Fy för katter!

Uppohoppa

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Jag är så oerhört trött på att grannskapets katter använder min trädgård som toalett. Massvis med katter stryker omkring och jag vet inte vem som äger vilken katt och har naturligtvis ingen koll på vilken katt som skiter hos mig. Har provat alla tips om hur man håller katter borta men inget hjälper.

Är det någon som kan förklara varför ägda katter ska ha rätt att gå runt och skita ner hos folk? Hundägare har ju en betydligt sundare inställning där de allra flesta har hunden i koppel och dessutom plockar upp skiten efter sin hund. Varför kan inte kattägare göra detsamma? Varför inte införa allmänt koppeltvång på katter?

Gratis gödsel:tummenupp, miljövänligare kan det inte bli. Katter kan i alla fall mot hundar gräva ner sin egna skit.

Skrivet lite med glimten i ögat, förstår ditt problem. När våran katt jävlades med barnens sandlåda så gjorde vi ett "galler" att sätta över med hönsnät och gav till honom och som lätt kunde tas bort när barnen lekte, alla blev glada..förutom katten då kanske. *

Förut fanns "gett off" men det har förbjudits av Kemikalieinspektionen, är osäker på om det nu finns något liknande att testa.

Personligen så tycker jag skvättande hankatter är tio gånger värre :gnissla, löses oftast genom kastering.

Tack o lov har våra hankatter aldrig varit "skvättare".

Edit*detta var när vi bodde på landet, idag när man bor i stan så är katterna inne, går i koppel ute

Last edited:
Get off funkade klockarent men annars kan man tillverka eget om man blandar pressad citron med lite vatten och hälla i en sprayflaska. Kalla det Fuck off och spraya på katten eller där du inte vill ha den. Djur gillar inte citron, men det är inte farligt för dom. Vattenspridare med rörelsesensor kan ju vara något annars. Mohahaha. ;)

Katter är ett självständigt djur som kan ta hand om sig själv jämfört med en hund som lägger svansen mellan bena och springer yrare omkring än en höna om den är lös.
Förlåt, ska int göra detta till en katt/hund debatt.:)
Men förstår nog dock ditt problem. Hemma hos oss tycker jag inte att kattskiten ställer till problem, värre är det när de pissar på huset i husknutarna som luktar som fan. Som pippi sa så citronvatten, alt. citronskal kan placeras ut lite titt som tätt!

Alla de där tipsen om vad man kan använda mot katter har jag provat utan resultat. Varför kan inte kattägarna hålla katterna inne alternativt ha dem i koppel när de går ut?

Jo katter fångar möss, men det är ju nästan så att jag skulle kunna stå ut med lite möss och kanske ha fällor för dem. Än så länge har jag inte börjat med kattfällor eller avskjutning av beståndet. Jag tycker det vore grymt men börjar bli desperat.

Förresten skvätt eller bajs... spelar roll. Jag har valt att inte ha katt och vill varken ha det ena eller andra. Varför ska alla kattägare tvinga mig att respektera deras och deras katters behov?

Alla de där tipsen om vad man kan använda mot katter har jag provat utan resultat. Varför kan inte kattägarna hålla katterna inne alternativt ha dem i koppel när de går ut?

Jo katter fångar möss, men det är ju nästan så att jag skulle kunna stå ut med lite möss och kanske ha fällor för dem. Än så länge har jag inte börjat med kattfällor eller avskjutning av beståndet. Jag tycker det vore grymt men börjar bli desperat.

Förresten skvätt eller bajs... spelar roll. Jag har valt att inte ha katt och vill varken ha det ena eller andra. Varför ska alla kattägare tvinga mig att respektera deras och deras katters behov?

Skaffa en hund eller kanin att ha på tomten så lär katterna hålla sig borta, de flesta av dom gillar varken eller.

Förstår egentligen inte problemet, djur har väl egentligen lika stor rätt att vandra omkring vart de vill som människan har. Va inte så egendomskåt över en trädgård, sålänge de inte kommer in i ditt hem och gör ifrån sig utan håller sig i naturen. Människan har blivit alldeles för bekväm och tror att de har rätt att bestämma över naturen och dess gång vilket är jävligt synd egentligen.

Jag säger inte att jag inte är likadan, jag gnäller också över småsaker men man borde kanske tänka till lite innan man gnäller dock.

Katter är ett självständigt djur som kan ta hand om sig själv
Nej, katter är allmänt korkade djur som bara står och glor när man försöker lära dem något. Det är detta hjärndöda beteende som du och andra kattägare kallar självständighet :lol

TS: Skräm skiten ur katten så kommer den aldrig att återkomma till din tomt. Smällare är en metod, tryckluftstuta en annan.

Förstår egentligen inte problemet, djur har väl egentligen lika stor rätt att vandra omkring vart de vill som människan har. Va inte så egendomskåt över en trädgård, sålänge de inte kommer in i ditt hem och gör ifrån sig utan håller sig i naturen. Människan har blivit alldeles för bekväm och tror att de har rätt att bestämma över naturen och dess gång vilket är jävligt synd egentligen.

mhm mycket tänkvärt här!

Själv har jag en mördarcamphund som håller katterna borta från trädgården.

Kunde det spela mindre roll?

Detta menar ja ju med att en hund kan man inte släppa lös men en katt kan man. Förstår du?
För den delen så fanns det en gnutta ironi i mitt inlägg men det verka du inte förstå. Tighta nerver såhär inför veckoslutet?
+ att jag tillade att det inte skulle bli någon debatt.
+ att jag gav råd åt TS.

loosen up, määän, veckoslut i sikte! (2 timmar kvar på jobb) :fyllisar

Skaffa en hund eller kanin att ha på tomten så lär katterna hålla sig borta, de flesta av dom gillar varken eller.

Jag säger inte att jag inte är likadan, jag gnäller också över småsaker men man borde kanske tänka till lite innan man gnäller dock.

Jag vill inte ha något djur, varken äga själv eller ha någon annans hos mig, varken ute eller inne. Comprende? Jag tycker det är kattägarna som är egendomskåta som absolut ska ha katter springandes hos andra.

Om jag hade hund som jag lät gå in och göra sina behov hos dig, skulle det vara ok. Eller om jag ska spetsa till det, är det ok om jag kliver över staketet själv till dig om jag blir nödig? Skulle du kalla även det för småsaker också?

Nä, katter har fått någon jävla sjuk särställning som att de har behov att vandra hit och dit och göra det ena eller andra och att det bara ska accepteras i någon sorts frihetens tecken.

Inga riktigt bra tips ännu. Det verkar tyvärr som att det inte finns något annat sätt än att öka på brutaliteten mot kattjävlarna.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick