Fy fan för bilförare!!!

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
Vissa borde fan inte ha körkort! Jag fick mitt kort i måndags och har kört relativt lungt pga att ja vill ha det kvar en stund till. ska berätta hur det gick till.

Jag körde in på en huvudled och acca ganska bra på ettan och tvåan för att komma upp i 50. körde sen kanske 50 meter och ser en bil står onormalt långt ut i en korsning där ja har företräde. Söker hennesblick och lägger foten och handen på bromsarna och jag ser att hon ser mej. så ja fortsätter och kanske 20 meter innan korsningen ser ja att hon bara kör ut utan hämningar och ja kör rakt in i sidan på henne. ut kliver en 19 årig tjejoch påstar att ja har kört för fort och att hon inte såg mej fast hon kolla två gånger åt varje håll.

ja klarade mej rätt bra men gaffeln på hojen vart krökt och ja fick världen bukla på tanken.
ser ja henne igen vet ja en som kommer få en bukla i ansiktet!

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Söderen_ skrev:
2337694 Vissa borde fan inte ha körkort! Jag fick mitt kort i måndags och har kört relativt lungt pga att ja vill ha det kvar en stund till. ska berätta hur det gick till.

Jag körde in på en huvudled och acca ganska bra på ettan och tvåan för att komma upp i 50. körde sen kanske 50 meter och ser en bil står onormalt långt ut i en korsning där ja har företräde. Söker hennesblick och lägger foten och handen på bromsarna och jag ser att hon ser mej. så ja fortsätter och kanske 20 meter innan korsningen ser ja att hon bara kör ut utan hämningar och ja kör rakt in i sidan på henne. ut kliver en 19 årig tjejoch påstar att ja har kört för fort och att hon inte såg mej fast hon kolla två gånger åt varje håll.

ja klarade mej rätt bra men gaffeln på hojen vart krökt och ja fick världen bukla på tanken.
ser ja henne igen vet ja en som kommer få en bukla i ansiktet!
Säg att det var med cb:n.

För övrogt måste motorcyklister ta det extra varsamt för även om vi har företräde så skiter rent ut sagt bilförare i det och kör ändå. Hände mig med (dock utan olycka) Kommer ut en tant (läs 40 årsåldern) i sin mercedes från en parkering. Tittar sig om och kollar på mig och sedan bara kör ut:kocko Men hon han bromsa så jag väjade lite bara så det gick bra men fol är pantade. Gött att du klarade dig bra iaf:tummenupp

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
Lundgren skrev:
2337702 Säg att det var med cb:n.

För övrogt måste motorcyklister ta det extra varsamt för även om vi har företräde så skiter rent ut sagt bilförare i det och kör ändå. Hände mig med (dock utan olycka) Kommer ut en tant (läs 40 årsåldern) i sin mercedes från en parkering. Tittar sig om och kollar på mig och sedan bara kör ut:kocko Men hon han bromsa så jag väjade lite bara så det gick bra men fol är pantade. Gött att du klarade dig bra iaf:tummenupp

Ja det var med Cb:n. Gasgasen är tyvärr såld. men hur fan ska man ta sej fram nu. pappa är i stockholm och kommer hem på måndag kväll och sen tar det ju 215454 år innan f-bolaget har granskat och muppat kalrt sej innan man får nåra pengar.

Ingen som har en Cb gaffel och tank btw?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Söderen_ skrev:
2337713 Ja det var med Cb:n. Gasgasen är tyvärr såld. men hur fan ska man ta sej fram nu. pappa är i stockholm och kommer hem på måndag kväll och sen tar det ju 215454 år innan f-bolaget har granskat och muppat kalrt sej innan man får nåra pengar.

Ingen som har en Cb gaffel och tank btw?
Aha det ser jag nu ja. varför sålde du?

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Ge bara inte efter ifall f-bolaget vill att båda ska betala självrisk. Det är hennes bolag som ska stå för kostnaden.

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
Bärgren skrev:
2337786 Ge bara inte efter ifall f-bolaget vill att båda ska betala självrisk. Det är hennes bolag som ska stå för kostnaden.

ja den där människan (läs idiot) kommer ja inte betala ett enda korvöre. hon ska fanimej stå för varenda krona.

Svensson. hur gör du u såna situationer för att undvika dom.. kan vara bra att veta.

gileraaa

To start press any key, where´s the any?
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
har en vild ktm som jag har fått äran att tämja
Svenssson skrev:
2337773 Såna situationer kommer jag i typ varje gång jag är ute och kör. Åt helvete med bilister :machinegu
så du menar att det är oftast bilisernas fel om en mc krockar med en bil?
mc är inte mycket bättre en bil mc bryter mot hastighets lagen mycket mer en bilisterna om man kollar i procent antal
och sen har ni ghostrider med!!!

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
gileraaa skrev:
2337808 så du menar att det är oftast bilisernas fel om en mc krockar med en bil?
mc är inte mycket bättre en bil mc bryter mot hastighets lagen mycket mer en biliserna om man kollar i procent antal
Han skrev att han kom i sådana situationer varje dag. Alltså likt trådskaparens:fakta

Och vad du tar upp är över huvud taget inte ralevant i sammanhanget. Men då kan vi t.ex ta Getaway in Stockholm filmerna där det körs med BIL:fakta

Så om du inte skall tillföra något nytt, KNIP.:tummenupp

gileraaa

To start press any key, where´s the any?
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
har en vild ktm som jag har fått äran att tämja
Lundgren skrev:
2337818 Han skrev att han kom i sådana situationer varje dag. Alltså likt trådskaparens:fakta

Och vad du tar upp är över huvud taget inte ralevant i sammanhanget. Men då kan vi t.ex ta Getaway in Stockholm filmerna där det körs med BIL:fakta

Så om du inte skall tillföra något nytt, KNIP.:tummenupp
jag tycker det är dumt att köra runt i stan i 200kmh eller som ghostrider gör 300kmh men det är rätt underhållande att kolla på filmerna:tummenupp
tycker sverige kan bygga lite mer race banor där man kan köra fullt ut med sin bil eller mc så dom inte gör det på vägarna!

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
-
Söderen_ skrev:
2337793 ja den där människan (läs idiot) kommer ja inte betala ett enda korvöre. hon ska fanimej stå för varenda krona.

Svensson. hur gör du u såna situationer för att undvika dom.. kan vara bra att veta.

Med tanke på att hon stog långt ut i korsningen och borde du som jag tror att du gjorde ana att något var fel, även om det såg ut som hon såg dej, vilket hon kanske gjorde, så borde du ha bromsat in lite, så att du skulle kunnat klarat att bromsa utan att krocka i bilen.. Sen var det ju självklart hennes fel, men det är som många säger snart en självklarhet att mc förare måste stanna i korsningar som de har huvudled i..

Om du hade bromsat in, så hade du haft din hoj kvar, och du hade också kunnat dumförklara kärringen genom att åka o tuta bakom henne skit länge :D

Taskigt läge säger jag bara.. För ibland hinner man ju inte bromsa..

Solid snake

Guest
Hon gjorde fel, hon ska betala, du körde på huvudled och hon sket i väjningsplikten.

Har hänt mig också, fast då var jag 10 meter från korsningen och fick bilen över hela motorcykelns sida, fått skador? Dra in till sjukan och låt dem kolla dig så kanske du får pengar där med, samt ny hjälm om den var i backen, och nya kläder om de gick sönder eller blev skadade.

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
gileraaa skrev:
2337808 så du menar att det är oftast bilisernas fel om en mc krockar med en bil?
mc är inte mycket bättre en bil mc bryter mot hastighets lagen mycket mer en bilisterna om man kollar i procent antal

Egentligen är vi nog lika goda kålsupare allihoppa. motorcyklister kör för fort och bilister ser inte riskerna med motorcylkister.

det där med hjälmen låter inte så tokigt. skulle behöva en ny. annars har ja inte fått nåra skador förutom dom som suttit i länge:tungan

Ps. Ghostrider har haft sin tid och helst inga diskussioner om honom i mina trådar! Ds

Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Jobbigt när de gör så..men tur att det gick så bra som det endå gjorde..lite synd me hojen bara..

Söderen_ skrev:
2337865
Ps. Ghostrider har haft sin tid och helst inga diskussioner om honom i mina trådar! Ds

eller i en annan tråd..då, detta är emot forumreglerna..:mattias

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Finns nog mängder med historier om just sådant. Tål nog att upprepas att man som mcförare måste tänka för alla andra i trafiken med.

Men jag ska dra en liten vals jag med...

Var visserligen med stora hojen men jag kom i alla fall körandes i ca 140 km/h *vissla* på en fin väg med lite trafik. Kommer tillen korsning där det står en bil och ska ut på min väg. Är bra sikt med ca 250 m. Slår av på gas då jag anar faan. Är nere i 90 km strax som är laglig fart där. Allt väl hittils och inga andra fordon inom synhåll då det är bra sikt åt alla håll. Ca 100 m kvar till korsningen kör bilen ut och ska åt samma håll som jag! Bromsar lagom då jag vart beredd och har bra sträcka fram. När bilen har kört ut till mittlinjen tvärnitar han, tydligen har han sett mig och blivit rädd. Ok lugnt tänker jag (felbedömning av mig!) och släpper bromsarna och fortsätter köra då han stannat och sett mig. Mindre än ca 50 m tror jag så kör den jäveln igen! Nu blev det att bromsa ordentligt! Satans gubbe med keps, jo han hade keps... La en halvmeter med svart remsa från bakhjulet (såg jag sen) och fick stopp 2 m från bilen. I detta läget så var jag gott sur både på gubben och på mig som litat lite för mycket på vad han gjorde. Han fick sig en omkörning strax och fullgas med ljud ur pipan, sug på den du!

Sen på den nya lillhojen (Qingqi 125) så tror visst många att man är en jävla sketen moppe och ska tränga sig förbi på alla möjliga ställen och tycker man är i vägen. Dom fattar tydligen inte att man är en mc och har rätt till nödvändigt utrymme på vägen. Inte faan ska man tvingas ligga och slicka asfaltkanten i 70 knyck för att inte trängas av vägen av nån plåtniklas!

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
-
Swedish Viper skrev:
2338149
Sen på den nya lillhojen (Qingqi 125) så tror visst många att man är en jävla sketen moppe och ska tränga sig förbi på alla möjliga ställen och tycker man är i vägen. Dom fattar tydligen inte att man är en mc och har rätt till nödvändigt utrymme på vägen. Inte faan ska man tvingas ligga och slicka asfaltkanten i 70 knyck för att inte trängas av vägen av nån plåtniklas!

Eu Mopeder är också ett registrerat fordon (tillskildnad från 30 moppe som är som en cykel) och en EU moped har rätt att ligga på mitten av vägen, men är man smart så svänger man lite åt sidan..

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
dezyn skrev:
2338183 Eu Mopeder är också ett registrerat fordon (tillskildnad från 30 moppe som är som en cykel) och en EU moped har rätt att ligga på mitten av vägen, men är man smart så svänger man lite åt sidan..

Ja för med eumoppe (som jag även har) som ska gå i max 45 km/t så kan man ju hålla sig närmare vägkanten på vägar med över 50 km begränsning. Underlättar ju för de andra. Men med 125'an så håller jag mig till höger hjulspår. Efter 6 år med eumoppe har man lärt sig att hävda sin rätt till utrymme men med delikat balansgång. Hade man gjort som det står på vägverket att man ska köra i körfält som en mc hade man hamnat på sjukhus ett antal gånger. Men till det bättre är det en jäkla skillnad från år 2000 och 2006 i beteende hos bilister gentemot eumopeder. År 2000 då jag skaffade min så var det förenat med livsfara nästan varje gång man var ute och körde. jiises vad trängd man blev och nonschalerad, typ "Flytta på dig din moppejävel" och att folk missbedömde att man nu kunde komma i 45 km/t i stället för ynka 30...

Förut när nån nosade en i röven så blev man nervös och drog sig automatiskt närmare kanten. Både det och att konsekvent ligga mitt i körfältet är att leka med döden kom jag fram till. Nu flyttar jag mig inte en tum om det inte behövs. Visserligen ska vissa om ändå trots min rätt till nödvändigt utrymme och mötande trafik men i mindre antal tillfällen.

Vanligt i korsningar är att om man själv ska åt höger så kommer det en bil upp på vänster sida. Jaha den ska vänster ja.. När man själv ska köra ut så kommer den farandes framför nosen på en då den skulle åt höger den med. Bara för att man sitter på en i deras tycke en sketen moppe så tror dom att bilar har företräde överallt...

Var en nyttig övning till 2002 då jag tog mckort. Då hade man ju upplevt saker som även mcförare kan få uppleva ocg var därför mer beredd på knasiga saker från medtrafikanter.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
dezyn skrev:
2337844
Om du hade bromsat in, så hade du haft din hoj kvar, och du hade också kunnat dumförklara kärringen genom att åka o tuta bakom henne skit länge :D

Schyst å kalla en 19 årig tjej för kärring:hihi

BTW: hoppas du får ut pengar på försäringen nu bara (brukar ta en jävla tid dock. Hade moppen inne för en liten skitsmäll men de va repor på hela jävla hojen så jag var tvungen. Farsan dampa på dom för att de tog så lång tid så jag fick använde den under tiden dom väntade på dom nya grejerna men i papprena vi fick från försäkringen med ersättningen man får tebax (va de nu heter) så stog det att den hade stått på verkstad i 10 veckor (vilket den hade gjort om jag inte hade fått tillbaka den 4 veckor imellan). Så försäkringgrejs is the shit!!!:fatta!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy