Fyrverkeri eller inte

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Det skall skjutas i satan har köpt en 14kg tårta 9 stora raketer o ett bombrör med 80m höjd på.
O nej det var inte billigt o nej jag har inte växt upp ang det.
Har hållit på med pyroteknik när jag var mindre.
Då eldade vi på rätt ordentligt o byggde raketer, bomber med 1kg krut i stålcylindrar o plockade björkar i skogen med, självklart med riktiga tjärstubiner samt någon 20mm kanon.
Men det är preskiberat numera.
Men som sagt för mig innefattar nyår raketer o grejer blir som 6 år igen.:banana

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Klart det ska pangas. Får se hur mycket pengar det går åt i år...

Alltid lika kul att spränga något :D

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Har kvar sen första maj, men ska köpa mer smällare :D

Köper inga dyra raketer, möjligtvis dom enkla i 1000 pack för en 30 spänn men helst vanliga smällare :tummenupp

Blir att göra några egna hopkok också, blir lite varierade resultat men oftast bättre än väntat :)

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Har kvar sen första maj, men ska köpa mer smällare :D

Köper inga dyra raketer, möjligtvis dom enkla i 1000 pack för en 30 spänn men helst vanliga smällare :tummenupp

Blir att göra några egna hopkok också, blir lite varierade resultat men oftast bättre än väntat :)

Inte ens fem minuter efter detta inlägg får jag för mig att börja bygga en ny hemmagjord smatterfontän!

Pillar upp en pjäs som ska snurra och fräsa i fina färger för att tömma ner det i en gammal älgstudsar hylsa, JÄTTESMART! :tummenupp

Efter ett par sekunders pillande med krutet i hylsan så smäller den av i näven. Jag fattar inte vad som händer :brinnerup svider i ögonen och får långsamt tillbaka hörseln. Troligtvis den gamla tändhatten som tänt en gång till, men jag vet inte.

Hur som helst har jag nu varit på akuten och dom säger att höger öga har krutstänk i sig, och lite mindre i det vänstra. så ögondroppar i en vecka och skavande ögon får mig att sluta med smällare för all framtid, behåller hellre min syn.:död

schizophrana

Guest
Inte ens fem minuter efter detta inlägg får jag för mig att börja bygga en ny hemmagjord smatterfontän!

Pillar upp en pjäs som ska snurra och fräsa i fina färger för att tömma ner det i en gammal älgstudsar hylsa, JÄTTESMART! :tummenupp

Efter ett par sekunders pillande med krutet i hylsan så smäller den av i näven. Jag fattar inte vad som händer :brinnerup svider i ögonen och får långsamt tillbaka hörseln. Troligtvis den gamla tändhatten som tänt en gång till, men jag vet inte.

Hur som helst har jag nu varit på akuten och dom säger att höger öga har krutstänk i sig, och lite mindre i det vänstra. så ögondroppar i en vecka och skavande ögon får mig att sluta med smällare för all framtid, behåller hellre min syn.:död

synd att du inte bor i USA, där hade du haft möjlighet att skylla på sporthoj.com och förmodligen vunnit i rätten för att den här sidan inte har någon varningstext.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Tändhattar smäller bara en gång, antagligen fick du något uppladdat med statisk elektrisitet, som tände krutet när det laddade ut. Nog därför man inte ska göra sånt hemma vid plastköksbordet iförd fleecetröja och korktofflor ;) Tur att du klarade dig så pass bra iaf! Hoppas några fler drar samma lärdom av dina erfarenheter så fler slipper göra illa sig! :tummenupp

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Fan vad miljövänliga alla blev helt plötsligt då:va

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Fan vad miljövänliga alla blev helt plötsligt då:va

Miljövänlig? njae, men första jag tänkte efter att jag fått tillbaka min hörsel var att jag såg suddigt. FAN kan jag inte ta nått hojkort nu?! då tar jag självmord!

Men så sköjde jag ögonen en stund och åkte in på akuten. nu ser jag lika bra som tidigare men känns som jag har grus i ögat pga krutstänket..

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
I övermorgon ska det skjutas!

Det går inte elda upp pengar fortare än med hjälp av tårtor, raketer och smällare:rock

Last edited:

niklas_

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
ahhh ca 200 g trotyl dvs mindre än en vanlig handgranat skall utgöra smällare! funkar ändå trotts liten mängd :D

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Fick ett plötsligt "skjuta sönder något" begär innan. Sprang in på jem&fix för att handla nåt skit. klockan var då 18:54, "hej vi stänger nu" men det står ju 19:00 på skylten? "spelar ingen roll jag har redan plockat undan"

fäck...

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Kan man säga att den här gången blev det sämre än väntat?

Jo, nått åt de hållet..

Det fula var ju att om nått skulle hända skulle det frasa litegrann och det skulle komma en grön låga och en jävla massa rök.. Men gammalt kut i hylsan måste vara förklaringen, small ju nått så in åt helvete.:brinnerup

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag tänker stå på 15:e våningen och se ut över Stockholm när andra bränner sina pengar istället. Dricker hellre skumpa och pussar om min tjej på 12-slaget än att fipplar med tändare och fryser fingrarna av mig. Dessutom missar man ju massor med fyrverkerier när man står och grejjar med sina egna.

Nix. Inga raketer för mig i år. För er som skall köpa kan jag rekommendera att handla på Ö&B (säljer Hammargrens) som jag såg hade grymt bra priser.

s9d8as0vjk

Guest
Så nu är årets fyrverkerier inhandlade. Blev en liten 9-kiloslåda, en stor tårta och ett stort raketpaket. Sedan ett paket med miniraker. Ska bli kul imorgon! Poff, fjutt, bang

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
Jag smäller inte av några smällare då jag har haft en väldigt skotträdd hund, tycker det finns tillräkligt som smäller ändå..

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha