Fyll på med era hemsidor.

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Triumph tokstållarnas hemsida. Vi är några danskar/svenskar som kör NEC med en hopplöst gammal Triumph (man är dum och envis). Några kör också i Classic Roadracing, og någon kör SP. Så vi har lite av varje på hemsidan.

http://www.triumph-kbh.com/race/race-index.htm

Massa racerapporter på danska, men med många bilder för dom lata. Men det händer ju inte så myckt på sidan nu på vintern.
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
vilken cool racing, är -88ór tillåtna i år, osv ?

Nää, fast du får ha en GSX-R 1100 Och FZR 1000 som är 88a efter som det är samma model som 87.


men jag kan ju bara hålla med om att det är cool racing, ganska billigt desutom. plus att hojarna rör ju på sig hyffsat.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nää, fast du får ha en GSX-R 1100 Och FZR 1000 som är 88a efter som det är samma model som 87.


men jag kan ju bara hålla med om att det är cool racing, ganska billigt desutom. plus att hojarna rör ju på sig hyffsat.

aha, när får ni börja med -89or?
finns det ett reglemente på nätet?
trimma, byta stötdämpare etc?
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
aha, när får ni börja med -89or?
finns det ett reglemente på nätet?
trimma, byta stötdämpare etc?

Ganska fritt vad man får göra bara man håller sig till eran 80-87

Klassen administerars av norska CRC http://www.crc.no/formula_eng.htm

övrig classic RR hittar du på http://www.mchk-racing.org/

Nästa klass lär ju bli typ 89-95? fast det lär ju dröja men det kommer att bli en grym klass med ZXR 750, OW01, RC30 om nu någon har råd att raca med sådana hojar.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ganska fritt vad man får göra bara man håller sig till eran 80-87

Klassen administerars av norska CRC http://www.crc.no/formula_eng.htm

övrig classic RR hittar du på http://www.mchk-racing.org/

Nästa klass lär ju bli typ 89-95? fast det lär ju dröja men det kommer att bli en grym klass med ZXR 750, OW01, RC30 om nu någon har råd att raca med sådana hojar.

ok tack
visst lockar dubbelR modellerna, men även gsxr1100 -89, som va riktigt bra, bättre än -88an.
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
aha, när får ni börja med -89or?
finns det ett reglemente på nätet?
trimma, byta stötdämpare etc?


I Formula 80-87 kommer det inte att bli andra årsmodeller... (undantaget de hojar som tillverkats oförändrade (färgsättningar etc räknas inte) och som redan är tillåtna.

Klassen är från i år uppdelad i Formula 1 och Formula 2

Formula 1 GP hojar på 350cc och uppåt samt formulahojar 601cc och uppåt

Formula 2 GP hojar upp till 250cc, 2takt upp till 400cc samt fyrtakt upp till 600cc

Reservation för måndagsförvirring.



Du får trimma så mycket du vill med förutsättning att motorblocket kommer från tidsperioden samt cylinder/topplock men de får bearbetas valfritt och inuti får du stoppa i vad du vill.
Byta stötdämpare etc läs i reglementet men i stort sett usd öhlinare är ej tillåtna annars det mesta.

Vad det gäller däck och fälgar så allting utom kolfiberfälgar och 16,5"

16" fram och 18" bak, 17" runtom etc

Och möjligheten att få köra på Donington Park Gp-circuit i sommar :tummenupp



Men har du en nyare 'gammal' hoj så har norrmännen redan lanserat en klass, Nasjonal

Minst 6 år gamla hojar och föraren får inte ha tagit mästerskapspoäng i Norge (eller om det är nationella mästerskap) de senaste 2 åren.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top