Fy fan vad lycklig jag är!!!!

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Har precis kommit innanför dörren igen. Har precis kört mc för första gången i mitt liv. Cbr-en har stått i garaget i ett par veckor nu. Och snart ska jag börja ta kortet. Men kunde inte hålla mig längre så jag tog ut henne och körde ett par rundor runt kvarter. Körde totalt ca 2km och jag förstår redan varför man kör mc.

Fy fan vad kul. Hm tror inte att min hustru kommer att se mycket av mig i sommer. Bara mitt lörkorts tillstånd vill komma någon gång så man kan börja ta lappen.
:hoppa :hoppa :hoppa :hoppa :hoppa :hoppa :hoppa :hoppa
:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Hehe känner igen de där känslorna, precis som om det var igår!
Grattis ang hojen och ta det lungt och försiktigt med hojen, speciellt nu när det är grus och allt möjligt skit på vägarna.

Lycka till med kortet!!

Mvh

Aeng

Medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
Yamaha Tenere 700
Gratulerar! :tummenupp Känslan avtar inte heller, inte för mig iaf!!

Se bara upp med den olovliga körningen, vore ju trist om det inte blev nå a-kort till sommarn... o b-kortet är rätt skönt att ha kvar det med! :tungan

Lycka till!!

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Om du hade kört på något / någon på din glädjerunda, utan B kort & utan (förmodar jag) försäkring..hade det kunnat gå illa för dig.

Men jag förstår din lycka, se till att ta kortet illa kvikt! :)

PS. bra val av hoj! :yoparty

Kraftfull

Återfallsknutte
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Honda ST 1300
Grattis till MC-inköpet! Jag kan trösta dig med att känslan kommer att sitta i. Själv sitter jag just på altanen i 14 graders värme och förbannar mitt dåliga framdäck, annars hade jag garanterat varit ute och kört hoj.

Den här årstiden är spännande. Trots mina (snart) 42 år känner jag mig lika förväntansfull som när jag 1982 tog mitt MC-kort på en Honda XL 125!

Lycka till och kör med insidan!

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Om du hade kört på något / någon på din glädjerunda, utan B kort & utan (förmodar jag) försäkring..hade det kunnat gå illa för dig.

Men jag förstår din lycka, se till att ta kortet illa kvikt! :)

PS. bra val av hoj! :yoparty

Jag förstår absolut vad du menar. Till mitt försvar (om man nu kan försvara detta) vill jag säga att när jag körde där det finns hus höll jag knappt styrfart. Och när jag körde lite fortare var jag på en stor plan precis intill vårt hus. Och hojen är helförsäkrad.

Men du har absolut rätt egentligen.

Aeng

Medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
Yamaha Tenere 700
Tror inte försäkringsbolaget tänker betala ut något om du lägger hojen när du kör utan a-kort! Bara ett tips... :eek:

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Det är tråkigt att åka MC!
jag gör det bara för att jag får brudar! :tuttar

stengel

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
gsxf 600 1997
:yoparty JAG TOG KORTET FÖRRA SOMMAREN DÅ JAG FYLLDE 40 :fyllisar
DET VAR DET BÄSTA JAG HAR GJORT PÅ LÄNGE:hoppa :D

KÄNSLAN NÄR MAN FICK KÖRA FÖRSTA GÅNGEN SJÄLV VAR UNDERBAR:shrules :shrules :shrules :shrules :shrules :shrules :hojbusa :hojbusa :hojbusa :hojbusa :hojbusa

LYCKA TILL

Aeng

Medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
Yamaha Tenere 700
Klart de gör, han övningskör ju!

Hehe... ja iofs! :D det kan man ju alltid säga... svårt om man inte fått körkortstillståndet än och inte har en "handledare"(eller vare heter) med sig, eller det kanske dom skiter fullständigt i? :va

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Hehe... ja iofs! :D det kan man ju alltid säga... svårt om man inte fått körkortstillståndet än och inte har en "handledare"(eller vare heter) med sig, eller det kanske dom skiter fullständigt i? :va
Handledaren kan väl säga till sin elev att öva krypkörning runt kvarteret utan att följa med. Vet inte hur det va med er men jag tappade bort min handledare ganska många gånger när jag övningskörde :D

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
och inte har en "handledare"(eller vare heter) med sig, eller det kanske dom skiter fullständigt i? :va

Man kan ju ha "råkat tappa bort honom i trafiken" ;) Eller "åkt ifrån honom vid nån köbildning" :D

Dominator-Rocks

Guest
Jag tappade bort min handledare en gång och hittade honom aldrig igen, så jag fick köra ensam i flera månader :mad:

Men det gick bra :tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...