Funkar dessa handskar?

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag hittade dessa på garderoben.se http://garderoben.se/produkt.php?id=1077
Dom skriver att det är en "sporthandske", står ingenting om mc där men dom ser ju precis ut som mc-handskar. Håller dom tror ni?

Priset är ju riktigt bra om man jämför med liknande handskar, och dessa är ju jäkligt snygga:tummenupp

Dom är ju troligtvis säkrare än de handskar jag har nu, ofodrade Bering skinn/mchandskar, utan skydd i.

Hittar jag inget lika snyggt till liknande pris på Mässan så beställer jag därifrån:tummenupp

Last edited:

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
ingen :(
om det är dom handskarna jag tror min kompis har (välldigt lika) så är dom pissdåliga, tunna som fan i innerhanden skulle nog inte ens ta en halv sekund innan hela innerhanden e bortsliten vid en krash.
men han vägrar erkänna det och säger att dom är "jättebra" :huvet

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Ett tips är ju att testa innan du köper. Inte minst gällande storleken. På vissa handskar har jag large och andra XXL. Väldigt olika det där m.a.o.

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Med tanke vad dom säljer annars så verkar det ju vara något man ska använda vid andra nöjen.....

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Skulle hellre köpa ett par handskar för 500kr från en mc-butik så man vet att de passar, och att det är riktiga grejer.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Förmodligen får man reda på hur bra de här handskarna är först när man vurpat i dom. Ett av problemen med att ha två skadade händer är att man måste ha hjälp att torka sig när man bajsat. Hur många hundra är det värt att slippa utsätta sig för den risken?

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Förmodligen får man reda på hur bra de här handskarna är först när man vurpat i dom. Ett av problemen med att ha två skadade händer är att man måste ha hjälp att torka sig när man bajsat. Hur många hundra är det värt att slippa utsätta sig för den risken?

Det beror ju på vem som torkar ??
:tuttar

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Ingen hoj nu
Dom funkar nog fin fint.
För tjocka handskar har man inge grepp om styret o gasen. för tunna blir farligt vid krash och kallt vid kyla

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
KJW taiwan pistol ska du nog inte köpa, skräp!

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06
Jag fick ett par sådana (nästan 100% säker att det är sådana) när jag körde lätt MC, det har hållt i två år nu i både vått och torrt. Jag har gått omkull två gånger med de handskarna, en gång i 70 km/h och en gång på grus i 40 km/h var inga större problem det heller. Men det är inte några toppen handskar men de duger väl sisådär och är ju helt klart prisvärda!
Nu efter två år dock har de börjat lossna i sömmarna i pekfingertoppens vänsterkant på BÅDA handskarna.

Wow, kändes som jag skrev en bok där... Hoppas du förstod allt! :)

PS. Om du tänkt köra en längre tid kanske du borde lägga till 200 kr och få lite mer kvalite.

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Ett av problemen med att ha två skadade händer är att man måste ha hjälp att torka sig när man bajsat.
För ett tag sen var det en kille här som skrev och berättade att just det där med att torka sig kunde man skita i överhuvudtaget.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
På förra mc-mässan i Sthlm stod det ett gäng indianer och sålde drömfångare, plädar, fjädrar och......exakt de handskarna:hihi

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Generellt så brukar man väl få vad man betalar för...dvs fråga tjejen om hon har något emot andras bajs...

cbr-fireblade

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
Fireblade
Kost på deg litt ekstra når du kjøper hansker. Jeg har kjørt med mye med en Halvarssons hanske som heter Dino. På de innvendige flatene er brukt kenguruskinn, noe som er utrolig mykt og slitesterkt.
Er det andre som har erfaring med hansker av kenguruskinn?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA