Slirar efter lamellbyte (Ktm 625 LC4 -02)
Hej!
Första inlägget här och har försökt hitta svar på min fråga, men det gick lite trögt.
Jag skulle alltså byta lameller på min hoj nu idag. Allt har gått fint men när jag skulle tillbaka med "pressure capen", alltså den man skruvar över lamellerna, så fann jag att det spruckit:
Biten är hittad men jag undrar om man kan köra säsongen ut bara? Man ser även den "bakom" att den har ett litet svart sträck över sig. Även det ser ut att vara en början.
Men som sagt, är det bara å beställa en ny och behöva köra bil en vecka till eller håller det säsongen ut? Undrar även vad detta kan bero på? Eller är det bara slitet?
Mvh
Hej!
Första inlägget här och har försökt hitta svar på min fråga, men det gick lite trögt.
Jag skulle alltså byta lameller på min hoj nu idag. Allt har gått fint men när jag skulle tillbaka med "pressure capen", alltså den man skruvar över lamellerna, så fann jag att det spruckit:
Biten är hittad men jag undrar om man kan köra säsongen ut bara? Man ser även den "bakom" att den har ett litet svart sträck över sig. Även det ser ut att vara en början.
Men som sagt, är det bara å beställa en ny och behöva köra bil en vecka till eller håller det säsongen ut? Undrar även vad detta kan bero på? Eller är det bara slitet?
Mvh
Last edited: