FY FAN måste skriva av mig!!!!!!!!!

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Ja, jag är väl det. :(
Men i det här fallet ville jag bara raljera lite över det samhälle jag tror mig veta att majoriteten ville ha ocj fick. Så här går det när man låter liberaler och vänstermänniskor härja fritt i årtionden.
Vad vi behöver är, äh, det är kört.
Vänj er.

Här är ytterligare tecken på hur duktiga, sekulariserade och civiliserade vi är, fast ungen kanske hade feber så han bara ville vara snäll?

Flicka stängdes in i kylskåp
Pappan misstänks ha stängt in sin fyraåriga dotter i ett kylskåp. När flickan kom till sjukhus var hennes tillstånd livshotande.
/.../
I familjens kylskåp har polisen hittat flickans DNA på nedre hyllan. Dessutom tydde skador på hennes bak på att hon suttit mot kylskåpets kalla botten.
/.../
Han misstänks dessutom för ytterligare en grov misshandel av flickan. Den ska ha skett i slutet av 2005 då flickan var inlagd på sjukhus för bukskador. När hon och mamman var hemma på permission ska flickan ha lämnats ensam med pappan medan mamman gick ut för att handla. Under den tiden misstänks pappan ha bränt sin dotter med ett strykjärn.

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15084916.asp

jag förstår verkligen inte hur nått sånt här kan hända :confused:

nu har inte jag läst alla artiklar om saken men är det inte så att så fort nån myndighet får nys om nått sånt här så blir någon tillskriven fallet?! och om denna person inte tar detta personligt och fan nästan springer över själv o "räddar" ungen borde inte den människan rövknullas till döds med ett järnspett på torget? :va

eller flyter alla anmälningar bara runt i en sjö av papper där man kan plocka ett lite då och då för att ta hand om det på långsammast möjliga sätt?!

Kia

Guest
Man ska inte vara så snabb att döma folk, pappan kanske hade en annan syn på uppfostran helt enkelt? Vi måste vara toleranta även mot det vi inte förstår.
De som jobbar på socialen gör säkert sitt bästa, kanske har de inte haft resurser nog?

Snälla, säg att du inte menar allvar med det här inlägget..... :huvet

Kia

Guest
jag förstår inte hur någon kan missa sarkasmen i ett så uppenbart inlägg?
ärligt är du hög?

.... eller är det jag som missar din sarkasm nu?! :D

:pannkyss

Min sarkasm syftade på att här på sporthoj brukar allt tas bokstavligt och tolkas in i minsta detalj. :D Men det kanske bara är mina inlägg som granskas på det viset? :va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

det skulle hyras in en rysk kulstöterska med en strap-on o rövknulla den faan i 6 år o se om han då tycker att det är så livet ska se ut

:rofl :gnissla

nej, för att återgå till topic: jävla svin, skitfarsa, astraldåre och terroristpedofil med extrem böjelse åt incestuösa förhållanden!!!:mad: såna skitstövlar borde tvångskastreras med en rostig sked, blott för att därefter dö en plågsam död till följd av blodförgiftning!:mad:

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs

Kan man i dagens liberala flumsamhälle sjukskriva sig på grund av bristande ansvar? Vilket sjukhus diagnosticerar den åkomman egentligen?
Sjukt bristande ansvar. Sen när han kommer tillbaks har han bara friskt bristande ansvar. Känns bra att man kommer betala pengar till hans sjukskrivning, sverige rules:tummenupp

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R
Ja, fyfan. Ännu en sak som vår äckliga allianzregering får ta på sig. Avgå Reinfeldt, nu! Nyval!!!11!!!11!!1111!!

Lite OT, men du tror väl inte på fullt allvar att Alliansregeringen har lyckats få soc och andra myndigheter att sjunka så här lågt på den korta tid dom suttit...

Det är väl bara att konstatera att det krävs många års budgetneddragningar av styrande regeringar för att totalt bränna ut statlig och kommunal personal och att göra det i praktiken omöjligt att göra sitt jobb...

Och nej, jag försvarar inte Soc... Men någonstans ifrån har personalen fått det ifrån att man inte behöver ta ansvar för sitt jobb... och sånt kommer uppifrån! "Lead by example" slår åt båda håll!
/Danne

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Lite OT, men du tror väl inte på fullt allvar att Alliansregeringen har lyckats få soc och andra myndigheter att sjunka så här lågt på den korta tid dom suttit...

Du läser inte så mycket av diskussionerna på OT-forumet, eller? :)

Nej, det tror jag inte.

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R
Du läser inte så mycket av diskussionerna på OT-forumet, eller? :)

Nej, det tror jag inte.

Heh, jorå, dock har jag inte lärt mig allas varianter på skriven ironi ännu ;)
Tack, blev nästan lite rädd där ett tag :tummenupp
/Danne

Mandus

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
R1-04
Jag missade tyvärr själva TV-programmet. Har bara hört allt rabalder efteråt. Är det någon som vet om och var man kan få tag på det?

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
eller flyter alla anmälningar bara runt i en sjö av papper där man kan plocka ett lite då och då för att ta hand om det på långsammast möjliga sätt?!

Jag är rädd för att det är precis så det kan gå till. Det finns en uppsjö av böcker som just handlar om barn som utsätts för både det ena och det andra. Och socialen gör i sitt tycke vad dom kan men som i själva verket inte är ett skit.

En mamma får inte hindra pappan att träffa barnet fast hon vet att barnet utsätts för övergrepp för då kan hon blir av med vårdnaden för att hon gör just det.

För visso är det väl inte helt lätt att som myndighet gå in och lösa sånt här.

Det bästa vore väl om folk hade lite självinsikt och gav fan i att skaffa barn som dom inte vill ha. Barn som sen får leva i helvetet sina första år i livet. Ja...kanske alla sina dagar p.g.a men som dom fått av sina föräldrar.

Det är ÅT HELVETE!!! :mad:

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Jag förstår inte hur föräldrarna funkar. Punkt.
Därefter får man titta på de sociala myndigheterna.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha