FZ6-N eller Hornet 600 (nya modellen)

DG

Chiefen
Gick med
11 Sep 2006
Hoj
Honda Hornet
Yamahan är en av de tråkigare motorcyklar jag kört, ingen karaktär what so ever. Hornet äger jag en själv och den är helt ok men kan också uppfattas som lite anonym i karaktären. Street Triplen är en av de roligaste jag kört, en mc med mkt karaktär och personlighet, bra vrid och bra skjuts på toppen. Jag kommer nog att byta till en Street Triple nästa år.

Mitt tips är alltså: lägg lite extra slantar och köp en Triumph och få förbannat mkt roligare på kuppen.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Grymt vad folk trycker ner på fz-6 tycker jag.. Själv kör jag GSR som är näst intill en kopia av fz-6,lika många hp, varvar lika osv. fz-6 har en lite mera lutande sittställning än GSR.
Själv har jag varit grymt nöjd med min GSR (förutom att jag börjar sakna glas snart=byte till SH?), varvvillig maskin till ett billigt pris, detsamma gäller fz-6. Vore trevligt att prova StreetTriple och se om den är så bra som ni påstår, kanske en möjlighet om den inte vore så ful med sina 2 lampor.:) Går ju dock att byta ut.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Tack för alla inputs! Det lutar åt hornet eller z750. Yamahan går bort för att den egentligen bara är lite ball i svart med svart ram. Arslet ser ju rätt tråkigt ut!

Street triplen har jag inte kört men speed triple har jag kört både gammal som ny! Jag gillar inte triplens karaktär. Det känns som att varvtalet tar slut när det roliga ska börja typ..

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
NC700X
Jag körde 1800 mil på Hornet -07 förra sommaren och hade riktigt kul på kurviga vägar. De e ju ingen motorvägshoj direkt.

Bytte till 900 i år enbart för avsaknaden av vrid.

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
Jag va och provkörde Horneten i helgen och har även provat kawas Z750 av dom 2 så vinner Hondan big time! Bättre vrid trots mindre cc riktigt rolig att köra! Men det är ju bara min åsikt

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jag va och provkörde Horneten i helgen och har även provat kawas Z750 av dom 2 så vinner Hondan big time! Bättre vrid trots mindre cc riktigt rolig att köra! Men det är ju bara min åsikt

Menar du det? Det är ju lite mer vrid man vill åt om man väljer z:an!

Någon nämnde att det inte är motorvägshojar. Varför inte?

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Ingen för tillfället.
skulle nog också våga påstå, att om du har chansen, köp en Street Triple för inni helvete! :banana

snabbast, roligast och bäst av alla 600cc i mitt tycke, och ja, jag har provkört nästan alla modellerna.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
skulle nog också våga påstå, att om du har chansen, köp en Street Triple för inni helvete! :banana

snabbast, roligast och bäst av alla 600cc i mitt tycke, och ja, jag har provkört nästan alla modellerna.

Jo den må vara kul. Men ack så ful! Dyrare dessutom :(

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Är ekonomin av stor vikt så satsa på en er6 och dreva om. Ligger sällan och toppar någon längre stund med nakna maskiner ändå. Som pendlare kanske f modellen blir billigare i längden.

Kika gärna även på cb1000. Förmodligen en fantastiskt pendlarmaskin med mos nog att ha riktigt kul på. Lite dyr dock.

Annars som andra skriver - 1. street 2. hornet 3. fz6

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Är ekonomin av stor vikt så satsa på en er6 och dreva om. Ligger sällan och toppar någon längre stund med nakna maskiner ändå. Som pendlare kanske f modellen blir billigare i längden.

Kika gärna även på cb1000. Förmodligen en fantastiskt pendlarmaskin med mos nog att ha riktigt kul på. Lite dyr dock.

Annars som andra skriver - 1. street 2. hornet 3. fz6

Så dålig ekonomi att jag ska köra er6 kommer jag förhoppningsvis aldrig få :hihi men hornet från -07 och framåt får det nog bli.. Om jag inte snubblar över en hornet 900.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Menar du det? Det är ju lite mer vrid man vill åt om man väljer z:an!

Någon nämnde att det inte är motorvägshojar. Varför inte?

Nakenhojar saknar kåpa och glas, alltså inget vindskydd. Jag själv är ganska klen, och tycker allt över 100km/h börjar kännas. När man närmar sig 200 måste man hålla i sig ORDENTLIGT.:näsblod

Om man alltså jämför med en sporthoj, där vinden blir minimerad, och det som kommer förbi kan man "åka på".

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Nakenhojar saknar kåpa och glas, alltså inget vindskydd. Jag själv är ganska klen, och tycker allt över 100km/h börjar kännas. När man närmar sig 200 måste man hålla i sig ORDENTLIGT.:näsblod

Om man alltså jämför med en sporthoj, där vinden blir minimerad, och det som kommer förbi kan man "åka på".

Jag monterade på ett litet kåpglas och det gör det lugnt att ligga i normal motorvägsfart( 130+- ). Därefter kan man alltid lägga sig på tanken men det är inte vidare bekvämt.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag monterade på ett litet kåpglas och det gör det lugnt att ligga i normal motorvägsfart( 130+- ). Därefter kan man alltid lägga sig på tanken men det är inte vidare bekvämt.

Jepps men nakenhojar med kåpglas ser oftast idiotiskt löjliga ut, och att ligga på tanken ser också fjantigt ut.:) Men jo, det gör jag nog själv när man kommer upp i högre farter.
Men ska man vara outlaw så är det nog sporthoj som gäller, roligast med min har man iaf. från 0-150km/h, enligt min åsikt.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Jepps men nakenhojar med kåpglas ser oftast idiotiskt löjliga ut, och att ligga på tanken ser också fjantigt ut.:) Men jo, det gör jag nog själv när man kommer upp i högre farter.
Men ska man vara outlaw så är det nog sporthoj som gäller, roligast med min har man iaf. från 0-150km/h, enligt min åsikt.

Nja, den vanliga är knappt synlig faktiskt men gör en hel del.

08R80MBZ800B_500.jpg

Jag har ett mörkt glas till min svarta symaskin och det tar ivaf bort "idiotiskt" ur "idiotiskt löjlig" :)

Hehe, att ligga på tanken på naken hoj ger mig direkt associationer till moppefuckon som försöker öka 2-3 km/h. Eller är väldigt skitnödiga.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept