fyllecell o påföljder

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + V-Max 1700
Vara full är inget brott, så du behöver icke ange ditt namn.

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
antingen åker du på en PL-13 eller en LOB ..

LOB, Lagen Om omhändertagande av Berusad person , då blir dom sociala inkopplade så för många sådana är nog inte bra :) ...

PL-13 ... deras paragraf om att man får ta om hand personer som är störande för ordningen! haft ett par sådana i samband med fotbollsmatcher, dom får max hålla dig i 6 timmar annars måste dom häkta dig ! jobbar på flygplats som räknas till säkerhetzon och inte hört något än :tummenupp

åkte på typ en PL-13 i Tyskland ... där kan dom hålla dig i flera dagar om dom känner för det .. :gnissla ... men satt i .. hmm .. 15 timmar !! och svenska poliser är kelgrisar jämfört med tyska insatspolisen ...

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Fyllecell hit och fyllecell dit... kom tillbaka när ni hamnat i nyktercell! :yoparty

Dominator-Rocks

Guest
Vara full är inget brott, så du behöver icke ange ditt namn.

Om du är såpass slirig så du "passar in i fyllecellen" så är du antingen så dumfull så du glatt visar leg../ är så full så du inte förstår dina rättigheter/

Eller som jag...försökte till en början, "spela goodguy"/vara trevlig som satan (visa ID....) :huvet vilket inte gav effekt då jag tydligen var ("falskt") anklagad för en grov misshandel!

Gött när man satt i förhör morgonen därpå och hade typ 60-70 Alibis för misshandelstillfället :FU s**tjävlar! :D Då man hade vistats på en Bigbash vid tidpunkten för misshandeln!

Last edited:

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
en gång åkte man dit under tiden man hade indraget körkort, det skulle bli åtal och allt för trafikbrottet så under förhören nämnde de fyllecellshistorien och fråga om man hade problem med spriten, men det verkade inte va nån stor grej, jag sa bara att jag ändå inte kunde köra dan efter så det fanns ingen anledning att hålla igen på krökandet. då hade jag redan åkt in 2 ggr tidigare dessutom (en i norge iofs men den infon hade de också) men fick tillbaka lappen när det va dags ändå.

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Fyllecell

Du borde försöka undvika att haffas av snuten , har själv åkt dit och det vart tjat om vapenlicensen som jag har , det fixade sig dock. Man måste ha förstånd att sluta dricka i tid :D Kör hellre hoj än drickat , det är mycket roligare :yoparty

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC