Hej!
Väcker liv i en gammal tråd. Precis införskaffat mig en FZ1N -08 som rullat drygt 2000 mil.
Har redan börjat planera mindre förändringar.
Hojen är prestandamässigt helt original förutom ett Arrow-slipon (db-killern sitter i). Jag går i tankarna att göra en ECU-flashning. Är det lönt med min setup?
Tjena.
Jag har gjort ECU-Flash på min FZ1n-07. Det gjordes på Yamahacenter i HBG. Tror de tog 5000 kr om man kom in med Ecun separat. De vill dock veta vilken setup du har så de kan lägga in rätt koder mm.
Min setup var inget annat än ett yoshimura slipon, (utan db-killer i. Det ska låta lite...) som från början bevisats ha rätt stor positiv påverkan på effekten.
Det jag var ute efter är precis det du söker. Frisläppt effekt på första växlarna mm.
Resultatet var som väntat mycket bra. Upplever den som klart rappare i svaret på de första växlarna osv. Den tvekar inte utan kommer direkt. Jäkla drag i den kan man ju säga att det är från början men bättre nu. Tror Yamaha snacka om att det frisläpps ca 20% mer effekt på 1-3ans växel.
Mitt nästa ingrepp är att dreva om den med större bakdrev men det får bli när jag kört slut på nuvarande drivpaket.
Sammanfattat så tycker jag det är värt det om du ska behålla bågen ett par år minst. Med tanke på vad cyklarna säljer för så är det en stor summa pengar man inte får tillbaka om man säljer den igen samma år.
Jag kommer behålla min ett bra tag till. Är ju flera här inne som passerat 8000 mil med sina och de rullar på hur fint som helst.
Just do it!!