Oddjob skrev:2309883Nu pratade dom iofs om hans gsxr1000 turbo.
Men den blev väl t om frånåkt på ringen.
Mest för att klargöraMcB skrev:2309892Same sak där.
Gottschalk skrev:2309832F1-bil mot GP-hoj ????
Roligare jämförelse.......
Det är ingen rolig jämförelse heller, det är tyvärr ett faktum att F1:an kan köra i cirklar runt en GP-hoj. Å våga inte göra narr av den märkliga meningenGottschalk skrev:2309832F1-bil mot GP-hoj ????
moppekalle skrev:2310143Finns redan dokumenterat.
Honda stallet har kört sin F1 bil mot en honda Moto Gp hoj och hojen blev förnedrad totalt i jämförelse mot F1 bilen
http://video.google.com/videoplay?docid=-1914692207624681889
Japp,ett ljusår ifrån en MotoGp Hondaselin skrev:2310236Det där är väl ändå en CBR1000 Superbike?
Helt rätt,kom inte ihåg exakt vilken bana dom jämförde F1 vs Gp,men ialf så blev Hojjen varvad efter 3varv,ändå så va hojjen snabbare på rakorna.Det är Kurvorna som avgör,där är F1an säkert dubbelt så fortVR-8 skrev:2310255Hjälper inte........en F1'a spöar vilken GP hoj som helst. Finns redan trådar om detta.
J
Slutsats: din turbomoppe är gjord för snabba tider på landsväg och GP-moppanra är gjorda för snabba tider på bana.Fürstenhoff skrev:2310309Med andra ord såär svaret enkelt - GP mopparna vinner lätt!!
Fürstenhoff skrev:2310341Turbomoppen var enkom gjord för det absolut snabbaste varvet på Nürburg ring och hade mycket extrema produkter som INTE går att köpa men till trotts detta klart slöare än en GP moppe på en bana!!
Men hade man tagit den mot tex den vassaste 1000 moppen i Superbike i Sverige så hade den INTE gjort bort sig på Nürburg ring!!
/Fürstenhoff.
Skulle kunna tänka mig att det är en ekonomisk fråga!? eller så har jag fel..Pr0bz skrev:2310625Varför har inte du en gphoj som är turbokittad och kör runt med?
Unidoc skrev:2310629Skulle kunna tänka mig att det är en ekonomisk fråga!? eller så har jag fel..
Gottschalk skrev:2309832F1-bil mot GP-hoj ????
Det var Steve Hislop som 2002 körde snabbare på sin Ducati än vad GP, de körde med de nuvarande reglerna då, gjorde. Extrem talang för enstaka snabba varv och god bankännedom var säkert del i det.Tabac skrev:2309949Det var väl inte många år sedan när det var 500cc tvåtaktare dom körde som en ducati superbike slog ett varvrekord som var snabbare än gp hojen. Men nu är väl antagligen dessa nya moto GP hojar en del snabbare än de gamla 500cc hojarna. =)
Men det visar ändå att en hoj som baserats på en produktionshoj kan göra väldigt bra tider.
Rash skrev:2310634
Det är ju trots allt Formel 1
Gårdagen var ett typexempel.gthyni skrev:2310956Just det,
det går aldrig att köra om
Fürstenhoff skrev:2310309Uj uj uj!!
Min R1000K5 turbo (turbo kitet sålt nu) skulle INTE HA EN CHANS mot tex Valles GP maskin på en bana då deras chassi är enormt överlägset på alla sätt samt att deras GP moppar väger minst 30 kg mindre än vad den gjorde!!
När det sen kommer till motorn och dess effekt register så kan jag säga att den var extremt körbar (dock mycket starkare än GP mopparna) även om även denna rond går till GP mopparna pga av deras register/antisladd mm.
Med andra ord såär svaret enkelt - GP mopparna vinner lätt!!
/Fürstenhoff.
Eftersom att jag ALDRIG blivit ifrån åkt på "Ringen" av en annan mc dom senaste 3 åren så skulle jag uppskatta mer info ang ditt påstående ovan!!
Förra året på R1000K5 turbon var vi dessutom klart under 7.49 på "Ringen" som är det officiella banrekordet!!
/Fürstenhoff.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |