FY FAN för Folksam!!!

Katie

Stop inbreeding - Ban country music!
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Avesta, Dalarna
Hoj
Nada just nu
Fick idag som många andra stackare en saftig räkning från Trafikförsäkringsföreningen. Fattade noll då min hoj varit försäkrad i snart ett år (sen dagen jag köpte den). Ställde på den i april och alla 756 kr för min halvförsäkring drogs från kontot i april. När jag ringer Folkskam så säger de att ett autogiro tidigare i år inte dragits så hojen har varit helt oförsäkrad i drygt en månad!! Inte ETT ord från dem. Ingen påminnelse eller brev!! :fatta! Enligt kärringen jag pratade med är det "inte deras policy"!! :kocko

Lömskt är det enda jag kan säga! Kalla mig galen, men ser jag att de dragit 756 spänn så förutsätter jag att hojen är försäkrad - BUT NO!!! :finger Hur fan kan de fortsätta dra pengarna varje månad och inte ha den försäkrad?? Det är väl rent j*vla bedrägeri!

Ska göra allt jag kan för att sätta dit deras skitbeteende. Nån jävla lag lär kunna användas. Någon annan som är drabbad och vill vara med??? :kulspruta
 
Last edited:

TRON

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Ort
bor:
Hoj
Lightbike
Man får ett "Försäkringsbevis" så fort de fått pengarna som kvitto på att man har en försäkring och av vilken omfattning!
 

Katie

Stop inbreeding - Ban country music!
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Avesta, Dalarna
Hoj
Nada just nu
HanneZ skrev:
Konstigt, det har alltid jag fått. Påstår dom sig ha skickat ut någon räkning?

De säger att en skickats men jag har inte sett någon... och inte fick man nått brev som sa att försäkringen upphört och som sagt påminnelser var inte del av deras "policy". Verkar ju helkonstigt! Jag tror de har gjort en fet miss så jag ska dit och prata med dem.
 

raulis

Pol med Qwerty
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Lapplands Väsby
Hoj
*Gixxer 1000 kraschad o såld*
Var med om det där för några månader sen fast då gällde det min bil. Fick plötsligt brev från Trafikförsäkringsföreningen gällande att min bil inte varit försäkrad på en månad fast de dragit pengar på kontot. Ringde först Folksam och de sade att de hade 20.000 kunder som drabbats,men att felet var deras och att de skulle åtgärda det. Ringde därefter Trafikförsäkringsföreningen för att dubbelkolla och deras svar var, jaha gäller det Folksam, du behöver inte bekymra dig. Så att vi får väl hoppas på att det är nåt liknande som inträffat här.
 

Katie

Stop inbreeding - Ban country music!
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Avesta, Dalarna
Hoj
Nada just nu
Tack för tips och annat. Skönt att skriva av sig där folk vet hur man känner sig. Höll på att koka sönder!

Thanx boys!

:krama
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Snacka med "masen" här på forumet han råkade oxå ut för det...han snackade med Folksam och TFF och fick räkningen makulerad :tummenupp
 

Flippen

Ruff Ryderz
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR LT K4
Samma sak har hänt mig fast med bilen.. Trodde jag hade ställt av bilen för den var trasig men fick hem en feet räkning på typ 70:- om dagen eller nåt sånt..

över 3000:- fick jag..

Vad fan ska man göra?

/Flippen :va
 

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Jag och min flickvän har också hojarna i Folkskam och samma sak hände oss. Samtal till TFF och Folkskam redde ut det hela.

Ett tips är att alltid anteckna namnet på den du pratar med. I regel är det en växel som slussar ut dig till första bästa lediga person och skulle du råka ut för någon som vaknat på fel sida är det bara att ringa upp igen och se till att det inte är samma person igen.

pilsner
 

Flippen

Ruff Ryderz
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR LT K4
Hittar varken hemsida eller nummer till trafikförsäkringsföreningen?

Vad ska man säga då?

Tips mottages gärna =)
 

Katie

Stop inbreeding - Ban country music!
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Avesta, Dalarna
Hoj
Nada just nu
FIXAT!! :banana

Ringde TFF och de spärrade ärendet. Sen ringde jag Folkskam igen och la på all charm jag kunde få till och efter ett långt samtal fick jag det fixat och dessutom en lägre premie än tidigare!

PUH!!!!!
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Katie skrev:
FIXAT!! :banana

Ringde TFF och de spärrade ärendet. Sen ringde jag Folkskam igen och la på all charm jag kunde få till och efter ett långt samtal fick jag det fixat och dessutom en lägre premie än tidigare!

PUH!!!!!

You go girl! Kan du ringa åt mig också? Jag vill ha lägre premie! :rolleyes:
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
bara som en liten rolig notis kan jag säga att folksam har ca 35-40 personer som enbart jobbar med deras autogirobetalning. det är alltså så jävla mycket strul med autogiro så att dom måste ha så många personer bara för att kunna få det att funka.
 

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Ort
Umeå.
Hoj
R1
Katie skrev:
och dessutom en lägre premie än tidigare!


Samma för mej efter nyår, Folksam drog inte sin vanliga summa... Det kom ett brev från TFF på 4000:- månaden efter.
Ringde Folksam och de fixade det + att försäkringen blev 200:- billigare/mån.
 

Katie

Stop inbreeding - Ban country music!
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Avesta, Dalarna
Hoj
Nada just nu
Stavfelet skrev:
Samma för mej efter nyår, Folksam drog inte sin vanliga summa... Det kom ett brev från TFF på 4000:- månaden efter.
Ringde Folksam och de fixade det + att försäkringen blev 200:- billigare/mån.

Så otroligt skumt att de inte meddelar om försäkringen ändras eller framför allt upphör! :va Blev ju mörkrädd vid tanken av att ninjan stått utomhus oförsäkrad! Hade ju varit mycket pengar åt helsike om den stulits!!

Skönt iaf att det verkar lösa sig för de drabbade även om det inte borde hända alls!
 

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
bmwjohan skrev:
...Folkskam (sic!) ...strul med autogiro ....
Stämmer :fakta
De har bla dragit pengar pga. av ett gammalt autogiromedgivande (på en avslutad försäkring!) så jag fick minus på kontot (=övertrasseringsavgift :mad: ) Så det blev att byta bolag där igen...
/F.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top