ta licens och kör till Sviestad och träna så ofta du bara orkar under våren.

Vill du sen fortsätta köra gata kommer det inte vara på en R-hoj. V-Max hade varit något... Hornet, Fazer, VFR - BRA gathojar helt enkelt.

Vill du sen ha en MYCKET fin banhoj som du kan fegkitta för gata också så är det här ett hett tips:
Årets "Mest grejer för pengarna!?
http://www.bikeproject.com/Forum/showthread.php?s=&threadid=1824

EDIT/Klargörande för att sätta ribban på alla hopplösa "Köp min förslag"
Länken ovan pekar på en raceklar Gixxer 750 -02 med under 200 mil på mäteraren och ihopsatt av flång nya komponenter i våras.
....för 60 tusen!!

Ska det vara billigt så ska det vara billigt!

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Köp min Retta!!!

En blå -01 med yshi helsystem, öhlinsstyrdäm, mm. 2.200 mil 80k!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år