Fyfan for varmen, vill ha mera vinter!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
nae, har inte handlat sa mycket direkt, vi backpackar och vill inte ha for mycket packning med oss hela tiden sa det far bli de sista dagarna. Men hittills har vi gjort av med kanske 4000-5000:- med schyssta hotell och kak och bilar och grejjer sa det blir svart att gora av med pengarna innan dagarna ar slut. Vi hade raknat med runt 30k med allt men vi kommer nog inte upp over 25 hur vi an slosar pa de alltid sa trevliga thailandarna.

Men pa onsdag bar det hem, ca 15-17 timmars helvete uppe i luften :( Hatar allt som har med flygplan att gora, de ar djavulens verk :mad:

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Själv så har man 27 grader varmo och solen strålar!!!

I vattnet är det 32,5 alt 27,5...

Men så är det när man jobbar i en simhall....

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Håller ju på att frysa ihjäl här ju! Kom hem från Borneo för knappt en månad sedan och fattar fortfarande inte varför man bor i detta landet :kocko
Den största skillnaden i temperatur mellan hemmet och bungalowen på Sipadan var 54° när jag SMS:ade hem!
Men visst är det skönt med sommarkvällar i Sverige! Tyvärr är de för få och för korta :(
Ha det skönt i Thailand och ta in ett Sang Tip-Kit och tänk på oss frusna här hemma!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jadu, som sagt vi får se. Drar jag inte tillbaka till Kalifornien så blir det å dra till Spanien... om min RR karriär går åt.. fanders.. jao. Men annars blir det kanske ändå Spanien ifall jag köper en extrahoj (troligt, typ CBR1000RR faktiskt... men det är längre fram o se).. sen även beror det på livet i sig, fall man skaffat tjej eller ej (kanske ...).. för då lär hon komma med. Jag är endast intresserad av allra södraste delarna, gärna västerut runt Malaga, Costa Del Sol .. alternativt södraste Portugal. Jag måste även förse mig med jobb på plats, utöver jobb jag har som jag utför på plats, från hemmet. Då man efter 6 månader ej får stanna kvar i Spanien om man inte har ett jobb (lätt o ordna när man väl varit där o lärt känna folk. Lätt!.. svåraste är o lära sig språket tror jag). Vi drar isåfall efter sista RR åket i Sverige, runt Oktober. Åker tillbaka till Sverige igen, ifall det behövs. Kostnad per månad för att endast leva kommer bli runt 3500kr om vi delar ställe att b o på (vi kommer ej bo på nått turiststråk eller i närheten av citykärnan. Vi måste ut en bit för att få billigt boende. Det går framför allt! Billigt men trevligt boende! Samt ställe för att mecka hoj m.m).

Men som sagt, jag har endast förtittat litegrann o ifall det blir seriöst så kommer jag åka ner till Malaga i sommar/höst för att titta på området.

Davve84

'En jävel på att Fega !
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
VX 800
jag ska ut nu på en sväng!!!! så fan så faligt kalt e de inte hemma!!;)

Therudeboy

Guest
Swedie skrev:
Jadu, som sagt vi får se. Drar jag inte tillbaka till Kalifornien så blir det å dra till Spanien... om min RR karriär går åt.. fanders.. jao. Men annars blir det kanske ändå Spanien ifall jag köper en extrahoj (troligt, typ CBR1000RR faktiskt... men det är längre fram o se).. sen även beror det på livet i sig, fall man skaffat tjej eller ej (kanske ...).. för då lär hon komma med. Jag är endast intresserad av allra södraste delarna, gärna västerut runt Malaga, Costa Del Sol .. alternativt södraste Portugal. Jag måste även förse mig med jobb på plats, utöver jobb jag har som jag utför på plats, från hemmet. Då man efter 6 månader ej får stanna kvar i Spanien om man inte har ett jobb (lätt o ordna när man väl varit där o lärt känna folk. Lätt!.. svåraste är o lära sig språket tror jag). Vi drar isåfall efter sista RR åket i Sverige, runt Oktober. Åker tillbaka till Sverige igen, ifall det behövs. Kostnad per månad för att endast leva kommer bli runt 3500kr om vi delar ställe att b o på (vi kommer ej bo på nått turiststråk eller i närheten av citykärnan. Vi måste ut en bit för att få billigt boende. Det går framför allt! Billigt men trevligt boende! Samt ställe för att mecka hoj m.m).

Men som sagt, jag har endast förtittat litegrann o ifall det blir seriöst så kommer jag åka ner till Malaga i sommar/höst för att titta på området.

Samma gäller mig, dejtar flickor just nu men det finns flickor i spanien med :) seriöst nu så är jag med ute efter dom varma ställerna annars är det ju ingen ide med att åka dit. Språket kommer inte va så stora problem mamma är hälften colombian så lite kan man, dock skiljer sig spanska rätt kraftigt. Jag har en kille som kollar efter jobb redan nu får se vad han kan skaffa annars finns det alltid diskare städare osv, gör nästan vad som helst för att leva där under vinterhalvåret.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ahhh, äntligen hemma igen i kylan! 7 minus och snö har gjort mig glad igen :)

Men de jävlarna på arlanda har rotat i både mitt och tjejens bagage och nu saknas det föremål ur både mitt och tjejens bagage :mad: Har polisanmält det hela och anmält det till flygbolag, försäkringsbolag och får jag inget svar inom kort blir det ett försök hos media också. Surt att de inte kan hantera bagaget bättre.
De har tydligen sökt igenom mitt bagage rätt våldsamt för en parfymflaska saknas men kartongen finns kvar och den är demolerad. Och antagligen säkte de igenom det bara för att jag hade en större mängd piller i väskan, men de fick jag behålla så de var tydligen lagliga. Att jag hade sprit och två vapen i väskan förekom dem tydligen inte, de har dem inte petat på!
Och ur tjejens bagage försvann det två halsband i silver och guld och två mindre smycken. Troligtvis ingen stöld utan det handlar bara mer om oförsiktighet vid hanterade under genomsökningen, men tydligen är det svårt att sköta sitt jobb.
Som tur är så har jag ett trumfkort på handen och det är att jag har kontakter med de högre hönsen över säkerhetspersonalen och det pratades lite löst om en internutredning om inget av det försvunna kommer fram. Man kan alltid hoppas.
Mest ledsen är tjejen som har förlorat ett smycke hon fick när hon var 5 år gammal och har haft det sedan dess :(

Jaja, trots allt är det skönt att vara hemma!

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...