Twin entry blir det , Dock med "felparade" rör
Man har ju alltid sagt att 1 - 4an hör i hop och vise versa
Det som talar i mot detta resonemang är att MERPARTEN av alla rör
Std som aftermarket ligger just 1-2 och 3-4 , Man kan ju inte direkt säga att en modern 1000 går dåligt pga felparade rör
Jag är ganska övertygad om att det blir rejäl fart på bitarna även på detta vis
Turbon kommer bli en Switzer S300 ( 750 hk )
Avgashuset på bilden är dock ett HOLSET
Jo, det förstod jag, det var ett skämt
Gaserna ska ut och de gör de nog med 1-2 och 3-4 också. På en ren dragbike kvittar det nog och jag har inte sett fakta på att det går så mycket bättre med 1-4 och 2-3 än 1-2 och 3-4. Folk säger det men ingen visar det. (Dvs. en har sagt det/skrivit det på ett forum, många har läst det och så sprids det och helt plötsligt är det fakta. Att personen som skrev det från första början som testat att bygga 1-4 och 2-3 tycker den kommer igång tidigare beror absolut inte på övriga motormoddar som gjordes samtidigt
= internetfenomen)
Skit också, att jag kunde missa att kompressorhuset är Schwitzer... vad kass jag är. Det borde jag sett på anti surge huset
Dessutom har jag ju själv en S200. Lite mindre än din S300 (räcker bara till 500 hk) men ändå...
Men jag hade kanske rätt angående flänsen iallafall. Holset använder väl T6 på vissa hus.