Martein
därför att älg
Ja, jag är väl det.
Men i det här fallet ville jag bara raljera lite över det samhälle jag tror mig veta att majoriteten ville ha ocj fick. Så här går det när man låter liberaler och vänstermänniskor härja fritt i årtionden.
Vad vi behöver är, äh, det är kört.
Vänj er.
Här är ytterligare tecken på hur duktiga, sekulariserade och civiliserade vi är, fast ungen kanske hade feber så han bara ville vara snäll?
Flicka stängdes in i kylskåp
Pappan misstänks ha stängt in sin fyraåriga dotter i ett kylskåp. När flickan kom till sjukhus var hennes tillstånd livshotande.
/.../
I familjens kylskåp har polisen hittat flickans DNA på nedre hyllan. Dessutom tydde skador på hennes bak på att hon suttit mot kylskåpets kalla botten.
/.../
Han misstänks dessutom för ytterligare en grov misshandel av flickan. Den ska ha skett i slutet av 2005 då flickan var inlagd på sjukhus för bukskador. När hon och mamman var hemma på permission ska flickan ha lämnats ensam med pappan medan mamman gick ut för att handla. Under den tiden misstänks pappan ha bränt sin dotter med ett strykjärn.
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15084916.asp
jag förstår verkligen inte hur nått sånt här kan hända
nu har inte jag läst alla artiklar om saken men är det inte så att så fort nån myndighet får nys om nått sånt här så blir någon tillskriven fallet?! och om denna person inte tar detta personligt och fan nästan springer över själv o "räddar" ungen borde inte den människan rövknullas till döds med ett järnspett på torget?
eller flyter alla anmälningar bara runt i en sjö av papper där man kan plocka ett lite då och då för att ta hand om det på långsammast möjliga sätt?!