Funkar Resorb mot bakfylla - Ytterst vetenskaplig poll

Funkar Resorb?


  • Antal röstningar
    0

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Själv öppnar jag knappt en öl utan att ha ett packe Resorb i lager. Personligen tycker jag det funkar oerhört bra. Många kompisar har upplevt samma positiva resultat när de försökt förebygga mördarbaksmällan med Resorb. Vissa andra är ytterst skeptiska och negativa så detta måste undersökas på bredare front:

- Har Resorb botat/lindrat din baksmälla så till den grad att du kan rekommendera det åt andra?

resorb.jpg
 

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
NULL
Jag tycker det funkar så pass bra så att man i alla fall vill leva dagen efter.
Brukar ta en innan och en efter.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Boris skrev:
2598251
Brukar ta en innan och en efter.

Jag tar en innan utgång, en innan sängen och har sedan en förberedd som jag sveper det första jag gör när jag slår upp ögonen.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
duckie skrev:
2598267 "en"? Ni menar ett rör väl?

Vi med fungerande lever behöver bara två tre stycken.. Vi får väl se vad som händer när vi varit med i gemet lika länge som damen! :tungan
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Jag har gjort ett seriöst test av Resorb. Jag blir oftast/alltid riktigt bakis, så pass att det är svårt att ha tillräckligt roligt kvällen innan för att uppväga dagen efter. Om en vanlig baksmälla får 100 poäng så får en Resorb baksmälla 97 poäng. Ingen jävla skillnad. Har inte testat naturmedlet Revigör men hoppas på det. bästa jag testat hittills är att supa som fan till 24.00 och sedan gå på vatten/lättöl.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
1) Varför finns inte valet "Är du dumm på rikctigt?!"
2) Jag själv är i princip aldrig bakfull. Och är jag det så är jag bakfull light.
3) Piller och medicin, är inte det för kärringar? ;)
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
korvgubbe skrev:
2598269 Vi med fungerande lever behöver bara två tre stycken.. Vi får väl se vad som händer när vi varit med i gemet lika länge som damen! :tungan

Du dricker som en särring!
 

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Landet
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Jag brukar ta en resorb + en magnecyl brus (Acetylsalicylsyra ska det va!) o det funkar bra. Magnecylen mot akut baksmalla / huvudvark o resorben lite mer langsiktigt sa man slipper en indian (Man vaknar o mar bra men den javeln ligger o smyger i buskarna framat tretiden for att sedan hoppa fram o satta tomahawken i bakhuvet pa mig. Bombad o Sankt!).

Jag vill dock hoja ett varningens finger da resorb aven innehaller stabiliserande medel for lilla tarmen. Om du inte har riktig ol-diarre sa kommer du ocksa bli javligt hard i kistan.

Jag tog en trippel dos en gang nar jag var ap-bakis. Baksmallan forsvann men jag sket inte pa tre dagar, nar det sedan antligen gick sa var jag tvungen att krysta sa jag trodde att bade ringen o blodkarl i hjarnan skulle brista. Det kandes som jag sket ur mig hela pasen stenkulor o staldankar jag hade i trean! :(
det rasslade sa mkt i toaletten att grannen borjade knacka i vaggen. :( :(

Hade nog fan hellre varit bakis.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
korvgubbe skrev:
2598257 Jag tar en innan utgång, en innan sängen och har sedan en förberedd som jag sveper det första jag gör när jag slår upp ögonen.

Jag tycker du ska testa med samma mängd vatten innan utgång, innan sängen och vid uppvaknande, så kan du jämföra effekten själv. :)
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag gillar inte pollalternativen.

Det funkar, men inte till den grad att man blir helt 100% okej. Jag kan säga som så att jag hellre vaknar en morgon då jag tagit resorb, än inte. Men, jag är fortfarande inte helt okej efteråt.

Brukar alltid bli galet bakfull. :zpy
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Halogen skrev:
2598390 Jag tycker du ska testa med samma mängd vatten innan utgång, innan sängen och vid uppvaknande, så kan du jämföra effekten själv. :)

Ett halvt glas vatten innan utgång, et halvt innan sängång och ett halvt efter?! :va

Tror inte det hjälper ens hälften så bra. Innan jag börjat med resorb drack jag minst en halvliter innan sänggång och nästan en liter när jag vaknade men inte fan mådde jag ens hälften så bra som nu med resorb och mindre vatten.

hållundan skrev:
2598408 Jag gillar inte pollalternativen.

Det funkar, men inte till den grad att man blir helt 100% okej. Jag kan säga som så att jag hellre vaknar en morgon då jag tagit resorb, än inte. Men, jag är fortfarande inte helt okej efteråt.

Brukar alltid bli galet bakfull. :zpy

Bakfull blir man alltid. Frågan är inte om man blir 100%:igt fräsch utan om skillnaden är såpass stor att det är värt att rekommendera till andra.

Är det värt pengarna helt enkelt.
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Bakfyllan är en del av upplevelsen, jag skulle aldrig medicinera bort den, det är dessutom ytterst gay att göra så.
 

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Landet
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
korvgubbe skrev:
2598411
Bakfull blir man alltid. Frågan är inte om man blir 100%:igt fräsch utan om skillnaden är såpass stor att det är värt att rekommendera till andra.

Är det värt pengarna helt enkelt.

Blir varre nar man blir aldre med :gnissla

Har borjat inse att farsans tips om att sluta dricka kl 00:00 ar ganska bra, har inte lyckats hittils iofs. :yoparty
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, funkar som fan.
Men byt bilden till en på nya förpackningarna, det där är bara sååå Q2-06 :dummer
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
2598527
Men byt bilden till en på nya förpackningarna

Jasså?!
Vad vet jag?!... jag festar för sällan och köpte dessutom på mig 4 förpackningar sist jag var på apoteket för att slippa bli utan!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top